Web Analytics Made Easy - Statcounter

از زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم در اواخر تابستان ۱۴۰۰، تاکید بر مسئولیت پذیری و پاسخگویی در مقابل مردم از محورهای مورد تاکید رئیس‌جمهور بوده است. در مقاطع مختلفی، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی با اشاره به اینکه زمینه‌ خدمت به مردم برای مدیران فراهم است، آنان را به مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی در مقابل مردم فراخواند و گفت :مسئولان باید در مقابل خدا، ارباب رجوع، مردم و مدیربالادست پاسخگو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با چنین نگرشی، هیات وزیران در جلسه چهارشنبه سوم فروردین ۱۴۰۱ با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۱ تحت عنوان «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» و تأکید بر لزوم اجرایی و عملیاتی کردن سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری توسط دستگاه‌های اجرایی، ضمن بررسی نقش دستگاه‌های مختلف در تحقق شعار سال، کلیه بخش‌های دولت را مکلف کرد گزارش اقدامات خود در جهت تحقق سیاست‌های یاد شده را در فواصل کوتاه مدت به منظور بررسی در دولت، به دفتر هیات دولت ارائه کنند.
دکتر رئیسی در این جلسه گفت: رهبر معظم انقلاب همچنین فرمودند که این دولت امید را در دل‌های مردم زنده کرده و افزایش داده است. همه کارگزاران دولت وظیفه دارند اقداماتی را که امید مردم را افزون می‌کند، بیشتر مورد توجه و تاکید قرار دهند.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: تولید محوری‌ترین و اکسیر شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» است. باید تمام تلاش خود را برای رونق تولید با محور دانش‌بینان و اشتغال‌زا بودن به کار بگیریم. همه اعضای دولت موظف هستند در فواصل منظم یک یا دو ماهه گزارش عملکرد خود در تحقق شعار سال را ارائه دهند.
آیت الله رئیسی همچنین هفتم فروردین ماه ۱۴۰۱، ارائه گزارش عملکرد اقتصادی دولت را امری ضروری دانست و اظهار داشت: شبهات باعث ایجاد گره ذهنی برای مردم می‌شود و اگر به موقع به شبهه‌ای پاسخ داده نشود، گره‌های ذهنی افزایش یافته و تبدیل به مسأله می‌شود.

آغاز طرح "مدیران پاسخگو" از ۸ فروردین ۱۴۰۱
به دنبال ماموریت هیات دولت به کارگزاران در سراسر کشور، استانداری فارس طرحی را عملیاتی کرد که بنا بر آن،‌ مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در فواصل زمانی مشخص باید با حضور در محل استانداری به اتفاق دیگر مدیران مرتبط، پاسخگوی رسانه‌ها به عنوان نمایندگان مردم و افکار عمومی باشند.
نخستین جلسه در این چارچوب با عنوان «مدیران پاسخگو» هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شد و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس به عنوان رئیس شورای اطلاع رسانی استان به همراه مدیران کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان پاسخگوی اهالی رسانه بود.

محمد هادی ایمانیه که ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰ به عنوان استاندار فارس معارفه شد، ۱۸ و ۲۵ مهرماه دو نشست خبری با مدیران و خبرنگاران رسانه‌های استان داشت.


استاندار فارس، آغاز پاسخگویی از روز انتصاب
البته تاکید بر پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی از مقطع زمانی ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰ و انتصاب استاندار فارس مورد تاکید «محمد هادی ایمانیه» بوده است. استاندار فارس از آن زمان تاکنون و در بازه زمانی ۶ ماه و چند روزه، هفت نشست خبری با خبرنگاران و مدیران رسانه‌ها داشته است و همواره در این جلسات بر لزوم پاسخگو بودن مدیران به رسانه‌ها تاکید کرده است.
استاندار فارس بر این باور است که اگر اطلاع رسانی به مردم به صورت مطلوب صورت نگیرد کارها ثمره‌ای نخواهند داشت.
او همواره در نشست‌های خبری، رسانه‌ها را امین خود در طرح مشکلات مردم دانسته و پیگیر حل مسائل اعلامی از سوی فعالان رسانه برای گره‌گشایی از مشکلات اهالی استان بوده است.
ایمانیه  ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ در دیدار نوروزی با مدیران رسانه‌های استان با تشکر از رسانه‌ها با تاکید بر پاسخگو بودن مدیران در مقابل رسانه‌ها، گفت: از اکنون تا یک ماه دیگر هر روز یک مدیرکل حاضر شود و جوابگوی رسانه‌ها باشند.
استاندار فارس برای ایفای نقش و ماموریت رسانه‌ها در روشنگری و اطلاع‌رسانی به نشست‌های خبری اکتفا نکرده و مهلت زمانی برای پرداخت مطالبات مطبوعات و دیگر رسانه‌ها از سوی دستگاه‌ها تعیین کرده است؛‌موضوعی که به تصدیق برخی فعالان رسانه استان، امروز عملیاتی شده است.

۸ فروردین ۱۴۰۱، نخستین نشست مدیران پاسخگو با حضور معاون سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ( نفر وسط) 

لزوم پاسخگویی در کنار انجام ماموریت
و اما هشتم فروردین‌ماه، اسماعیل محبی پور معاون سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در سرآغاز نشست‌های «مدیران پاسخگو» با تاکید بر لزوم تلاش دستگاه های اجرایی درجهت ایجاد امید و نشاط در جامعه و اهتمام ویژه به تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها باید در کنار انجام وظایف ذاتی خود نسبت به افکار عمومی و رسانه‌ها پاسخگو باشند.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان فارس با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر لزوم مطالبه گری از مدیران درخصوص تلاش درجهت تحقق شعار سال افزود: در استان فارس نیز مطالبه‌گری از مسئولان در زمینه تحقق شعار سال با جدیت دنبال خواهد شد.

چارچوبی برای نشست‌های مدیران پاسخگو
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در بیان چارچوب نشست‌های مدیران پاسخگو تصریح کرد: رسانه ها در بیان مطالب در این نشست‌ها، ذهنیت های موجود در جامعه را به مدیران منتقل کنند تا پاسخ لازم از سوی آنها داده شود و این حرکتی که در استانداری برای پاسخگویی آغاز شده استمرار پیدا خواهد کرد.
وی یادآور شد: تلاش و کوشش دشمن در جهت ایجاد جو ناامیدی و ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی در جامعه و اذهان مردم است و برای بی اثر کردن و خنثی سازی این اقدام دشمن نیاز است که تمام دلسوزان کشور، انقلاب و نظام در جهت ایجاد یک الگوی مدیریت جهادی در مسیر جهاد تبیین گام بردارند.

پاسخ به سوالات خبرنگاران در حوزه ارتباطات و مخابرات با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس و مسئولان استانی مرتبط

فارس، پیشگام در پاسخگویی مدیران
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس بر این باور است که این استان با برگزاری نشست‌های مدیران پاسخگو، کوشیده است نقش پیشرو در میان استان‌ها داشته باشد و مطالبه رئیس‌جمهور را عملیاتی کند.
هادی بستام در گفت و گو با ایرنا افزود: قبل از شکل گیری و اجرای ایده نشست‌های مدیران پاسخگو، با تاکیدهای مستمر استاندار فارس برای همگان روشن بود که مسئولان دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در استان فارس باید پاسخگوی رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی باشند و پاسخگو نبودن آنها در دوره کنونی مدیریت استان، پذیرفتنی نیست.
وی افزود: محمد هادی ایمانیه استاندار فارس از ابتدای تصدی این مسئولیت در مهرماه ۱۴۰۰،‌هفت نشست خبری داشته است و در هر نشست پاسخگوی شمار زیادی از اهالی رسانه بوده است و این بدان معنا است که هر ماه، یک نشست خبری استاندار برگزار شده است.
وی ادامه داد: انتظار است مدیران استان فارس نیز به تاسی از مدیریت ارشد استان، به سوالات و پرسش‌های خبرنگاران رسانه‌ها در زمان مناسب اقدام کنند تا شاهد تقویت حوزه اطلاع‌رسانی در استان باشیم و در واقع، برپایی سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو در استان، این هدف را تامین می‌کند.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس اظهار داشت: پیش از این، رسانه‌ها از عدم پاسخگویی برخی مدیران انتقاد داشتند و برخی مدیران به واسطه مشغله و ماموریت‌های کاری از برپایی نشست‌های خبری خودداری می‌کردند اما امروز با تاکیدات مدیریت ارشد استان و برپایی جلسات مدیران پاسخگو، پاسخگویی به رسانه‌ها به عنوان یک تکلیف و ماموریت در کنار سایر ماموریت‌های سازمانی مورد توجه است.
وی ادامه داد: بدون تردید، پاسخگویی به رسانه‌ها در دوره کنونی مدیریت ارشد استان در بررسی کارنامه عملکرد دستگاه‌ها نیز مورد رصد و ارزیابی است.
بستام اظهار داشت: علاوه بر برپایی نشست‌های خبری، با تاکید و درخواست استاندار فارس از فعالان رسانه، امروز شاهد تعامل موثر اصحاب رسانه با مدیریت ارشد استان هستیم به گونه‌ای که خبرنگاران مشکلات را به صورت مستقیم به استانداری اعلام می کنند و ما در استانداری، پیگیری این مشکلات را دنبال می‌کنیم.

