Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهندس احسان جمالی معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری امروز با خبرنگاران، گزارشی از گروه‌های کنکور سال ۱۴۰۱ ارائه داد و گفت: ما در کنکور امسال در مقایسه با سال گذشته بیش از ۶۳ هزار نفر افزایش داوطلب واقعی داشتیم؛ ضمن این‌که تعداد زیادی از داوطلبان دیگر علاوه بر گروه اصلی خود در گروه‌های دیگر همچون هنر و زبان ثبت نام کردند که با این حساب جمعا ۱۲۰ هزار داوطلب بیش از سال قبل در آزمون شرکت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میزان افزایش داوطلب در آزمون قابل توجه است.

وی با تاکید بر این‌که بیشترین آمار افزایش داوطلبان کنکور امسال در گروه علوم انسانی بوده است، تاکید کرد: در این گروه، در مقایسه با سال گذشته حدود ۴۲ هزار نفر افزایش داوطلب داشتیم و در گروه هنر نیز میزان این افزایش به ۳۶ هزار نفر داوطلب رسیده است، اما یک گروه شناور است و تعداد زیادی از داوطلبان عمدتا در گروه‌های اصلی خود شرکت کرده‌اند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: گروه آزمایشی تجربی امسال با افزایش تعداد داوطلب مواجه است. در واقع تعداد داوطلبان این گروه در مقایسه با سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۶۷ داوطلب بیشتر شده و در گروه ریاضی تعداد افزایشی داوطلبان ۳۵۵۱ نفر بوده است.

جمالی اظهار کرد: مانند سال‌های گذشته بیشترین آمار داوطلبان کنکور در گروه علوم تجربی است که حدود ۳۸.۶ کل شرکت‌کنندگان کنکور را در بر می‌گیرد. در رتبه‌های بعدی نیز گروه انسانی، زبان و هنر قرار گرفته‌اند و گروه ریاضی در مرتبه آخر قرار گرفته است.

جمالی تاکید کرد: از یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب امسال، ۹۱۵ هزار و ۴۱ نفر را زنان تشکیل می‌دهند که این رقم، ۶۱.۴۴ درصد داوطلبان را شامل می‌شود. درواقع آمار داوطلبان زن کنکور امسال با افزایش مواجه بوده است. سال گذشته ۶۰.۶ درصد کنکوری‌ها زنان بودند.  

وی خاطر نشان کرد: بیشترین تعداد شرکت‌کننده زنان در کنکور امسال قاعدتا در گروه زبان و کمترین‌شان در گروه علوم ریاضی است. ۵۷۴ هزار و ۷۵۶ نفر داوطلبان کنکور نیز در گروه تجربی هستند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه صحبتش با تاکید بر این‌که سازوکار افزایش ۲۰ درصدی پذیرش دانشجو در رشته پزشکی از سوی وزارت بهداشت اعلام شد، گفت: ما منتظریم این سازوکار به ما اعلام شود. ما بیش از ۱۶۰۰ نفر بیشتر از سال گذشته در رشته پزشکی افزایش ظرفیت خواهیم داشت و منتظر دستورالعمل اجرایی هستیم تا اعلام کنیم در هر دانشگاه چه میزان ظرفیت دانشگاه افزایش پیدا می‌کند که البته این افزایش ظرفیت شامل همه دانشگاه‌ها می‌شود. ممکن است این ظرفیت در دانشگاه‌های کم‌برخوردار بیشتر باشد و ممکن است دانشگاه بزرگی، دانشجویی را پذیرش کند اما متعهد به خدمت در دانشگاه محروم کشور باشد.

کد خبر 670954 برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو کنکور زنان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه دانشجو کنکور زنان افزایش داوطلب کنکور امسال سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۷۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی

دکتر محمدمهدی نوروزشمسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: آزمون کتبی پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در صبح روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه های علوم پزشکی محل آزمون برگزار می شود. فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۷:۳۰ صبح آغاز می شود و آزمون ساعت ۹ صبح برگزار می شود.

وی یادآور شد: کارت ورود به جلسه آزمون پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از ساعت ۸ صبح یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه تا صبح پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی https://www.sanjeshp.ir/ در دسترس داوطلبان قرار می گیرد.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کارت آزمون از یکشنبه ۸ اردیبهشت در اختیار داوطلبان قرار می گیرد فرصتی برای تمامی داوطلبانی که درباره نقص مدرک به آنها اطلاع داده شده، فراهم شده است که از یکشنبه ۹ اردیبهشت تا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت بتوانند با ورود به سایت مرکز سنجش، نسبت به رفع نواقص مدارک اقدام کنند.

وی با اشاره به آمار شرکت کننده در پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی اظهار داشت: تعداد ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر داوطلب این دوره از آزمون دستیاری شده اند.

نوروزشمسی درباره برگزاری آزمون و اعلام کلید آزمون و نحوه اعتراض به سوالات خاطرنشان کرد: پس از برگزاری آزمون در روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه، کلید آزمون در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می شود. از ۸ صبح یکشنبه ۱۶ اردیبهشت تا ساعت ۲۴ سه شنبه ۱۸ اردیبهشت داوطلبان فرصت دارند به صورت اینترنتی اعتراض خود را ثبت کنند.

وی گفت: پیش بینی می کنیم کارنامه حاوی نمره و رتبه داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی تا یک ماه بعد از آزمون در اختیار داوطلبان قرار گیرد که بتوانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی یادآور شد: امکان انتخاب رشته برای داوطلبانی که بر اساس مفاد راهنمای مربوطه نمره لازم را کسب کرده اند فراهم می شود.

به گزارش مهر، پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، شهرکرد، اردبیل، شیراز، ارومیه، کرمان، اصفهان، کرمانشاه، اهواز، گلستان، بندر عباس، گیلان، بوشهر، لرستان، بیرجند، مشهد، تبریز، مازندران، همدان، زاهدان، شهیدصدوقی یزد، سمنان، قزوین، کاشان، کردستان، قم و دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 6090410

دیگر خبرها

  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • داوطلب هلال احمر هوراند پرچم صلح و انسانیت را برافراشت
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