Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه همشهری به نقل از مرکز ارتباطات شهرداری،علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین امضا تفاهم نامه همکاری مشترک بین شهرداری تهران و وزارت نفت که امروز-سه شنبه- به امضا رسید، گفت: به عقیده من این نشست و تفاهم از چند جهت حائز اهمیت است، اصل تفاهم با توجه به اینکه ما در اداره شهر مدیریت مشارکتی را به عنوان اصل پذیرفته ایم، بنا داریم با مشارکت با نخبگان، مردم و دستگاه به ویژه دستگاه های دولتی گره از مشکلات شهر تهران باز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر انباشتگی مشکلات در شهر تهران افزود: بر هم انباشتگی مشکلات شهر تهران کلاف سردرگمی شده است و این کلاف سر در گم را جز با مشارکت نمی‌توان باز کرد.

بخشی از صحبت‌های شهردار تهران را در ادامه بخوانید:

*اهمیت این تفاهم در ایجاد یک محیط زیست سالم‌تر و پاک‌تر برای همه شهروندان تهرانی و ایجاد آسایش برتر از شرایط فعلی است. به واسطه این دست تفاهمات زمینه‌ای ایجاد شود که در آن امکانات کشور را بی‌حساب هزینه نکنیم. موضوع انرژی در کشور بسیار مهم است و تصور اینکه اگر خللی در انرژی ایجاد شود چه تاثیری در زندگی مردم دارد خواب را از چشم می‌گیرد.

*با همکاری مشترک زمینه کار دانش بنیان در حوزه مدیریت شهری و انرژی را در شهر تهران فراهم‌ می‌کنیم.

*یکی دیگر از اهداف این است، در همکاری مشترک بتوانیم نوع مصرف را با کنترل دقیق و استفاده بهینه از انرژی به سمت‌وسویی ببریم که محدودیت انرژی را به عنوان اصل بپذیریم و در کنار آن نیز انتقال انرژی از سطوح آلوده کننده  به سمت انرژی پاک ببریم تا از این طریق بتوانیم محیط زیست برتری را در شهر تهران فراهم کنیم.

* نوع ساخت و توسعه شهر در حوزه ساحتمان از دیگر اهداف این دست تفاهمات است که می توان به آن اشاره کرد و در کنار آن نیز در بخش زیر ساخت‌های شهری، راه‌ها و مسیرها تمهیداتی فراهم شود تا در کنار کاهش مصرف انرژی، آرامش را در زندگی مردم ایجاد شود.

*در حوزه پسماند با عنوان «طلای کثیف» مواجه هستیم که ظاهر آلاینده ای دارد اما می توان با این دست از تفاهمات آن را استفاده و آنالیز کنیم. در حال حاضر ۵ هزار و ۵۰۰ تن پسماند در شهر تهران دفن می شود و این دفع پسماند سالیانی است که در شهر تهران انجام می شود. باید به سمتی حرکت کنیم تا این عدد به زیر ۱۰ درصد کاهش پیدا کند که رسیدن به این هدف با این دست تفاهمات امکان پذیر است.در حوزه انرژی خورشیدی نیز می‌توانیم به کمک وزارت نفت بیاییم.

*اصل این تفاهم برای ما بسیار مبارک است و انشاالله دستاوردهای بزرگی برای شهر عزیز ما خواهد داشت زیرا این شهر، شهری انسان محور است. در ساخت بزرگراه‌ها با اصلاح ۹۸ تقاطع می‌توان ۷۲۰ کیلومتر راه مردم را کوتاه کرد که یک ثمره آن کاهش مصرف سوخت خواهد بود.

* امیدواریم با همکاری با وزارت نفت بتوان آسایش و گشایش را برای زندگی مردم فراهم کرد. بعد چهارم این تفاهم در حوزه «تولید انرژی» است. از زباله‌ها می‌توان انرژی تولید کرد و در این زمینه مشارکت داشت. هم‌اکنون ۶۷ درصد زباله تهران در حال دفن شدن است. درحالی که باید از آن استفاده کرد و فقط ۱۰ درصد آن را معدوم کرد.

کد خبر 670991

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهر تهران وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۷۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش تانک رسانه‌ای شهرداری تهران برای حمایت ویژه از زاکانی! | تصویر

شهرداری تهران طرح پرحاشیه صفحه یک روزنامه همشهری پس از ماجرای ترک جلسه شورای شهر توسط برخی اعضا با هدف اعتراض جمعی به قرارداد پرابهام اتوبوس‌های برقی چینی را روی دیوارهای شهر اکران کرده است. مدیریت شهری به جای اینکه پاسخگوی سوالات و ابهامات افکار عمومی و نمایندگان مردم تهران در پارلمان شهری باشد، منتقدان خود را ضد انقلاب داخلی و خارجی، حسودان سیاسی، پروژه بگیرهای مجازی و وابستگان به مدیریت شهری سابق و اصلاحات معرفی کرده است. منبع: امتداد

 

دیگر خبرها

  • کارگران ستون فقرات تولید هستند
  • آتش تانک رسانه‌ای شهرداری تهران برای حمایت ویژه از زاکانی! | تصویر
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • (ویدیو) تعبیر خواب شهرداری زاکانی برای پارک‌های تهران
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • نامه‌ای که دردسرساز شده است؛ باشگاه استقلال به دنبال گرفتن امضا از بازیکنان در تعطیلات