بررسی مسائل آب استان فارس با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیران شرکت‌های آب و فاضلاب استان و شهر شیراز

برپایی هشت جلسه مدیران پاسخگو در فروردین؛ نشست‌ها استمرار دارد
از هشتم تا سی‌ام فروردین‌ماه، هفت جلسه مدیران پاسخگو با حضور مسئولان استان و نمایندگان رسانه‌ها برگزار شده است و آخرین جلسه در این چارچوب نیز چهارشنبه ۳۱ فروردین‌ماه برگزار خواهد شد تا شمار جلسات مشابه در ماه آغازین سال در استان فارس به هشت جلسه برسد. جلساتی که بنا به تاکید مسئولان استان، استمرار خواهد داشت.
در دو نشست آغازین «مدیران پاسخگو» که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس برگزار شد، به صورت جداگانه مدیران کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان استان پاسخگوی خبرنگاران بودند.
سومین جلسه «مدیران پاسخگو» رنگ و بوی مسکن و شهرسازی داشت و در آن، قائم مقام استاندار فارس در قرارگاه جهادی مسکن استان، مدیرکل دفتر فنی استانداری و معاون اداره کل راه و شهرسازی فارس به ارائه گزارش از فعالیت‌ها و همچنین پاسخ به سوالات خبرنگاران پرداختند.
چهارمین نشست «مدیران پاسخگو» نیز حال و هوای تولید، صنعت و اقتصاد داشت. در این جلسه، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس به همراه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در جمع خبرنگاران حضور یافتند. رئیس صمت فارس، همان مقام مسئولی بود که مدیران رسانه استان در دیدار نوروزی دهم فروردین‌ماه خود با استاندار، خواهان پاسخگویی وی و برپایی نشست خبری از سوی این سازمان بودند.
پنجمین جلسه از این سلسله‌ نشست‌ها نیز با محوریت تبیین تلاش‌ها در راستای حل مسائل و مشکلات مردم در ارتباط با دستگاه‌های خدمات‌رسان برگزار شد که در این جلسه معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس و مدیر مخابرات منطقه فارس در جمع اهالی رسانه حضور یافتند. مدیر مخابرات در این جلسه به انتقادها درباره پوشش نامطلوب تلفن همراه در برخی مناطق شیراز پاسخ داد و از تلاش‌ها برای حل این مشکل و همچنین آنتن‌دهی مناسب در روستاها و جاده‌های استان سخن گفت.
اهمیت موضوع  آب در شرایط خشکسالی و کم آبی استان فارس نیز سبب شد که جلسه ای نیز با محوریت این موضوع برگزار شود و طی آن معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب استان فارس و شهر شیراز به پرسش‌های اهالی رسانه درباره برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای  گذر از شرایط کم آبی پاسخ دادند.

معاون گردشگری استانداری فارس (چپ) و سرپرست اداره میراث فرهنگی استان پاسخگوی سوالات خبرنگاران در حوزه گردشگری بودند

هفتمین جلسه «مدیران پاسخگو» نیز رنگ و بوی میراث فرهنگی و گردشگری داشت. از آنجا که استان فارس یکی از سه استانی است که به واسطه آثار تاریخی و فرهنگی مذهبی در ساختار استانداری، دارای معاونت امور زائرین و گردشگری است، این نشست با حضور این مقام مسئول و همچنین سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس شکل گرفت.
هشتمین جلسه «مدیران پاسخگو» نیز قرار است فردا چهارشنبه ۳۱ فروردین‌ماه برگزار شود و به گفته مسئولان استان، برپایی این نشست‌ها به عنوان چارچوب جدیدی برای مطالبه‌گری رسانه‌ها در ماه‌های آتی نیز ادامه خواهد یافت.

برچسب‌ها شعار سال 1401 سید ابراهیم رییسی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی رسانه استانداری فارس محمدهادی ایمانیه دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شعار سال 1401 سید ابراهیم رییسی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی شعار سال 1401 سید ابراهیم رییسی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی رسانه استانداری فارس دولت سیزدهم امنیتی و اجتماعی استانداری فارس مدیریت ارشد استان رسانه ها به عنوان استاندار فارس مسئولان استان نشست های خبری حضور معاون تحقق شعار سال هادی ایمانیه فروردین ۱۴۰۱ اهالی رسانه فروردین ماه افکار عمومی معاون سیاسی اطلاع رسانی رسانه ها استان فارس مطالبه گری رئیس جمهور نشست خبری دستگاه ها برگزار شد نشست ها بر لزوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۶۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ولی فقیه در لرستان پای صحبت‌های اهالی رسانه نشست

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در یک نشست صمیمی پای صحبت های اهالی رسانه نشست.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078462 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اشتغال، وام و کمک مالی بیشترین مطالبه ثبت شده مردم کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سامد
  • پیگیری طلب میلیاردی مردم از یک شرکت خصوصی
  • امام جمعه همدان: مطالبه‌گر‌ مشکلات مردم خواهم بود
  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد
  • خلجی: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم
  • نماینده ولی فقیه در لرستان پای صحبت‌های اهالی رسانه نشست
  • (تصاویر) ظریف و مسجدجامعی در نشست ژئوپلیتیک خلیج فارس
  • برگزاری نشست تبیین الزامات اطلاع‌رسانی دولت در ایلام