Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@06:59:36 GMT

لزوم حضور صنعت اسباب‌بازی در عرصه‌های بین‌المللی

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۸۶۹۴

لزوم حضور صنعت اسباب‌بازی در عرصه‌های بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری فارس محسن حموله رئیس هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در خصوص برگزاری هفتمین جشنواره اسباب بازی گفت: پس از دوسال که هیچ نمایشگاهی به صورت حضوری برگزار نشده بود، تمام تلاشمان را کردیم تا متناسب با مقتضیات روز و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، نمایشگاهی به‌صورت محدود برگزار کنیم.
وی ادامه داد: این‌ محدودیت به این معناست که بنای ما در نمایشگاه اسباب‌بازی این بود که برگزیدگان صنعت اسباب‌بازی که محصولات باکیفیت عرضه می‌کنند و مجوز تولید شورای نظارت بر اسباب‌بازی را دارند، در این رویداد حضور داشته باشند، درنتیجه این‌ نمایشگاه با ۱۰۵ برند و تولیدکننده در قالب ۵۰ غرفه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حموله درباره فروش مجازی نمایشگاه اسباب‌بازی توضیح داد: ما شرایطی ایجاد کردیم تا مردم و مخاطبان ما از سراسر کشور که متقاضی حضور در نمایشگاه بودند، بتوانند به صورت مجازی از برترین اسباب‌بازی‌ها آگاه باشند و هم در سایت دیجی‌کانون خرید آنلاین انجام دهند. در این فروش اینترنتی ۱۰ درصد هم تخفیف برای مخاطبان درنظر گرفته بودیم تا به راحتی در منزل اسباب‌بازی دلخواه خود را تهیه کنند.

رئیس جشنواره اسباب‌بازی عنوان کرد: زمان آن رسیده با بهره‌گیری از تجربیات سال‌ها برگزاری جشنواره و نمایشگاه به سمتی برویم که جشنواره اسباب‌بازی جایگاه خود را در سطح بین‌الملل پیدا کند. لازمه عرض اندام در عرصه جهانی در حرکت در این مسیر است.
وی ادامه داد: بین‌المللی شدن، شرایط خاصی در حوزه محصولات فرهنگی و به‌ویژه اسباب‌بازی دارد که یکی از آن‌ها این است که ما بتوانیم اسباب‌بازی ایرانی تولید کنیم و از اسباب‌بازی‌هایی که جنبه کپی‌کاری دارند کم‌تر استفاده کنیم، متأسفانه هنوز در کشور ما بعضی از کسانی که در حوزه اسباب‌بازی سرمایه‌گذاری می‌کنند، راحت‌ترین کار برایشان این است که نمونه‌های خارجی را مهندسی معکوس و تولید کنند.
وی افزود: کانون تجربه برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی را در حوزه‌های پویانمایی و قصه‌گویی دارد و می‌تواند در صنعت اسباب‌بازی هم‌ همین رویکرد را داشته باشد. ما در کانون به سمت این رفته‌ایم که تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران صنعت اسباب‌بازی در روند برگزاری جشنواره مشارکت و اعلام نظر کنند و حتی بخش‌هایی از جشنواره را با حضور آن‌ها مدیریت کنیم.
حموله اظهار کرد: وجود دبیرخانه دائمی جشنواره ملی اسباب‌بازی چه در کانون و چه در شورای نظارت بر اسباب‌بازی باعث ارتباط نزدیک‌تر با کشورهای فعال در این حوزه  می‌شود.
رئیس جشنواره اسباب‌بازی درباره برگزاری این جشنواره در سطح استان‌ها تصریح کرد: استان‌های بزرگ ما ظرفیت برگزاری این جشنواره را دارند و در همین‌ نمایشگاه هم مسئولان فرهنگی برخی استان‌ها با دبیرخانه ارتباط برقرار کردند و متقاضی برگزاری نمایشگاه در استان‌های خود شدند. ضمن اینکه کانون این توانایی را دارد که با توجه به مدیریت استانی خود در ۳۱ استان بتواند نمایشگاه‌هایی را در سطح استان‌ها برگزار کند. اگر بتوانیم حداقل در ۵ نقطه از کشور برنامه‌هایی را برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها و تولیدکنندگان استان‌ها برگزار کنیم قطعا در رسیدن به اهداف متعالی کانون گام بزرگی برداشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار و درخواست ما این است که وزارت آموزش و پرورش و سازمان‌های متولی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن، تجارت، اعضای شورای سیاست‌گذاری دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی و... همت کنند و گام‌های مهمی در حوزه اسباب‌بازی بردارند.
حموله اظهار کرد: در نمایشگاه امسال، تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه اسباب‌بازی هم حضور داشتند و اگر مسوولان بتوانند اسباب‌بازی را به عنوان یک وسیله کمک‌آموزشی وارد مدارس کنند بدون تردید تحولی بزرگ در این صنعت رخ می دهد.
به‌طور مثال درصورت امکان  با کمک وزارت آموزش و پرورش فضاهای ویژه مانند اتاق بازی در مدارس و مهدهای کودک ایجاد شود تا اسباب‌بازی به شبکه مدارس ورود پیدا کند و درنتیجه تولیدکنندگان ما به سمت تولید اسباب‌بازی‌های خوب و باکیفیت حرکت کنند.
رئیس جشنواره در پایان از حمایت و پشتیبانی شایسته آقای مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون و شورای معاونین و از تمامی تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران صنعت اسباب‌بازی که با همت خودشان در این جشنواره حضور داشتند و گام‌های خوبی برای ارتقای صنعت اسباب‌بازی برداشتند تشکر کرد. او همچنین از حضور رسانه‌های خبری مانند صداوسیما و خبرگزاری‌ها که با پوشش خبری این رویداد نسبت به آگاهی کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها اقدام کردند، قدردانی کرد.
نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار ‌شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بازی اسباب بازی بازار جهانی جشنواره اسباب بازی صنعت اسباب بازی اسباب بازی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۸۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد

رضا شعبان‌نژاد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا از آغاز رویداد صدرا با حضور  ۶۰ شرکت در این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این رویداد صدرا با شعار صنعت، دانشگاه، راه اشتغال و برای اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان و با حضور فعال نمایندگان صنایع بزرگ در دانشگاه به‌منظور مصاحبه، جذب و استخدام دانشجویان و دانش‌آموختگان توانمند برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف رویداد صدرا ارتباط دانشگاه با صنعت، اشتغال آفرینی، استفاده از دانشجویان به‌عنوان کارآموز و کارورز، افزایش مهارت‌های شغلی، آشنایی دانشجویان با چالش‌های واقعی صنعت، تبدیل ایده‌های علمی به محصولات صنعتی و تجاری، حمایت مالی صنایع از پایان‌نامه‌ها است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا گفت: با توجه به شعار سال و توسعه مقام معظم رهبری بر اشتغال و راهبرد‌های کلان دانشگاه و پیشبرد دانشگاه به سوی فعالیت‌های دانش‌بنیان، فناورانه و ارتباط مؤثر بین دو گروه صنعت و دانش‌آموختگان این نمایشگاه برگزار می‌شود.

شعبان‌نژاد عنوان کرد:‌ دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در راستای برگزاری رویداد صدرا برای مشارکت هر چه بیشتر صنایع با شهرک‌های صنعتی اشتهارد، آراسنج، پاسارگارد و شهرک صنعتی‌های حومه چندین جلسه برگزار کرده و با دعوت از صنعتگران بر لزوم ارتباط بین دانشگاه و صنعت برای پیشبرد ایران تأکید کرد همچنین با حضور در ادارات سطح شهر و مسئولان شهری و مدارس در ارتباط با هماهنگی دانش‌آموزان و قشر‌های تحصیل‌کرده برای بازدید از نمایشگاه و گرفتن ایده‌های شغلی و ورود به صنعت تأکید شده است.

بازدید وزیر کشور از غرفه واحد بوئین‌زهرا در نمایشگاه ایران اکسپو

در راستای شناسایی فرصت‌های صادراتی ایران و ارائه محصولات تولیدی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در ششمین نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضوری فعال دارد. بازدید وزیر کشور از غرفه این واحد دانشگاهی و آشنایی با محصولات تولیدی آن از اتفاقات مهم این رویداد بین‌المللی به شمار می‌رود. رایزنی با صاحبان صنایع و شناساندن ظرفیت‌های واحد بوئین‌زهرا  از دیگر اهداف واحد بویین‌زهرا است.

به گزارش آنا، نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو از تاریخ ۸ الی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طلوع کیان:مهمتر از صعود بازیابی چهره معتبر تیم ملی والیبال در عرصه بین المللی است/ بازیکنان غایب اردو عذر موجه ارائه کردند
  • حضور خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس
  • توانمندی صنعت قم برای تولید انواع کفش در نمایشگاه اکسپو به نمایش درآمد
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران