Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، جواد اوجی، وزیر نفت در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین وزارت نفت و شهرداری تهران گفت: خدا را شاکریم در همین مدت کوتاهی که از عمر دوره جدید شهرداری تهران می‌گذرد تحولات بسیار خوبی در سطح شهر تهران رقم خورده و تفکر مطلوبی بر این مدیریت حاکم شده است.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت شهرداری تهران به‌ویژه در حوزه بهینه‌سازی و مصرف سوخت، ادامه داد: امروز ظرفیت پالایشی کشور در زمینه تولید بنزین و نفت‌گاز در حال نزدیک شدن به مقدار مصرف در کشور است که یکی از وظایف وزارت نفت بحث تولید نفت، گاز و دیگر فرآورده‌های نفتی است تا امنیت انرژی کشور تأمین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر نفت با بیان اینکه ضرورت سرمایه‌گذاری در این صنعت روزبه‌روز آشکارتر می‌شود و اگر اتفاق نیفتد تولید در صنعت نفت دچار مشکل می‌شود، تصریح کرد: پارسال در فصل سرد حدود ۸۵۰ میلیون مترمکعب در روز گاز شیرین در شبکه داشتیم و روزانه حدود ۲۵۰ میلیون مترمکعب هم کسری گاز داشتیم، به همین دلیل مجبور شدیم گازرسانی به صنایع و نیروگاه‌ها را محدود کنیم تا جوابگوی تأمین گاز بخش خانگی و تجاری باشیم.

اوجی با اشاره به رعایت نشدن مصرف بهینه انرژی در بخش‌های مختلف به‌ویژه بخش خانگی کشور گفت: بر اساس برآورد‌ها طی هشت سال آینده ۸۰ میلیارد دلار باید در حوزه گاز کشور سرمایه‌گذاری شود تا هدف تولید روزانه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب گاز محقق شود.

وی در زمینه صنعت پالایش نفت نیز تصریح کرد: سالانه حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد مصرف سوخت مایع کشور افزایش می‌یابد، از این رو هم‌زمان که باید به فکر افزایش ظرفیت پالایشی کشور باشیم، ضروری است از اجرای طرح‌های بهینه‌سازی مصرف در کشور به‌ویژه در بخش‌های خانگی و صنعتی غافل نباشیم.

وزیر نفت با اشاره به بازده پایین نیروگاه‌های تولید برق کشور اظهار کرد: این مقدار به‌طور میانگین در کشور‌های پیشرفته بالای ۴۸ درصد است، بنابراین وزارت نفت مهار شدت مصرف انرژی را وظیفه خود می‌داند، زیرا سالانه ۸۰ میلیارد دلار یارانه سوخت در کشور پرداخت می‌شود.

اوجی با اشاره به اینکه صنعت نفت پارسال در مجموع ۴۳ میلیارد دلار درآمد داشته است، ادامه داد: اگر مصرف سوخت کشور را در بخش‌های مختلف نصف کنیم، می‌توان سالانه ۱۵۰ میلیارد دلار به دولت تحویل داد.

وی افزود: روزانه ۹۲ میلیون لیتر سوخت مایع در کشور مصرف می‌شود که در صورت اجرای طرح‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت می‌تواند درآمد خوبی از محل صادرات این محصولات نصیب کشور شود.

وزیر نفت با اشاره به همکاری وزارتخانه‌های نفت و کشور در زمینه تهاتر نفت با اتوبوس به‌منظور توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور، افزود: همکاران من در شرکت ملی نفت ایران در حال تدوین قرارداد مربوط به این بخش هستند و امیدواریم با اجرایی شدن این قرارداد کاهش زیادی در بخش ترافیک و آلودگی هوا داشته باشیم.

اوجی با بیان اینکه پارسال یک لیتر سوخت نفت کوره در صنایع و نیروگاه‌های تهران استفاده نشد، گفت: بهینه‌سازی مصرف سوخت در بخش موتورخانه‌های بخش خانگی، گازسوز کردن خودرو‌های عمومی (هزینه هر خودرو برای وزارت نفت ۱۲ میلیون تومان است) و موارد بسیار دیگر در دستور کار ما قرار دارد.   منبع: تسنیم 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: جواد اوجی وزیر نفت بنزین میلیارد دلار بهینه سازی وزارت نفت مصرف سوخت وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!

به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از مهر، وزیر نیرو در جمع خبرنگاران گفت: در آستانه روز کارگر این روز را به همه کارگران عزیز و همه فعالان عرصه تولید تبریک و تهنیت عرض می‌کنم امروز افتخار داریم که از گروه مپنا دیدن کنیم و در طی این دوره برای سومین بار بازدید صورت می‌گیرد

وی ادامه داد: مهمترین نیاز امروز کشور مسأله انرژی و سرمایه گذاری در آن بخش برای رفاه و رفع نیازهای کشور است و در این زمینه امیدواریم رویکردها اصلاح شود.

وزیر نیرو ادامه داد: ما در طی ۳ سال اخیر برنامه‌های که برای رفع نیاز کشور در صنعت برق در نظر گرفتم این بود که برنامه‌های مشخصی وجود داشت که مطابق آن برای تابستان بدون خاموشی پیش رفتیم.

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی‌کنندگان برق

محرابیان خاطر نشان کرد: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش روی قبوض و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی برخوردار می‌شوند.

به گفته محرابیان برای تابستان امسال ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی برای مشترکان برق پیش‌بینی شده است‌. که این جوایز از اینترنت همراه تا بیش از صدها دستگاه خودرو و لوازم برقی خانگی کم در نظر گرفته شده است که به قید قرعه به افرادی که در مصرف برق صرفه‌جویی کرده‌اند اعطا می‌شود، برخوردار خواهند شد.

به گفته وی مپنا جز افتخارات صنعت کشور است و در حال حاضر سهم مهمی در اجرای نیروگاه‌ها در سطح کشور و حتی خارج از کشور دارد، پروژه‌های متعددی به عنوان صدور خدمات فنی و مهندسی دارد و روز به روز مطابق نیاز کشور و دنیا مسیر پیشرفت و تعالی را طی می‌کند ما نیز به طور کامل از این اقدامات حمایت می‌کنیم.

محرابیان با اشاره به اقداماتی که در سطح کشور انجام شده است، خاطر نشان کرد: بیش از ۸۵۰۰ مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه شد، البته میزان ناترازی و مصرف بویژه در بخش صنعت کشور با توجه به رشد تولید بیش از این است به همین دلیل پروژه‌های متعددی در نیروگاههای کشور در دستور کار قرار گرفت و با زمانبندی خوبی پیگیری می‌شود، هر چند ماه یک بار شاهد بهره برداری از نیروگاههای کشور مطابق برنامه هستیم. هرچند تأمین مالی پروژه‌ها سخت است.

وزیر نیرو در رابطه با تأمین اعتبار از صندوق توسعه برای اجرای پروژه‌های نیروگاهی تاکید کرد: ضرورت دارد پروژه‌ها توسط نهادهای مالی بویژه صندوق توسعه ملی تأمین مالی شود تا پروژه‌ها در زمان خود وارد مدار شوند.

وی ادامه داد: متأسفانه صندوق توسعه ملی نقش اساسی خود را در این خصوص ایفا نکرده است امیدواریم با تغییراتی که در این صندوق شاهد خواهیم بود منابع کشور در مسیر توسعه واقعی ملی قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد