Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@02:03:12 GMT

قارچ‌های غیرخوراکی فلج تنفسی به همراه دارند

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۸۷۳۰

قارچ‌های غیرخوراکی فلج تنفسی به همراه دارند

سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مصرف قارچ‌های غیرخوراکی و وحشی که با آغاز فصل بهار در طبیعت رُشد می‌کنند منجر به فلج تنفسی و فلج دیافراگم می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد پروهان اظهار کرد: قارچ‌هایی که در طبیعت به‌صورت خودرُو رُشد می‌کنند مصرف خوراکی ندارند و باید از مصرف آن‌ها جدا خودداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قارچ‌های وحشی حاوی توکسین (مواد زیان‌آوری هستند که توسط ارگانیسم‌های زنده ازجمله حیوانات، گیاهان، باکتری‌ها و قارچ‌ها تولید می‌شوند) هستند که منجر به فلج عضلات تنفسی و فلج دیافراگم می‌شود و آثار نرولوژیک بر مصرف‌کننده دارد.

سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی گفت: در صورت مصرف بالا به علت تجمیع توکسین احتمال خطر مرگ به وجود خواهد آمد، بنابراین قارچ خوراکی فقط از مراکز عرضه معتبر خریداری و مصرف شود.

وی افزود: در صورت مصرف قارچ وحشی در اولین فرصت برای درمان حمایتی به اولین مرکز درمانی باید مراجعه صورت گیرد تا اثرات توکسین خارج یا کاهش یابد.

پروهان ادامه داد: هرگز با مصرف کره یا شیر برای خنثی کردن اثر قارچ سمی درمان صورت نگیرد زیرا این مواد هرگز اثرات سمی بودن قارچ را بی‌اثر نخواهد کرد.

به گزارش ایمنا، استان مرکزی دارای ۳۱ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری، ۳۷ پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای، یک پایگاه اورژانس هوایی و پنج پایگاه اورژانس موتوری و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس است.

کد خبر 569594

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قارچ سمی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پایگاه اورژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۸۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای به راه‌اندازی کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نفت،  مهدی حیدری با همراهی مدیران و رؤسای ستادی و عملیاتی به‌منظور حل مشکلات و چالش‌های راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار چشمه‌خوش، کارخانه گاز و گاز مایع ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ از این پروژه‌ها بازدید کرد.

وی در بازدید از پروژه‌های توسعه‌ای غرب کشور از نزدیک به بررسی مشکلات و موانع راه‌اندازی این پروژه‌ها پرداخت و بر آمادگی این شرکت برای راه‌اندازی و افتتاح ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ و ایستگاه تقویت فشار تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در این بازدید با تأکید بر رفع موانع راه‌اندازی این پروژه‌ها و توجه به ضرورت‌های اقتصادی و محیط زیستی آنها به همکاری همه مدیریت‌ها و بخش‌های مختلف شرکت‌های نفت مناطق مرکزی و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب برای تسریع در راه‌اندازی آنها تا سفر رییس‌جمهور به استان ایلام اشاره کرد.

کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ با هدف جمع‌آوری گاز‌های همراه نفت میدان‌های چشمه‌خوش، پایدار غرب، دهلران، دانان و آذر همچنین جلوگیری از سوزاندن گاز‌های همراه نفت احداث شده است و افزون بر سودآوری قابل توجه، آثار مثبت محیط زیستی فراوانی برای منطقه به همراه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸۴ فقره تصادف طی۴۸ساعت گذشته در استان/۱۷۴نفر مصدوم شدند
  • انواع قارچ‌های خطرناک را بشناسید
  • هشدار اورژانس ؛ این قارچ‌های خطرناک را مصرف نکنید
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای به راه‌اندازی کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پایگاه فوریت‌های پزشکی بکتاش
  • خودداری از مصرف خودسرانه هرگونه قارچ خود رو در طبیعت
  • تصادف دنا و سوزوکی با ۷ کشته و مصدوم در محور صوفیان-شبستر
  • سانحه رانندگی با هفت کشته و مصدوم در محور صوفیان-شبستر
  • حادثه رانندگی در محور صوفیان _شبستر هفت کشته و مصدوم برجای گذاشت
  • استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی