Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، «تویسرکان بهشت غرب ایران تفرجگاه عمومی ندارد» سوژه مطرح شده در «فارس من» است که آن را پیگیر شدیم.

شهردار تویسرکان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره این موضوع اظهار کرد: تفرجگاه برای گذران اوقات فراغت خانواده‌ها اکنون به یک مضوع ضروری تبدیل شده چراکه ظرفیت پارک‌ها و بوستان‌های محلی واقعا جوابگوی این نیاز امروزی مردم هم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسین‌پور با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری برای سامان بخشی به موضوع ایجاد تفرجگاه در تویسرکان افزود: توجه و بهره‌وری از ظرفیت‌ آرامگاه شخصیت ملی چون شاعر بزرگ میررضی که برند و به نوعی معرف فرهنگ، تمدن و پیشینه شهرستان تویسرکان هم به شمار می‌رود با هدف حفظ این سرمایه برای نسل‌های آینده، معرفی بیشتر آن را در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به واگذاری ۱۰۰ هکتار از منابع طبیعی در آرامگاه میررضی به شهرداری در قالب انعقاد تفاهمنامه‌ای قبل از تصدی شهرداری به ایشان گفت: ساماندهی محوطه آرامگاه میررضی را با هدف ایجاد مکانی تفریحی ـ توریستی برای آرامش و آسایش مردم این شهرستان در برنامه‌ای فازبندی شده آغاز کردیم.

حسین‌پور با بیان اینکه محوطه آرامگاه میررضی کم و کسری‌هایی از جمله مبلمان، زیبایی، ورودی به لحاظ خیابان و پارکینگ دارد افزود: منطقه آرامگاه میررضی توپوگرافی خوب و ظرفیت بسیار مطلوبی برای ایجاد تنوع جاذبه‌های تفریحی و توریستی در خود دارد.

وی با اشاره به بازدید و حمایت فرماندار از اجرای این طرح در آرامگاه میررضی ادامه داد: پس از بررسی‌های لازم ضمن حفاظت از محیط زیست، سه دریاچه در این منطقه می‌توانیم ایجاد کنیم که به لحاظ هم آب مشکلی نداریم.

شهردار شهر تویسرکان از آغاز عملیات اجرایی دریاچه نخست که به نام «مادر» مزین شده خبر داد و گفت: خاکبرداری بزرگترین دریاچه این طرح به وسعت بیش از ۵ هزار متر و مربع انجام شده است.

وی با اشاره به خریداری دستگاه‌های مورد نیاز برای خودکفا شدن و کسب درآمد شهرداری در خصوص تولید قطعات بتنی، بلوک دیواری و کفپوش گفت: این طرح برای ۲۰ هکتار در دست اقدام است.

حسین‌پور گفت: پیش‌بینی می‌کنیم علاوه بر طرفیت‌های خدادادی باغات، محصول گردو و مبل و منبت، بارگاه حضرت حبقوق(ع) و... زمانی نه چندان دور منطقه میررضی هم به مقصد گردشگری تبدیل شود چراکه این طرح چشم‌اندازی برای نمایشگاه بین‌المللی، همایش‌های گردو و مبل و منبت شهرستان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به لطف خدا عملیات اجرایی پروژه خوب پیش می‌رود، به مردم قول می‌دهیم با تمام سرعت طرح را به سرانجام برسانیم تا امیدی که در دل مردم ایجاد شده پایدار بماند و باعث مشارکت بهتر شهروندان در مدیریت شهری شود.

شهردار تویسرکان با بیان اینکه اعتبار برآورد اولیه این طرح ۳ میلیارد تومان است البته در اصلاح متمم بودجه این میزان اعتبار قابل افزایش و کاهش است تاکید کرد: سعی داریم هزینه‌ها را مدیریت کنیم بنابراین بسیاری از کارها پروژه به صورت امانی در حال انجام است؛ البته سال گذشته با پرداخت عوارض مردم بعد از ۴۲ سال که از انقلاب می‌گذرد برای اولین بار ۴۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری که ۴۰ درصد عمرانی و ۶۰ درصد جاری بود، را توانستیم جذب کنیم.

وی با تقدیر از حمایت مردم از شهرداری تاکید کرد: اگر مردم به موقع عوارضشان را پرداخت نمی‌کردند به خاطر فصل سرما نمی‌توانستیم این پروژه را پیش ببریم؛ قول می‌دهیم که عوارض پرداختی به نحو مطلوب و در راستای آسایش و آرامش شهروندان هزینه شود.

انتهای پیام/89010

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری تویسرکان دریاچه مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۸۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی

عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری و وثوق نیا مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین از روند احداث توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش بازدید کردند.

توقفگاه به ابعاد ۲۷ هزار متر مربع در انتهای بلوار فرهنگ در شهرک دانش توسط سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین در حال احداث است و به زودی به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی