Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@00:18:02 GMT

مرکز فروش مولتی متر دیجیتال

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۷۱۹۶

مرکز فروش مولتی متر دیجیتال

اگر در حوزه الکترونیک فعالیت داشته باشید، قطعاً با ابزارهایی چون مولتی متر، کلمپمتر و اهم متر کار کرده‌اید. - اخبار بازار -

مولتی متر یکی از ابزارهای ضروری برای عیب‌یابی، ساخت مدار و آزمایش است که از آن برای اندازه گیری مقادیر مختلف الکتریکی در مدارهای AC/DC استفاده می‌شود. در ادامه ضمن مروری بر نکات مهم در انتخاب یک دستگاه، به معرفی مرکز فروش مولتی متر دیجیتال می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مولتی متر چیست

مولتی متر ابزاری الکترونیکی برای اندازه گیری جریان، ولتاژ، دما، مقاومت، ظرفیت و توان است. مهم نیست که می‌خواهید یک مدار ساده راه‌اندازی کنید یا این‌که یک PCB را تست کنید. هر کاری بخواهید انجام دهید که با برق و الکترونیک ارتباط داشته باشد، به مولتی متر نیاز دارد. از این دستگاه پر کاربرد برای عیب یابی دکمه‌ها، تست سلامت و کیفیت کابل، تشخیص خرابی قطعات نیمه هادی همچون ترانزیستور، خازن و دیود و تعیین مشخصات قطعات استفاده می‌کنند. (توجه داشته باشید در صورت خراب بودن قطعات، برای  خرید خازن ، ترانزیستور، دیود و ... از قطعات اصلی و با کیفیت استفاده کنید).

انواع مولتی متر

وظیفه هر دو نوع مولتی متر دیجیتال و آنالوگ اندازه‌گیری مقادیر مختلف الکتریکی است؛ ولی نحوه نمایش اطلاعات و امکاناتی که در اختیار کاربر می‌گذارند، با هم متفاوت هستند. با داشتن اطلاعاتی در مورد هر دو، راحت‌تر می‌توان آن‌ها را با هم مقایسه کرد.

مولتی متر آنالوگ

مولتی متر آنالوگ یا عقربه‌ای قدیمی است، ساختار و طراحی ساده‌ای دارد، ارزان است و نمایش اطلاعات اندازه‌گیری شده توسط آن، با استفاده از یک عقربه مدرج بر روی صفحه انجام می‌شود. خواندن دقیق اطلاعات از روی این مولتی مترها مخصوصاً برای افرادی که کمی مبتدی هستند، کمی سخت است و آپشن و امکانات خاصی هم در اختیار کاربر قرار نمی‌دهند.

مولتی متر دیجیتال

تنوع امکانات، قدرت و دقت اندازه گیری بالا و کاربری راحت مولتی متر دیجیتال در مقایسه با محدودیت‌هایی که مولتی متر آنالوگ دارد، باعث تبدیل آن به یکی از کاربردی‌ترین و پرفروش‌ترین دستگاه‌های اندازه گیری در تست قطعات الکترونیک شده است. مولتی متر دیجیتال با استفاده از مدارهای الکترونیکی و پردازنده‌های ساده به کار رفته در آن، اطلاعات اندازه‌گیری شده از انواع مختلف پارامترها را بر روی نمایش‌گر دیجیتال نشان می‌دهند. به این ترتیب، خواندن اطلاعات و اعداد از روی نمایشگر بسیار سریع و راحت است.

با توجه به امکانات، مزایا و راحتی که این نوع مولتی متر دارد، تمام الکترونیک کاران، متخصصان فعال در این حوزه و همچنین افراد تازه‌کار، از مولتی متر دیجیتال استفاده می‌کنند.

 

خرید مولتی متر دیجیتال

یک مولتی متر به عنوان ابزار اصلی کنترل کیفیت طراحان الکترونیک چند عملکرد اساسی مانند اندازه گیری، جریان، ولتاژ و مقاومت دارد. در زمان  خرید مولتی متر  دیجیتال، به عنوان اولین اقدام، باید مطمئن شوید دستگاهی که می‌خواهید خریدای کنید، بتواند حداقل این سه کار را انجام دهد؛ سپس مطابق با نیازی که دارید، به بررسی موارد ضروری بپردازید.

مشخصات مولتی متر دیجیتال

عملکرد یک دستگاه بر اساس مشخصاتی که دارد تعیین می‌شود. منظور از مشخصات، قابلیت های دستگاه از نظر جریان DC، جریان AC، ولتاژ DC، ولتاژ AC و مقاومت آن است. یکی از مواردی که می‌تواند بر کیفیت دستگاه تاثیر بگذارد، داشتن قابلیت‌هایی مانند نمایشگر گرافیکی برای نشان دادن فرکانس‌ها، توانایی ارزیابی ظرفیت خازن، قابلیت ثبت نتایج، اندازه‌گیری دما و... است.

دقت مولتی متر دیجیتال

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در زمان خرید دستگاه، دقت مولتی متر است. دقت مولتی متر به عنوان حداکثر حد مجاز خطا در قرائت‌های مشاهده شده است؛ بعضی از دستگاه ها، در زمان نمایش عدد نهایی را گرد می‌کنند که از دقت دستگاه کم می‌کند.

وضوح، رزولوشن و حساسیت

رزولوشن یا حساسیت مولتی متر دیجیتال به عنوان تعداد ارقامی که قدرت سیگنال را می‌توان اندازه گیری کرد تعریف می‌شود. این اندازه گیری تغییر در سیگنال خروجی، در نتیجه کوچکترین نوسان ایجاد شده در سیگنال ورودی است.

امپدانس ورودی

بالاتر بودن امپدانس ورودی بر اندازه گیری مقادیر تا حد امکان تأثیر می‌گذارد. اگر می‌خواهید قطعات الکترونیکی حساس‌تر را اندازه‌گیری کنید، می‌توانید با انتخاب دستگاهی با امپدانس ورودی بالا، به اندازه‌گیری‌های دقیقی برسید.

اندازه گیری فرکانس

بعضی از مولتی مترها قادر به اندازه گیری فرکانس و نظارت بر ولتاژ و جریان در محدوده فرکانس هستند. اگر دستگاه شما با ولتاژ AC ثابت تغذیه می‌شود، مطمئن شوید که فرکانس صحیح را حفظ می‌کند.

 

ظرفیت انرژی

بهتر است که از قبل در مورد ظرفیت انرژی مداری که روی آن کار می‌کنید اطلاع داشته باشید و حداکثر ولتاژ گذرایی که مولتی متر می‌تواند بدون هیچ گونه خطر آسیب تحمل کند را بدانید. اگر مولتی متر شما بتواند جریان 200 ولت را اندازه گیری کند و 1000 ولت را اندازه گیری کند، با مشکل مواجه خواهید شد.

اندازه گیری دما

اگر نیاز است که دائماً بر دما نظارت داشته باشید، بهتر است دستگاهی با عملکرد دمای دو دیفرانسیل تهیه کنید که به شما امکان اندازه گیری هم‌زمان دو دما را بدهد.

ایمنی بالا

بهترین گزینه برای افراد مبتدی، مولتی متری است که برای فرد و تجهیزات ایمن‌تر باشد. ویژگی خاموش شدن خودکار، تشخیص ولتاژ غیر لمسی و تعداد فیوزهای متعدد مواردی هستند که وجود آن‌ها برای هر مبتدی اهمیت زیادی دارد.ا گرچه حرفه‌ای ها هم نیازمند چنین ویژگی‌هایی هستند؛ ولی مبتدیان به ایمنی بیشتری نیاز دارند.

مرکز فروش مولتی متر دیجیتال

با توجه به تنوع بالایی که مولتی مترها در بازار دارند، انتخاب یک دستگاه شاید خیلی هم آسان نباشد. مشخص کردن این‌که چه کاری قرار است با دستگاه انجام دهید، چقدر در روز می‌خواهید با ابزار کار کنید و چقدر بودجه دارید، تا حدودی می‌تواند در مسیر انتخاب دستگاه مناسب کمک کند. بهتر است چندین مدل مولتی متر را بر اساس قیمت و قابلیت‌هایی که در نظر دارید، در مرکز فروش مولتی متر دیجیتال معتبر با هم مقایسه کنید و با در نظر گرفتن هدف خود راحت‌تر انتخاب کنید.

اگر برای انتخاب محصول مورد نظر نیاز به کمک و راهنمایی داشتید، می‌توانید از کارشناسان و متخصصان فنی سایت فروش قطعات الکترونیکی  دیجی قطعه به آدرس digighate.comمشاوره تخصصی دریافت کرده و سپس خرید کنید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: داشته باشید اندازه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۷۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاور املاک جاعل در اردبیل بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از مرکز رسانه دادستانی اردبیل، حسین سالاری با اعلام این خبر افزود: در اجرای دستور ابلاغی دادستان مرکز استان مبنی بر شناسایی و پلمب دفاتر مشاورین املاک غیرمجاز و متخلف، یکی از عوامل اصلی جریان فسادزای حوزه زمین و مسکن اردبیل شناسایی، دستگیر و روانه زندان شد.
وی افزود: این فرد با اعمال مجرمانه متعدد مانند فروش قرارداد سهام زمین شرکت‌های تعاونی واهی و منحل شده و زمین‌هایی که وجود خارجی ندارد یا فروش یک زمین به نفرات مختلف، موجب گرفتاری شهروندان زیادی شده بود.
معاون دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل ادامه داد: در بازرسی از بنگاه املاک این فرد تعداد زیادی اوراق عادی و رسمی جعلی، اسناد و مدارک مالکیت جعلی مربوط به ادارات دولتی و مدارک مرتبط با برخی از تعاونی‌های مسکن کشف شده است.
به گفته معاون دادستان مرکز استان اردبیل عملیات برخورد با مشاورین املاک متخلف در اردبیل تحت نظر دادستانی با جدیت آغاز شده و ظرف چند روز آتی تمامی دفاتر غیرمجاز پلمب می‌شود.

دیگر خبرها

  • مشاور املاک جاعل در اردبیل بازداشت شد
  • فلومتر التراسونیک کانال باز چیست؟
  • ژن درمانی به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند
  • ژن درمان به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند
  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • چرا خرید عمده عطر و ادکلن وارداتی به صرفه تر است؟
  • هجوم برای خرید طلا/ چقدر طلا فروش رفت؟
  • فروش ۳ تن طلا در ۲۲ حراج/امروز چقدر شمش فروش رفت؟+قیمت
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود