Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، دو منبع به وبگاه خبری «هیل» آمریکا گفتند که جو بایدن ساکن کنونی کاخ سفید به باراک اوباما رئیس سابقش گفته که قصد دارد در انتخابات سال ۲۰۲۴ نامزد شود.

به نوشته هیل، تصدیق اوباما جدیدترین نشانه‌ای است مبنی بر این که بایدن احتمالاً برای دور دوم نامزد می‌شود، چیزی که رئیس‌جمهور آمریکا علناً هم درباره آن صحبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن ماه گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل به خبرنگاران گفت که «بسیار خوش‌شانس» خواهد بود که در برابر دونالد ترامپ رقیب خود در انتخابات ۲۰۲۰، حاضر شود. او اخیراً در یک کنفرانس مطبوعاتی هم تأیید کرد که کامالا هریس معاون وی خواهد بود.

یکی از این دو منبع آگاه با مکالمات اوباما و بایدن گفت: «[بایدن] می‌خواهد نامزد شود و ظاهراً همه را در جریان می‌گذارد». این منبع همچنین گفت که بایدن علیرغم محبوبیت متزلزلش، محتمل‌ترین نامزد دموکرات‌ها برای شکست ترامپ باقی می‌ماند. 

وی گفت: معتقدم که او فکر می‌کند تنها کسی است که می‌تواند ترامپ را شکست دهد. فکر نمی‌کنم او تصور کند کسی در حزب دموکرات وجود داشته باشد که بتواند ترامپ را شکست دهد و این بزرگترین عامل است.

به گزارش هیل، بایدن و اوباما در اوایل ماه میلادی جاری با هم ناهار صرف کردند، اما مشخص نیست که این دو دقیقاً چه زمانی درباره انتخابات ۲۰۲۴ صحبت کردند. کاخ سفید در خصوص گفت‌وگوهای بایدن و اوباما اظهارنظر نکرد. 

اما طبق این گزارش، فراتر از بادهای مخالف سیاسی و محبوبیت ضعیف بایدن، این سن اوست که سوالاتی در مورد آینده سیاسی‌اش ایجاد کرده است. بایدن ۷۹ ساله مسن‌ترین رئیس‌جمهوری بود که در ۷۸ سالگی به قدرت رسید و در آغاز دور دوم ریاست‌جمهوری خود در صورت موفقیت در رقابت‌های انتخاباتی ۸۲ ساله خواهد بود.

نظرسنجی «سی‌ان‌بی‌سی» که هفته گذشته منتشر شد نشان داد که تنها ۳۸ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد بایدن به عنوان رئیس‌جمهورشان را تایید می‌کنند، در حالی که ۵۳ درصد مخالف هستند. به طور خاص در اقتصاد، بایدن امتیاز پایین‌تری گرفت به طوری که ۶۰ درصد مدیریت اقتصادی او را تایید نکردند. 

طبق این گزارش، با این حال، فضا ممکن است تا آغاز سال آینده متفاوت به نظر برسد. کاخ سفید و اقتصاددانان خارج از آن انتظار دارند که تورم کاهش یابد و تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها در طول همه گیری به زندگی عادی خود بازگردند. این موارد می‌تواند بایدن را در موقعیت بهتری برای ورود به فصل مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۴ قرار دهد.

«باسیل اسمیکل» استراتژیست دموکرات و مدیر برنامه سیاست عمومی کالج هانتر گفت: (وضعیت) او می‌تواند بهبود یابد. خیلی چیزها به نتیجه (انتخابات) میان دوره‌ای (کنگره) بستگی دارد. اگر دموکرات‌ها خیلی خوب عمل نکنند، می‌توانید تصور کنید، او (بایدن) از موضع ضعف وارد سال ۲۰۲۴ خواهد شد.

با این حال، «باربارا پری» مدیر مطالعات ریاست‌جمهوری در مرکز میلر دانشگاه ویرجینیا معتقد است که تعداد انگشت‌شماری از روسای‌جمهور اخیر آمریکا از جمله جورج دابلیو بوش، بیل کلینتون و اوباما، از دوران چالش‌برانگیز، برای انتخاب مجدد موفقیت آمیز سر برآورند. پری افزود: اوباما دو سال اول ریاست‌جمهوری را با رکود اقتصادی، بهبودی آهسته و آشفتگی پیرامون نبرد قانونگذاری بر سر قانون مراقبت مقرون به صرفه (اوباماکر) پشت سر گذاشت. دیگران مانند کارتر که با تورم سرسام‌آور دست و پنجه نرم کرد و ترامپ نتوانستند وضعیت خود را بهبود بدهند و در دور دوم پیروز شوند. 

«جان آنزالون» کارشناس نظرسنجی بایدن در سال ۲۰۲۰ در مصاحبه اخیر با نشریه «پالتیکو» اظهار داشت که وی تنها نامزدی است که می‌تواند در مقابل ترامپ قرار بگیرد و در صورت نامزدی مجدد، پیروز شود. با این حال، متحدان وی نگران وضعیت فعلی هستند و برخی نیز ابراز نگرانی کرده‌اند که اگر بایدن نامزد نشود، چه کسی می‌تواند نامزد شود. 

در همین حال، یک منبع آگاه از مذاکرات بین بایدن و اوباما گفت که بسیاری از دموکرات‌ها نسبت به شانس هریس برای پیروزی در سال ۲۰۲۴ تردید دارند. به گفته او، «مردم فکر می‌کنند که او (هریس) هیچ شانسی ندارد، که باعث شده بایدن فرد مورد نظر باقی بماند». 

هریس در ابتدای سال در مصاحبه‌ای با شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» گفت که علاقه‌ای به شایعات درباره سال ۲۰۲۴ ندارد و پیش از آن هم گفته بود که او و بایدن در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی صحبت نکرده‌اند و در عوض ترجیح داده‌اند روی مسائل موجود تمرکز کنند. 

منبع مورد استناد هیل گفت: اگر می‌خواهید بدانید او (بایدن) به چه چیزی فکر می‌کند، احتمالاً به شما خواهد گفت. او پنهان نمی‌کند. همه نشانه‌ها از قصد او برای رقابت حکایت دارد. در مورد اینکه چه کسی می‌تواند دونالد ترامپ را شکست دهد، نگرانی واقعی دارد.

کد خبر 671028 برچسب‌ها باراک اوباما دونالد ترامپ جوزف بایدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: باراک اوباما دونالد ترامپ جوزف بایدن سال ۲۰۲۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۸۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز پنج‌شنبه در بازدید از سخت‌افزار و نرم‌افزار برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات در صداوسیما، داشت: خوشبختانه برنامه‌های مناسبی برای معرفی نامزدها و برنامه‌های ایشان تدوین شده است که انتظار داریم نامزدها به بهترین وجه برای شور و نشاط انتخاباتی دور دوم از آن استفاده کنند.

وی خطاب به نامزدهای دور دوم حوزه خرم‌آباد و چگنی، اظهار کرد: وحدت عمومی برای تحقق برنامه‌های توسعه‌ای استان انتظاری است که از این عزیزان داریم.

استاندار لرستان همچنین با اعلام استقبال از برنامه‌های تمامی نامزدهای شرکت‌کننده در دور اول انتخابات استان، گفت: قطعاً نفراتی که در دور اول انتخابات حضور داشتند تماماً افرادی هستند که دغدغه استان را دارند و یقیناً برای رفع مشکلات آن برنامه‌هایی تدوین کرده‌اند.

شفقت، ادامه داد: همکاران ما در حوزه سیاسی و دستگاه‌های اجرایی آمادگی دارند که برنامه‌های نامزدهای انتخابات را دریافت و پس از دسته‌بندی برای استفاده در برنامه‌های توسعه‌ای استان در کمیسیون‌های تخصصی مطرح کنند.

وی ضمن تقدیر از زحمات مجموعه صداوسیمای لرستان در ایجاد نشاط انتخاباتی، تصریح کرد: در استان به‌عنوان یک استان دارای روستاهای فراوان و مولد این آمادگی وجود دارد که برای پشتیبانی از بخش تولید روستا یک شبکهٔ روستایی ایجاد کنیم.

استاندار لرستان خطاب به رئیس صداوسیمای لرستان عنوان کرد: انتظار داریم این موضوع در سطح سازمان مطرح شود چرا که ما آمادگی لازم را برای تولید محتوای این شبکه داریم.

کد خبر 6088803

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است
  • استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی