Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@07:21:00 GMT

نوزدهم آوریل؛ روز شعر و ذهن خلاق

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۷۳۶۸

نوزدهم آوریل؛ روز شعر و ذهن خلاق

ذهن باید خلاق باشد تا بتواند شاد و سالم زندگی کند؛ شعرا نمونه‌های بارز انسان‌های خلاق به‌شمار می‌روند که عواطف خود را به زیبایی تمام از طریق تولید واژه‌ها به هنر تبدیل می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ذهن‌های خلاق در تمام طول تاریخ بشریت، از طریق نوآوری‌ها زندگی انسان‌ها را متحول کرده و پیشرفت را برای آن‌ها به ارمغان آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاعران از مهم‌ترین گروه‌های دارای ذهن‌های خلاق به حساب می‌آیند که از طریق شعر و هنر، ایده "ممکن بودن" همه چیز را به چالش کشیده و روشنایی را برای جامعه محل زندگی خود به ارمغان آورده‌اند.

روز شعر و ذهن خلاق که همه ساله در نوزدهم ماه آوریل برگزار می‌شود، نوعی تکریم و احترام برای افراد دارای ذهن خلاق و به ویژه شاعران محسوب می‌شود که زندگی بشریت را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

بیشتر ما در همان سال‌های اولیه زندگی خود با شعر و هنر آشنا می‌شویم که این شعرها اغلب با لالایی‌های کودکانه آغاز می‌شود تا به تدریج پیشرفته‌تر و سخت‌تر می‌شود، اما همواره جذابیت خود را حفظ می‌کند. از سوی دیگر، آشنایی با هنر نیز از همان دوران کودکی با نقاشی‌های موجود در کتاب‌های شعر و داستان آغاز می‌شود و کم کم به شکل دیگر هنرهای بصری انسان‌ها را به خود جذب می‌کند.

روز شعر و ذهن خلاق بهانه‌ای است برای این‌که انسان بعضی از شعرهای قدیمی مورد علاقه خود را یادآوری کند و به بازخوانی آن‌ها بپردازد. در این روز بزرگ، بسیاری از مردم نیز وسیله‌های نقاشی را از صندوق‌های قدیمی و کودکانه خود بیرون می‌آورند و به یاد آن دوران، از طبیعت و زیبایی‌های محیط نقاشی می‌کشند.

حتی کسانی که در تمام طول عمر خود دست به خلاقیت نزده و به شعر هم علاقه زیادی نشان نداده‌اند، در روز شعر و ذهن خلاق و به تقلید از دیگران به خلق هنر روی می‌آورند و به نقاشی کشیدن یا خواندن ابیاتی از شعرای معروف، مشغول می‌شوند.

مردم در سراسر دنیا به روش‌های مختلف، روز شعر و ذهن خلاق را جشن می‌گیرند؛ برخی از آن‌ها گرد هم می‌آیند و به خواندن شعرهای قدیمی می‌پردازند و بسیاری نیز به خواندن شعرهایی مشغول می‌شوند که خود قبلاً سروده‌اند.

روز شعر و ذهن خلاق، بهانه‌ای است برای این‌که افراد ذهن خود را از هر گونه فکر منفی آزاد کنند و به یادآوری زیبایی هنر و شعر بپردازند.

کد خبر 569568

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شعر و ادبیات هنر نقاشی هنر شاعران هنرمندان روز شعر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۷۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمدهای نفت و گاز روسیه ۲ برابر شد

محاسبات رویترز نشان می‌دهد درآمدهای حاصل از فروش نفت خام و گاز طبیعی روسیه در آوریل ۲۰۲۴ دو برابر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، محاسبات این خبرگزاری نشان می‌دهد درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز روسیه در آوریل ۲۰۲۴ میلادی که هنوز به پایان نرسیده است به لطف افزایش قیمت‌های انرژی با افزایش دوبرابری نسبت به دوره مشابه پارسال به ۱۴ میلیارد دلار می‌رسد.

این در حالی است که پس از آغاز تنش‌های مسکو - کی‌یف، کشورهای غربی با اعمال تحریم‌هایی علیه بخش نفت و گاز روسیه در تلاش برای محدود کردن درآمدهای کرملین از محل فروش نفت و گاز که حدود یک‌سوم بودجه فدرال این کشور را تشکیل می‌دهد، بوده‌اند. این اقدام‌ها شامل محدودیت‌هایی بر خرید نفت، نظام مالی و نفتکش‌های حامل نفت روسیه و طرح سقف قیمتی ۶۰ دلار برای هر بشکه است.

جهش پیش‌بینی‌شده درآمدهای نفتی روسیه در ماه آوریل در درآمد نفتی روسیه از نظر درصدی بیشتر از افزایش ۳۰ درصدی مورد انتظار برای کل سال ۲۰۲۴ میلادی است.

وزارت دارایی روسیه داده‌های ماه آوریل را در اوایل ماه مه منتشر خواهد کرد.

محاسبات رویترز بر اساس داده‌های منابع صنعتی و آمارهای رسمی درباره تولید، پالایش و عرضه نفت و گاز در بازارهای داخلی و جهانی است؛ درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز برای اقتصاد کالامحور روسیه بسیار مهم است.

دیگر خبرها

  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • درآمدهای نفت و گاز روسیه ۲ برابر شد
  • وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • روز جهانی سلامتی زنان + تاریخچه و پوستر World Women’s Wellness Day
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود