Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@20:44:25 GMT

آماده باش سراسری در عراق

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۸۶۴۷

آماده باش سراسری در عراق

یک مقام امنیتی عراق امروز سه شنبه از اعلام حالت آماده باش از نوع بند (ج) به مدت ۷۲ ساعات در سراسر مناطق عراق در میان نیروهای نظامی و امنیتی خبر داد. این آماده باش سراسری، در پی تهدیدهای امنیتی اخیر از سوی گروه تروریستی داعش به اجرا گذاشته شده است.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ایرنا/ تارنمای خبری عراقی شفق نیوز به نقل از مقام مزبور که نامش را فاش نکرد، افزود : این امر بر اساس فرامین مقامات بلندپایه عراق تحقق یافته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام مزبور خاطرنشان کرد: این آماده باش به منظور ناکام گذاشتن تمامی نقشه های تروریستی انجام گرفته است.

فرمانده عملیات بغداد امروز از نیروهای نظامی خواست تا به منظور محافظت از دستاوردهای امنیتی تحقق یافته در عراق در کمال هوشیاری و احتیاط بسر ببرند .

وی شیوه های جایگزینی را برای جبران محدودیت های پیش آمده در اثر بسته شدن مسیرهای منتهی به الکراده در مرکز بغداد مطرح و بر بسیج تمامی امکانات برای به اجرا درآوردن طرح امنیتی ویژه ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

مصطفی کاظمی فرمانده کل نیروهای مسلح دیروز دوشنبه از نهادهای امنیتی خواسته بود رویکرد احتیاط و هوشیاری را در پیش بگیرند و برای نشان دادن واکنش سریع از خود میزان آمادگی خویش را بالا ببرند و به رویکرد خود که باعث برقراری امنیت در ماه مبارک رمضان شده ادامه دهند.

تشکیلات تروریستی داعش دیروز (دوشنبه) در یک پیام صوتی از آغاز حمله جهت گرفتن انتقام خون رهبر سابق خود خبر داد که در یک عملیات آمریکایی در فوریه گذشته در شمال غرب سوریه کشته شد. داعش همچنین از عناصر خود خواست از مشغول بودن اروپا به جنگ در اوکراین استفاده کنند.  

داعش در دهم مارس گذشته از کشته شدن ابوابراهیم القرشی رهبر سابق خود و ابوحمزه القرشی سخنگوی رسمی خویش خبر داد و اعلام کرد که ابوالحسن القرشی را به عنوان سومین رهبر خود از سال ۲۰۱۴ به این سو برگزیده است که طی آن بر مساحت گسترده ای از سوریه و عراق تسلط یافت.

شایان ذکر است انفجارهای متعددی در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۶ در شماری از مناطق بغداد در اواخر ماه مبارک رمضان روی داد که برجسته ترین آنها انفجار بخش شرقی الکراده بود که طی آن بیش از ۵۰۰ کشته و زخمی به همراه داشت.

داعش همچنین مسئولیت یک انفجار انتحاری توسط یک خودرو بمب گذاری شده در منطقه الکراده را برعهده گرفت. مصطفی کاظمی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح در سال ۲۰۲۱ از بازداشت غزوان الزوبعی عامل انفجار خبر داد.

/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آماده باش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۸۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه

سیاست های ابهام برانگیز و دوپهلوی آمریکا علیه گروه‌های تروریستی در سال‌های اخیر به ترکیه انگیزه داده تا با نادیده گرفتن آمریکا، به اقناع بغداد برای همکاری در این زمینه بپردازد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از پایگاه خبری الجزیره، «صالحه علام»، نویسنده و پژوهشگر مسائل ترکیه در یادداشتی از سنگ اندازی آمریکا در توافق راهبردی عراق و ترکیه پرده برداشت.

روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق پس از بازگشت از آمریکا، میزبان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بود. در این سفر، 26 توافقنامه در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و توریستی به امضا رسید. پنج توافقنامه از 26 توافقنامه امضا شده، روابط راهبردی، همکاری بر سر مسائل نظامی، امنیتی، مبارزه با تروریسم و ساخت ابزارآلات جنگی را در بر می‌گیرد.

مذاکرات ترکیه و آمریکا

آمریکا در مذاکرات اخیر با مقامات امنیتی و دیپلماتیک ترکیه پیشنهاد مقابله مستقیم و غیرمستقیم با گروه‌های تروریستی مشترک (داعش و پ ک ک) را مطرح کرد. این پیشنهاد با مخالفت قاطع ترکیه روبرو شد.

آنکارا اعلام کرده همکاری با یک سازمان تروریستی برای مبارزه با یک سازمان تروریستی دیگر و یا همکاری موردی کشورهای هم‌پیمان با سازمان‌های تروریستی را نمی‌پذیرد. تضاد شدید میان آنکارا و پ.ک.ک که سال‌هاست جنگ شدیدی علیه ترکیه را از درون اردوگاه‌هایش در سوریه و عراق اداره می‌کند، باعث شده آنکارا استدلال‌های آمریکا را نپذیرد.

توافقات امنیتی و نظامی عراق و ترکیه نگرانی گروه‌های مختلف کردی از جمله گروه تروریستی پ.ک.ک و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) را برانگیخته و باعث شده آمریکا نیز برای جلوگیری از مقابله جدی با این گروه ها به میدان بیاید. با این وجود آمریکا نگران پیامدهای احتمالی همکاری نظامی و امنیتی میان بغداد و آنکارا است که می‌تواند به حضور ی.پ.گ و پ.ک.ک در مرزهای عراق، سوریه و ترکیه پایان دهد.

در بهمن ماه سال گذشته «یاشار گولر»، وزیر دفاع و «متین گوراک»، رئیس ستاد کل ارتش ترکیه در سفر به بغداد، موفق به کسب رضایت مسئولان عراقی در رابطه با اعلام منع فعالیت پ.ک.ک در مرزهای عراق شدند. به همین دلیل روابط عراق و ترکیه از منظر امنیتی و نظامی بهبود یافت.

بنا بر ادعای رسانه های ترکیه، مطابق توافق دو کشور، به زودی عملیات نظامی به رهبری نیروهای نظامی ترکیه در عمق 30 الی 40 کیلومتری خاک عراق علیه نیروهای تروریستی مخالف دولت ترکیه آغاز خواهد شد؛ این موضوع مخالفت شدید آمریکایی ها را به همراه داشته است.

نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق

دلایلی که بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند

 

در همین راستا آنکارا اخیراً ابتکار جدیدی را آغاز کرده که عبارت از حل و فصل کردن پرونده تروریسم بدون مداخله واشنگتن است. سیاست دو پهلو و ابهام برانگیز آمریکا علیه گروه‌های تروریستی در سال‌های اخیر به ترکیه انگیزه داده تا با نادیده گرفتن آمریکا، به اقناع بغداد برای همکاری در این زمینه بپردازد. به نظر می‌رسد این تحولات سرآغاز تغییراتی مهم در سیاست های کشورهای عراق، سوریه و ترکیه در قبال گروه‌های کُردی فعال در این سه کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • یمن آماده ورود به اراضی اشغالی و نبرد طوفان الاقصی می‌شود+ فیلم
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • ۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم