Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@23:51:50 GMT

کارت هوشمند ملی ۸۴.۷ درصد متقاضیان بوشهری صادر شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۶۸۳۴

کارت هوشمند ملی ۸۴.۷ درصد متقاضیان بوشهری صادر شد

اسکندر پاسالار روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: با صدور ٣۵ هزار و ۹۸۸ کارت هوشمند ملی برای بوشهری‌ها در سال گذشته، شمار هم استانی‌های دارای این کارت تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۶٨٨ هزار و ۲۹۱ فقره رسید.

وی افزود: از این تعداد، تا کنون ۶۶٨ هزار ۶۱۸ نفر کارت خود را تحویل گرفته‌اند و ۱۱ هزار و ۳۷۹ نفر هنوز برای دریافت کارت خود از ادارات و دفاتر پیشخوان اقدام نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاسالار با بیان اینکه روند صدور کارت‌های هوشمند ملی سرعت گرفته است، تاکید کرد: متقاضیان کارت هوشمند ملی پس از دریافت پیامک تحویل کارت، هر چه سریع‌تر برای تحویل کارت و فعال سازی آن اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر اظهار کرد: کارت هوشمند ملی مهمترین سند برای احراز هویت است و دستگاه‌های مختلف در ارتباط با پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال می‌توانند برای ارائه خدمات به افراد آنها را احراز هویت کنند.

پاسالار گفت: تا کنون ٨١٢ هزار و ۳۹۰ نفر از استان بوشهر برای دریافت کارت هوشمند ملی درخواست داده‌اند.

وی ادامه داد: متقاضیان بوشهری که هنوز کارت خود را دریافت نکرده‌اند می‌توانند تا زمان صدور کارت، خدمات بانکی و اداری خود را با رسید صادر شده انجام دهند و در صورت مفقود یا فرسوده شدن رسید برای دریافت مجدد آن بدون محدودیت تعداد دفعات به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر یادآور شد: کارت هوشمند ملی با هدف تسهیل فرآیند شناسایی، تصدیق هویت و حفظ امنیت اطلاعات فردی هر شهروند برای ورود به فضای مجازی، مبادله‌ خدمات الکترونیکی و استفاده در مجامع اداری ارائه شده و دارای تراشه‌ الکترونیکی است که اطلاعات هویتی شهروندان از جمله اطلاعات شناسنامه‌ای، عکس، اثر انگشت، کد پستی و کلید انجام امضای دیجیتال را به‌ صورت امن و محافظت ‌شده در حافظه‌ خود ذخیره دارد.

برچسب‌ها بوشهر مدیرکل ثبت احوال بوشهر كارت هوشمند ملی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر مدیرکل ثبت احوال بوشهر كارت هوشمند ملی بوشهر مدیرکل ثبت احوال بوشهر كارت هوشمند ملی کارت هوشمند ملی ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۶۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»

سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد: با توجه به مراجعه همزمان تعداد زیادی از اتباع و مهاجرین محترم به سایت سهما و اشکالات فنی به وجود آمده، وارد کردن کد ارسالی به سایت سهما تا پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه تمدید شد.

چند روز پیش پیامکی برای اتباع و مهاجران خارجی مجاز در کشور برای استعلام حضور یا حضور نداشتن توسط سامانه سهما ارسال شده است. سازمان ملی مهاجرت در این اطلاعیه از اتباع و مهاجران خارجی مجاز خواسته است در اسرع وقت موارد درخواستی داخل پیامک را تکمیل و ارسال کنند.

بر این اساس، متن ارسالی به این شرح است: «تبعه گرامی با شناسه یکتا...... برای صدور کارت هوشمند باید پس از ثبت نام و ورود به سامانه سهما به آدرس www.irmigrationorg.ir حداکثر تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ کد …… را در قسمت اعتبارسنجی صدور کارت هوشمند وارد کنند که اکنون این تاریخ تا پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه تمدید شد.

سازمان ملی مهاجرت تاکید کرده است: اقدام نکردن این افراد به منزله حضور نداشتن تلقی می‌شود و هیچ خدماتی به این افراد تعلق نمی‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند
  • «کارت هوشمند حج»؛ فناوری جدید عربستان برای حجاج
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • ۹۵۶ بوشهری به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • سوگواری بوشهری‌ها به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • همه چیز درباره رمز کارت سوخت
  • حضور ۱۵۴ حافظ قرآن کریم بوشهری در کسب مدرک تخصصی