Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهری شهرداری مشهد گفت: بارش باران و حجم قابل توجه نزولات آسمانی در آخرین روزهای فروردین‌ماه سبب شد تا شاخص کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته مشهد به عدد ۳۸ برسد و در شرایط پاک قرار گیرد.

محمد پذیرا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در میزان کیفیت هوا در کلان‌شهرها بارندگی و میزان آن است، زیرا بسیاری از ذرات معلق، آلاینده‌ها و گرد و غبار بر اثر بارش نزولات آسمانی از ترکیب هوا خارج شده و به تبع آن کیفیت هوا بهبود پیدا می‌کند که به همین منظور با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مدیریت شهری، تاکنون شش دستگاه باران سنج در خیابان‌های مفتح، خیام شمالی، کریمی، چمن، سرافرازان و الهیه نصب شده است که این دستگاه‌ها قابلیت رصد و پایش میزان بارش به صورت لحظه‌ای را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: استفاده از اطلاعات ایستگاه‌های سنجش باران نقش بسیار مهمی در تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهری در موضوعاتی نظیر طراحی کانال‌ها، شدت باران‌های فصلی، ساخت بزرگراه‌ها و ساختمان‌ها دارد.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهری شهرداری مشهد افزود: دمای حال حاضر مشهد ۹ درجه سانتی‌گراد و میزان بارندگی از ابتدای بارش (بامداد بیست‌وهشتم فروردین‌ماه) ۲۹.۴ میلیمتر و میزان بارش ۲۴ ساعت گذشته ۲۳.۷ میلیمتر در ایستگاه‌های باران‌سنجی سطح شهر ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تداوم بارندگی‌ها انتظار می‌رود این میزان بارش افزایش یابد.

کد خبر 569564

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر مشهد معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد شهر کلانشهر بارش باران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۶۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای مشهد ۱۴ اردیبهشت ماه، سالم است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، بر اساس داده‌های مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد شاخص لحظه‌ای هوای مشهد امروز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه با ثبت عدد ۵۹ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین کیفیت هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته نیز با عدد شاخص کلی ۷۱ در شرایط قابل قبول قرار داشته است.

‌کیفیت هوا در ایستگاه هفت حوض با شاخص ۱۱۳ ناسالم ترین ایستگاه و ایستگاه آوینی با شاخص ۵۰ پاک‌ترین ایستگاه امروز مشهد است، سایر ایستگاه‌ها نیز در وضعیت قابل قبول قرار دارند.

آسمان مشهد هم اکنون ابری و بارانی است.

دیگر خبرها

  • دزفول را هم آب برد + عکس
  • ثبت ۱۰۸ میلی‌متری باران در رومشکان
  • ثبت بارندگی در ۱۱ نقطه خوزستان
  • هوای مشهد ۱۴ اردیبهشت ماه، سالم است
  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • کشاورزان بوشهری مراقبت‌های بعد از بارندگی در مزارع را جدی بگیرند
  • فراشبند همچنان صدر نشین ثبت بارش های بهاری
  • بارش باران و هوای مطبوع بهاری در بندرعباس + فیلم
  • فعالیت شبانه‌روزی ۱۷۰۰ نیروی خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی
  • «حسینیه» رکورددار بیشترین میزان بارندگی در خوزستان