Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا عبدیان روز سه شنبه در آیین معارفه خود با اشاره به مشکلات کم آبی در استان کرمان گفت: از جمله اولویت ها این است که مشکل کم آبی شهرهای پرتنش استان از نظر کمی و کیفی از همین زمان آغاز، پیگیری و ساماندهی می‌شود.

وی تاکید کرد: در این زمینه پروژه هایی تعریف شده که در این دوره پیگیری می شود، ضمن آنکه شاخص های کیفی آب شرب را به صوت جدی پیگیری می‌کنیم تا دغدغه های مردم کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدیان اظهار داشت: باتوجه به وضعیت پیش رو از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در سالی که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی نامگذاری شده در حوزه آب و فاضلاب کرمان به کار گرفته می شود.

مدیرعامل جدید شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان کرمان گفت: علاوه بر استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان، عدالت محوری، شفافیت، مدیریت اصولی آب، مقابله با فساد، فعالیت جهادی و مردمی بودن در دستور کار شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان کرمان در این دوره قرار می‌گیرد.

عبدیان عنوان کرد: اجرای مصوبات سفر های استانی و نیز پروژه های تعریف شده از گذشته، در این دوره از مدیریت آب و فاضلاب استان کرمان با اولویت پیگیری می شود.

مدیریت آب در جنگ آبی

به گزارش خبرنگار ایرنا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه مدیرعامل جدید آب و فاضلاب استان کرمان باید برای مدیریت آب در جنگ آبی چند مساله را پیگیری کند گفت: جنگ آبی اکنون اعلام شده و این استان در وسط معرکه آن قرار گرفته است.

رحمان جلالی افزود: خط مقدم در این جهاد کبیر در دست نیروهای آبفا و نخستین موضوع آن نیز ارائه طرح و برنامه است.

وی ادامه داد: برنامه ها در افق ۱۴۰۴ کشور تعریف شده و هرجا ما بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری پیش رفته ایم به قدرت منطقه تبدیل شده ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: مقام معظم رهبری ۲۱ سال پیش سیاست های مدیریت آب را ابلاغ کردند که در برش استانی این مبنا باید برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت تعریف شود.

وی با اشاره به یک ابتکار در مدیریت استان کرمان تصریح کرد: شورای راهبردی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، دستگاه قضایی، اطلاعات و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان ایجاد شده که نظام مسائل استان را شناسایی کرده است.

جلالی اظهار داشت: پس از بررسی های شورای راهبردی استان کرمان به یک بانک اطلاعاتی با ۴۷۰ مساله و مشکل در این استان رسیدیم و از این میان هشت مشکل به عنوان کلان مساله مشخص شدند که اولویت و مادر مساله های ما در استان کرمان تنش کم آبی بود.

مشکل مدیریت و فرهنگ مصرف آب

وی افزود: در این حوزه ۱۷۲ ساعت جلسه گذاشتیم و در کرمان مشکل مدیریت و فرهنگ مصرف آب داریم که همه اینها به کم آبی این استان دامن زده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان همچنین گفت: مشکل دیگر استان کرمان مشکل زیرساختی است زیرا بسیای از منابع در شبکه فرسوده هدر می رود لذا باید طرح و برنامه و منابع برای آن در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه ضرورت دیگر استفاده از نیروی انسانی متخصص و جوان است یادآور شد: مجموعه آبفا در کشور زبانزد است، ما باید در بهسازی شبکه کار کنیم و اصل شایسته سالاری در حوزه چینش مدیران در دستور کار قرار گیرد.

حوزه ارتباطات و گفتمان با مردم

جلالی افزود: همچنین حوزه ارتباطات و گفتمان با مردم باید در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان کرمان باشد و این شرکت مکانیزم ارتباطی با مردم را بدرستی پیاده کند. 

وی ابراز داشت: ارتباط با ارکان حاکمیت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و استانداری کرمان، فرمانداران و بخشداران باید در دستور کار مدیران باشد.

معاون استاندار کرمان با بیان اینکه همه تئوری ها به دنبال بهره وری هستند گفت: در حوزه مدیریتی به دنبال کارایی و اثربخشی هستیم که مجموع آن در بهره وری خلاصه می‌شود.

وی تاکید کرد: ما در دیار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی زندگی می کنیم و این شهید هم کارایی و هم اثربخشی داشت و بنا به عقیده و فرمایشات مقام معظم رهبری بهره وری خوبی نیز داشت؛ آمریکایی ها هزینه های بسیاری کردند اما در نهایت این جبهه مقاومت بود که به اهداف خود دست یافت.

به گزارش ایرنا در این مراسم از محمد طاهری مدیرعامل پیشین شرکت آبفا استان نیز پس از حدود ۱۲ سال خدمت تجلیل شد.

برچسب‌ها کم آبی کرمان آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب کشور خشکسالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم آبی کرمان آب و فاضلاب کم آبی کرمان آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب کشور خشکسالی آب و فاضلاب استان کرمان مقام معظم رهبری استاندار کرمان دستور کار مدیریت آب کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۷۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سعید پاشازاده اظهار داشت: وجود انشعابات غیرمجاز در مناطق شهری و روستایی علاوه بر پایمال کردن حقوق مشترکان مجاز و قانونی شرکت آب و فاضلاب، خدمات مطلوب به مردم را با مشکل مواجه کرده و هزینه‌های زیادی برای شرکت به بار می‌آورد وی افزود: کارشناسان شرکت آب و فاضلاب همواره در حال پایش و شناسایی انشعابات غیرمجاز هستند و در صورت مشاهده هر گونه تخلفی، براساس قانون با خاطیان برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی