Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الله بیرانوند روز سه شنبه جلسه ستاد برداشت محصولات کشاورزی شهرستان پلدختر اظهار داشت: سال گذشته قیمت هر کیلوگرم گندم پنج هزار تومان و کلزا ۱۱ هزار تومان بود که خوشبختانه امسال دولت برای حمایت از تولید کالای استرانژیک گندم قیمت مناسبی که برای کشاورز اقتصادی است در نظر گرفته که انگیزه لازم را برای کشاورز ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال هر کیلوگرم گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم کلزا ۱۵ هزار تومان از کشاورزان خریداری می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان بیان کرد: در مجموع پارسال هفت هزار و ۴۴ تن گندم و ۱۸۸ تن دانه روغنی کلزا در پنج مرکز که چهار مرکز متعلق به تعاون روستایی و یک مرکز بخش خصوصی سیلو آوند زرین می باشد از کشاورزان شهرستان پلدختر خریداری شد.

وی اضافه کرد: سهولت فروش محصولات کشاورزان و تحویل آن هدف و تکلیف کارگروه کشاورزی پلدختر است و تلاش می شود که بهای گندم خریداری شده در اسرع وقت به کشاورزان پرداخت شود.

بیرانوند یادآور شد: پیش بینی شده امسال در استان لرستان حدود ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود که این رقم به نسبت به سال گذشته روند کاهشی دارد.

وی افزود: سال گذشته در مجموعه ۱۲۳ هزار تن گندم در استان لرستان از کشاورزان خریداری شد در حالی که در سال ۱۳۹۵ این رقم ۵۱۰ هزار تن بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: به دلیل خشکسالی و کم آبی تولیدات مزارع دیم به یک چهارم رسیده که برای کشاورزان ریسک بالایی است.

وی افزود: با توجه به کاهش تولیدات و افزایش قیمت خرید در شرایط عادی میزان تولیدات گندم در پلدختر ۱۵ تا ۲۰ هزار تن است که اگر امسال ۱۵ هزار تن تولید گندم این شهرستان باشد با این قیمت خرید مبلغ  ۱۷۲ میلیارد تومان به اقتصاد و کشاورزی کمک می شود.

بیرانوند به افت گندم در لرستان اشاره کرد و یادآور شد: میزان افت گندم خریداری شده در استان لرستان از ۲ درصد بالا نرفته که ۲ درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیر مفید و سن زدگی میل به صفر شده و به طور عملی به کشاورز اجحافی نشده و سعی شده که به این قشرکمک شود.

وی افزود: گندمی که از کشاورز خریداری و تحویل کارخانه جهت استحصال آرد داده شده تا ۱۳ درصد افت داشته که در سیستم ۲ یا سه درصد ثبت شده  و افت واقعی را تا ۱۳ درصد زده که این برای کمک به کشاورزاست  تا متضرر نشود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت:  خرید گندم تضمینی به عنوان یک پروژه ملی و کلان کشوری است که امسال ۱۳۰ هزار میلیارد تومان عملیات مالی این پروژه است.

وی افزود: فراخوان مقدمات کار اجرایی در دی ماه سال گذشته آغاز شده که با تشکیل جلسه ها و شناسایی عوامل تشخیص و تطبیق و اعزام اکیپ هایی برای بررسی به مراکز عملیات خرید تضمینی تا مهرماه ادامه دارد.

بیرانوند یادآور شد: کمیته فنی بازرگانی تمام مرکز خرید را از حیث امکانات و ظرفیت ها بازدید کرده و گندم کشاورزان پلدختری در سه مرکز خرید و  نگهداری  پیش بینی شده خریدار می شود.

وی افزود: با ثبت به موقع اطلاعات کشاورزان دولت در کوتاه ترین زمان بهای محصول خریداری شده را به کشاورز پرداخت می کند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان لرستان گفت: تاخیر در ثبت به موقع اطلاعات کشاورز و پرداخت بهای گندم از مشکلات سال های گذشته بود که تا ۲ تا سه ماه طول می کشید که انتظار می رود بهای گندم امسال با ثبت به موقع اطلاعات در اسرع وقت به کشاورزان پرداخت شود.

وی افزود: قیمت هرکیلو گرم گندم دو روم ۴۰۰ تومان بیشتر از قیمت گندم معمولی است که براساس جدول پاکی متفاوت است.

بیرانوند یادآورشد: با کاهش تولیدات گندم سیلوی ۱۰ هزار تنی پلدختر برای ذخیره و نگهداری گندم کفایت می کند و این در حالی است که فاصله ۵۰۰ متری اتحادیه با سیلو نیز خرید گندم را برای کشاورزان تسهیل می کند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: عدم استاندارد و سایر مشکلات در کمباین ها یکی از معضلات و افت تولید در لرستان و پلدختر است که محصولات را شکسته و خاکی از زمین بر می دارد.

برچسب‌ها گندم پلدختر خرید تضمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم پلدختر خرید تضمینی گندم پلدختر خرید تضمینی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان استان لرستان برای کشاورز خریداری شد لرستان گفت سال گذشته تن گندم هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۸۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران

حسن اسماعیلی مدیر غله و خدمات بازرگانی شهرستان دهلران اظهار کرد: هفت سیلوی تمام مکانیزه ذخیره گندم با ظرفیت بیش از ۲۰۰ هزار تُن کار خرید گندم از کشاورزان دهلرانی را بدون وقفه و به صورت شبانه روزی انجام می‌دهند.

وی تشریح کرد: ناظرین اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام کار نظارت بر روند خرید را به صورت حضوری انجام می‌دهند.

اسماعیلی تصریح کرد: قیمت گندم معمولی در سال زراعی جاری هر کیلو ۱۷۵ هزار ریال و نرخ گندم دوروم نیز ۱۸۰ هزار ریال است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده