Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، صمیم مرادی روزبهانی در نهمین جلسه ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری تهران اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد دستورالعمل های بهداشتی بازنگری شده و همچنین دستورالعمل واکسیناسیون علیه سرخک طی مکاتبه‎ای با معاونت بهداشت وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت و به تمام واحدهای شهرداری تهران جهت اقدام لازم ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اهمیت خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر و محروم از خدمات جامعه، در ادامه پویش «تهران دوباره جان می گیرد»، واکسیناسیون دوز سوم گروه‎های آسیب‌پذیر در دستور کار جدی این ستاد قرار خواهد گرفت.

مسئول دبیرخانه ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری تهران ادامه داد: همچنین مجدداً بر رعایت پروتکل‎ها در کلیه اماکن عمومی وابسته به شهرداری تهران بخصوص شرکت بهره برداری قطار شهری تهران و حومه (مترو)، شرکت واحد اتوبوسرانی و همچنین سازمان تاکسیرانی تاکید شد.

مرادی روزبهانی افزود: برابر دستورالعمل های وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا مقرر شد به منظور هماهنگی تزریق واکسن، بیماریابی فعال، اعمال قرنطینه و اعلام وضعیت تجمعات کارگری شناخته شده پناهجویان افغانستانی، مشخصات این اماکن و تجمعات از طریق واحدهای تابعه شهرداری تهران به دبیرخانه ستاد و متعاقباً به دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در شهر تهران اعلام شود.

افتتاح بازارچه خوداشتغالی بانوان کارآفرین منطقه ۵

سرپرست روابط عمومی شهرداری منطقه پنج اعلام کرد: بانوان کار آفرین این منطقه در قالب پردیس رمضان ۱۴۰۱ اقدام به راه اندازی بازارچه خوداشتغالی کردند.

محمدباقر فرهند در این خصوص گفت: برنامه های متنوعی در شب های ماه مبارک رمضان در سطح منطقه ۵ برگزار می شود در این راستا توجه به فعالیت های فرهنگی و نوآورانه و اهتمام به تشویق بانوان کارآفرین مورد مهمی است که مورد توجه شهرداری منطقه پنج قرار دارد.

وی افزود: بازارچه خوداشتغالی بانوان کارآفرین به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه پنج و اداره امور بانوان و همراهی مدیریت مجموعه ارم سبز در پارک ارم جنب شهربازی شماره دو آغاز به کار کرده است.

فرهند با دعوت از شهروندان برای بازدید از غرفه های این بازارچه تاکید کرد: ۶۰ غرفه در این بازارچه وجود دارد و در راستای افزایش ظرفیت های نوآورانه و کارآفرینی، بانوان به معرفی فعالیت های خود در این زمینه اقدام می کنند.

وی خاطرنشان کرد: چند شرکت استارتاپ و دانش بنیان نیز در این بازارچه به فعالیت‌های فرهنگی مشغول است و فرصت خوبی است تا شهروندان در ایام ماه مبارک رمضان در کنار استفاده از امکانات گوناگون تفریحی مجموعه ارم، از این بازارچه نیز دیدن کرده و با دست آفریده های بانوان خلاق آشنا شوند.

دورهمی رمضانی پاکبان‌های شهرداری منطقه ۸ در باغ موزه مینیاتور

با حضور مهدی اقراریان عضو شورای اسلامی شهر تهران، فاطمه تنهایی شهردار منطقه هشت و تیم مدیریت شهری، ضیافت افطاری و تکریم‌ ۳۰۰ پاکبان در باغ موزه مینیاتور برگزار شد.

مهدی اقراریان ییس کمسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در این ضیافت گفت: آمادگی داریم در مجموعه شورای اسلامی شهر تهران و مدیریت شهری برای حل موضوعات زحمتکشان و عزیزان این حوزه کمک کنیم.

شهردار منطقه هشت در این مراسم‌ ضمن خیر مقدم به مدعوین این خان معنوی؛ رودررو با پاکبانان منطقه گفت‌ و گو کرد و گفت: این ضیافت ساده افطاری توفیقی برای تکریم و تشکر از بزرگ‌مردان و پدرانی است که ارائه خدمت بدون منت را در همه ایام سال انجام می‌دهند.

فاطمه تنهایی افزود: در این شب فرصتی برای تقدیر از زحمتکشان خانواده شهرداری منطقه هشت فراهم آمد تا در فضایی معنوی دور یک سفره روزه‌ی خود را افطار کنند.

وی تصریح کرد: شهرداری منطقه هشت این میزبانی را با هدف سپاسگزاری از خدمت صادقانه میهمانانی انجام داد که اولین وظیفه در خدمت رسانی و خدمتگزاری شهری را انجام می‌دهند.

برپایی بازارچه فروش دست آفریده های بانوان سرپرست خانوار در بوستان بزرگ ولایت  

شهردار منطقه ۱۹ اعلام کرد: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان بازارچه فروش دست آفریده های بانوان سرپرست خانوار و بد سرپرست از ۲۷ فروردین در بوستان بزرگ ولایت برپا شد.

مهدی هدایت با اعلام این خبر افزود: در این غرفه ها بانوان سرپرست خانوار، بدسرپرست و گروهی از کار آفرینان دست آفریده ها و محصولات خود را به فروش می رساند تا به منظور تأمین معیشت خانواده خود درآمدزایی کنند.

وی حمایت از زنان سرپرست خانوار صاحب مشاغل خانگی و ایجاد زمینه های تامین معیشت پایدار را از اهداف مهم برپایی این بازارچه ها خواند وگفت: بازارچه خوداشتغالی با بیش از ۳۰ غرفه با رعایت پروتکل های بهداشتی محصولات و دست آفریده هایی همچون صنایع دستی، پوشاک، انواع خوراکی ها و غذاهای محلی، لوازم تزیینی و محصولات عفاف و حجاب  توسط بانوان به فروش می‌رسد.

به گفته این مسئول این غرفه ها از ۲۷ فروردین تا پایان ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۸ تا ۲۳ جنب  قلعه شادی در بوستان بزرگ ولایت دایر است.

خروج بزرگراه یادگار امام(ره) از بن‌بست

شهردار منطقه ۹ به همراه مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن بازدید از محل کارگاه تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) واقع در میدان فتح، از تجهیز کارگاه و تحویل آن به پیمانکار برای شروع عملیات اجرایی این پروژه خبر داد.

محمدجواد خسروی در این باره گفت: با توجه به مطالبات مردمی و در راستای حل مشکل ترافیکی پهنه غربی تهران، عملیات اجرائی پروژه اتصال بزرگراه یادگار امام به میدان فتح آغاز شد.

وی در ادامه این پروژه را دومین پروژه اولویت دار شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: طرح اتصال بزرگراه یادگار امام(ره) به میدان فتح یک پروژه بزرگراهی به طول ۲ کیلومتر با مجموعه ای از تقاطع های غیرهمسطح است که خیابان هرمزان را به غرب میدان فتح متصل می سازد.

خسروی اضافه کرد: در شرایطی که پهنه غربی شهر تهران فاقد بزرگراه پیوسته شمالی- جنوبی است، ضرورت داشت تا احداث شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) به سمت میدان فتح به مرحله اجرایی رسیده و این مسیر بزرگراهی از بن بست فعلی خارج شود.

شهردار منطقه ۹  تصریح کرد: با تجهیز کارگاه و آغاز فاز اجرائی این پروژه و بهره برداری نهایی، در آینده شاهد کاهش بار ترافیکی غرب کلانشهر تهران و تسهیل در تردد شهروندان و در نهایت تامین رضایت آنها خواهیم بود.

نمایش اتوبوس‌های قدیمی شرکت واحد تهران در بوستان ولایت

تعدادی از اتوبوس‌های شرکت واحد برای بازدید عموم در بوستان ولایت مستقر شد.

تعدادی از اتوبوس‌های تاریخی شرکت واحد از جمله یک دستگاه اتوبوس دوطبقه که علاقه‌مندان بسیاری دارد در بوستان ولایت  به نمایش عموم گذاشته شد.

گفتنی است؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز روز گذشته به همراه جمعی از مسئولان شهری، از این اتوبوس ها بازدید کرد.

آغاز عملیات عمرانی احداث کلانتری اتابک در منطقه ۱۵

شهردار منطقه ۱۵ از آغاز عملیات عمرانی احداث هشتمین کلانتری در باب الرضا شهر تهران در محله قدیمی اتابک خبر داد.

سید مهدی صباغ به تشریح اقدامات معاونت فنی و عمران منطقه در این پروژه پرداخت و افزود: تملک زمین این کلانتری به مساحت ۴۰۰ متر مربع انجام و مراحل طراحی این مجموعه به مساحت ۲۲۵۰ متر مربع در هفت طبقه با اسکلت فلزی انجام شده است.

شهردار منطقه 15 افزود: این پروژه در حال حاضر در مرحله گودبرداری اجرای سازه نگهبان با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد در مرحله اجرا است.

ویاضافه کرد: این کلانتری با توجه به ضرورت افزایش امنیت در محله قدیمی اتابک و درخواست شورایاران، نخبگان محلی و برای آنکه پلیس بتواند خدمات سریع تری در محله های اتابک، مینابی و هاشم آباد داشته باشد، در دستور کار قرار گرفت و سال گذشته کلنگ احداث این مجموعه با حضور سردار هداوند جانشین فرمانده پلیس تهران، پیرهادی رییس کمیسیون سلامت، محیط  زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر و باباگل زاده دادستان ناحیه ۴ شهید محلاتی به زمین زده شد.

افزایش سرانه های فرهنگی و خدماتی در منطقه ۱۴

ارائه خدمات سلامت محور، افزایش سطح سلامت در محلات، مناسب سازی و بهبود شرایط زیست شهری برای شهروندان به ویژه توانیابان و سالمندان در اولویت فعالیت های شهرداری منطقه ۱۴ قرار دارد.  

شهردار منطقه ۱۴ در نخستین نشست شورای سلامت این منطقه در سال جدید بر تقویت و توسعه فعالیت های سلامت شهری، حل مشکلات محلی، ارتقای فعالیت کانون های سلامت محور محلی در راستای ارائه خدمات کیفی تر به شهروندان دارالمومنین تهران تاکید کرد.

محمد امین سالاری پور با اشاره به اهمیت بهداشت شهری و ارتقای سلامت اجتماعی شهروندان، از برنامه ریزی برای فعالیت کانون های اجتماع محور و دانش بنیان با استفاده از ظرفیت های نخبگان و جوانان فعال، افزایش مهارت های آموزشی با سرفصل های سلامت خانواده، ایمنی و توسعه سرانه های فرهنگی و خدماتی ویژه عموم شهروندان در منطقه خبر داد.

وی با بیان اینکه حضور خانواده ها و افراد کم توان جسمی و حرکتی در جامعه و استفاده از سرانه های عمومی مورد توجه و تاکید است، گفت: تلاش می کنیم با توسعه فضاهای سبز و افزایش سرانه های فرهنگی محیط های شهری سالم تر و کم آسیب مهیا شود تا همه اقشار و خانواده های منطقه در ایمنی و امنیت از سرانه های عمومی بهره مند  می شوند.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری منطقه پنج تهران شهرداری منطقه نه تهران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران شهرداری منطقه دو تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری منطقه پنج تهران شهرداری منطقه نه تهران شهرداری منطقه پنج تهران شهرداری منطقه نه تهران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران شهرداری منطقه دو تهران بزرگراه یادگار امام ره بازارچه خوداشتغالی شهرداری منطقه پنج شورای اسلامی شهر ماه مبارک رمضان بوستان ولایت دست آفریده شهرداری تهران سرپرست خانوار دست آفریده ها مدیریت بحران شهردار منطقه بانوان کار منطقه هشت اتوبوس ها شهر تهران میدان فتح شرکت واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۸۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران

مسعود رنجبریان، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان گفت: بر اساس وظایف ذاتی و مأموریتی این شرکت و در راستای درخواست شهروندان برای جلوگیری از مزاحمت‌های شغلی و سد معبر سیار از جمله وانتی‌هایی که معمولا با حضورشان باعث انسداد خیابان‌ها و معابر می‌شوند، این شرکت طرح ضربتی را طی فروردین‌ماه با مشارکت پلیس راهور در ۱۲ منطقه از تهران به اجرا درآورده است که همچنان درحال اجراست.

 وی گفت: عوامل انضباط شهری در مناطق با مشارکت پلیس راهور نسبت به پاکسازی معابر و رفع سد معبر سیار که اقدام به پوشش پلاک خودرو یا پارک ممنوع، پارک کردن دوبله و سوبله و یا عدم مقررات حمل بار کرده و برای شهروندان و تردد ایشان مزاحمت ایجاده کرده‌اند، تلاش کرده و جرایمی که پلیس راهور برای ایشان در نظر می‌گیرد باعث نظم و انضباط بیشتری در سطح شهر خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان با اشاره به تعداد روز‌های تعطیل در فروردین ماه اعلام کرد، پس از تعطیلات، تعداد ۲۶۲ مورد رفع سد معبر سیار با مشارکت یگان عملیات راهور تهران انجام گرفت و علاوه بر اعمال جرائم برای سد معبر کنندگان سیار، تعداد ۳ دستگاه خودرو متخلف نیز توسط پلیس به پارکینگ منتقل شده است.

 رنجبریان افزود: در این طرح ها، شرکت شهربان با استعداد ۹۹ نفر نیروی اجرایی معبربان، ۲۸دستگاه خودرو و با حضور ۳۱ نفر از نیرو‌های یگان عملیات راهور تهران موضوع را دنبال کرده و به اجرا می‌گذارد.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان گفت: طرح انضباط شهری مشاغل سیار در منطقه دو حد فاصل بزرگراه محمدعلی جناح و میدان خبرنگار واقع در خیابان شهید گلاب (محله طرشت)، منطقه سه حدفاصل سیدخندان و مترو قلهک (محور شریعتی)، منطقه هفت نظام‌آباد و خیابان دماوند، منطقه ۹ چهل‌وپنج متری زرند، منطقه ۱۰ خیابان امام خمینی (ره)، منطقه ۱۱ خیابان وحدت اسلامی، منطقه ۱۳ خیابان نیروی هوایی، منطقه ۱۴ خیابان شکوفه و درودیان، منطقه ۱۵ خیابان شهرزاد، منطقه ۱۶ خیابان بیست‌متری جوادیه، منطقه ۱۷ بزرگراه نواب (شیخ محمدی) و منطقه ۲۱ بلوار تهرانسر حدفاصل خیابان شاهد و شهید رجایی در حال اجراست.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تدبیر مدیران شهری در تحول زیرساخت‌های بوستان کوهستانی دراک
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود