Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@09:23:28 GMT

اعتکاف رمضانیه در مساجد استان بوشهر برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۶۸۸۷

اعتکاف رمضانیه در مساجد استان بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قادری صبح سه‌شنبه در جلسه ستاد عملیات رمضان تبلیغات اسلامی بوشهر از تدوین شیوه‌نامه بهداشتی برگزاری آئین عبادی و برگزاری اعتکاف رمضانیه در مساجد واجد شرایط این استان خبر داد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر اظهار داشت: اعتکاف امسال با مجوز ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان و با اخذ تعهد کتبی در محل اداره، و ارائه آموزش‌های لازم برای کادر اجرایی شهرستان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اعتکاف رمضانیه امسال ۱۹ تا ۲۱ رمضان، همزمان با شب‌های قدر با استفاده از ظرفیت ۲۰ درصد گنجایش پذیرش هر مسجد دارای مجوز صورت می‌پذیرد، گفت: بازدید و نظارت بر حسن رعایت شیوه‌نامه‌ها به صورت مستمر از طرف اداره تبلیغات اسلامی و اداره بهداشت شهرستان صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام قادری با اعلام عدم امکان پذیرش افراد بالای ۶۰ سال و همچنین افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و افراد زیر ۱۲ سال اضافه کرد: پذیرش علاقه‌مندان صرفاً با ارائه کارت واکسن کرونا و ارائه تست pcr منفی تا ۲۴ ساعت قبل از شروع مراسم اعتکاف صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر بر عدم پذیرش افراد غیر از معتکفین در طول اعتکاف در صورت امکان و لزوم رعایت فاصله‌گذاری و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در طول مراسم اعتکاف تأکید کرد.

وی ابراز داشت: در زمینه تهویه مناسب و عدم انسداد مجاری تهویه مانند درب و پنجره‌ها در طول مدت حضور در مسجد، توزیع ماسک و دستکش بین معتکفین در طول روز و به صورت مداوم و الزام استفاده تمام معتکفین از ماسک تمهیداتی اندیشیده شده است.

حجت‌الاسلام قادری قرار دادن مواد ضدعفونی کننده در مبادی ورودی محل اعتکاف، برگزاری نماز جماعت و مراسم فرهنگی ویژه معتکفین در حداقل زمان ممکن و با رعایت شیوه‌نامه‌های پیشگیری و مراقبت از بیماری کرونا، ارائه ظروف غذا با بسته‌بندی و آب به صورت بطری‌های یک بار مصرف کوچک را از مواردی است که در اعتکاف امسال رعایت خواهد شد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: تمام سطوح عمومی دارای تماس مشترک و وسایل معتکفین قبل از ورود به محل اعتکاف در مبادی ورودی، جمع‌آوری و انسداد آب خوری‌های عمومی ضدعفونی می‌شوند.

وی افزود: معتکفین وسایل اختصاصی برای انجام امور عبادی مانند مهر، تسبیح، سجاده و … استراحت مانند پتو و بالش و… پذیرایی مانند: قاشق، چنگال، لیوان به همراه داشته باشد.

کد خبر 5470820

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر محمد قادری ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه ارتش جمهوری اسلامی ایران آمار کرونا خطبه های نماز جمعه ماه رمضان 1401 خراسان رضوی مشهد روز ارتش هفته هنر انقلاب اسلامی ایلام امام حسن مجتبی ع 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران تبلیغات اسلامی بوشهر شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۶۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد قناعت شامگاه سه شنبه در شورای اطلاع رسانی استان گفت: چهار مدرسه صدرا با ۸۵ کادر آموزشی و ۳۰۰ دانش آموز توسط این اداره کل در نقاط مختلف استان با همکاری آموزش و پرورش ایجاد شده است که در هفته معلم با حضور در این مدارس از معلمان آنها تجلیل خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تفسیر سوره نور از هفته معلم در مدیریت آموزش و پرورش بیرجند آغاز می شود، افزود: گروهی از دانش آموز به عنوان خبرنگار در قرارگاه نوجوانی روایت پیشرفت با تبلیغات اسلامی استان همکاری دارند که ۱۲۰ نفر از آنها در پنج اردیبهشت روز شکست آمریکا در صحرای طبس، به این شهر برای تولید محتوا اعزام شدند.

قناعت خاطر نشان کرد: تولید محتوا برای مبلغان، اعزام هشت گروه تبلیغی، برگزاری جشن در مدارس، برپایی همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع) از جمله بدنامه های هفته معلم است که توسط تبلیغات اسلامی استان در هفته معلم اجرا خواهد شد.

به گفته وی نشستی با حضور نمایندگان تعدادی از دستگاه ها ی اجرایی استان برای ایجاد هماهنگی برای برگزاری برنامه های در مناسبت مختلف ها در پارک توحید برگزار شد که در این راستا جشنواره فرهنگی و هنری دختر ایران را در پارک توحید برگزار خواهیم کرد.

معاون تبلیغات اسلامی استان در ادامه گفت: در صورت امکان ماننددور اول انتخابات از صندوق های سیار به شکل ویژه برای حضور سالمندان در انتخابات استفاده شود.

کد خبر 6093697

دیگر خبرها

  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شد
  • کمک به فقرا توسط کارمندان در کردستان نهادینه شود
  • رئیس تبلیغات اسلامی جغتای معرفی شد
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • پویش دست‌های مهربان در کردستان برگزار شد
  • برگزاری آزمون کسب مدرک تخصصی ۱۵۴ حافظ قرآن در بوشهر
  • ۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود