Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-04@12:26:31 GMT

«شرط سن» از استخدام رسمی ایثارگران پیمانکاری حذف شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۹۰۷۳

«شرط سن» از استخدام رسمی ایثارگران پیمانکاری حذف شد

مدیرکل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و ‌استخدامی وزارت نفت ضمن اشاره به پیشنهاد معافیت فرزند و همسر رزمنده و پدر، مادر، خواهر و برادر شهید از شرط سن در فرآیند استخدام رسمی این کارکنان از سوی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت، از موافقت وزیر نفت و ابلاغ این موضوع خبر داد.

حمید حسین‌نژاد در مصاحبه با خبرنگار شانا، با اشاره به پیگیری‌های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت و حمایت‌های وزیر نفت گفت: پیش‌تر ابهام‌هایی در ابلاغیه سازمان اداری و استخدامی کشور درباره شرایط سنی برای فرآیند استخدام رسمی کارکنان مشمول بند «د» تبصره (۲۰) قانون بودجه ١٤٠٠ مطرح بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده و نشست‌های پرشمار و دو مرحله استعلام از سازمان اداری و استخدامی کشوری برای رفع ایرادهای مسائل شروط سنی، این پیشنهاد از سوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت مطرح شد و با موافقت و پیگیری وزیر نفت، پس از دریافت مجوز از سازمان اداری استخدامی کشوری، ابلاغ این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و ‌استخدامی وزارت نفت افزود: با توجه به تصویب موضوع استخدام رسمی ایثارگران مشمول ماده۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و تمدید در سال ۱۴۰۱، ابلاغیه‌های لازم در وزارت نفت از سوی وزیر نفت صادر شد.

حسین‌نژاد گفت: یکی از مسائل در مسیر استخدام رسمی ایثارگران، موضوع شرایط سنی برای فرزند و همسر رزمنده و پدر، مادر، خواهر و برادر شهید بود که سرانجام مقرر شد این گروه از ایثارگران نیز مشابه دیگر مشمولان ایثارگر بند «د» تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و بند «و» تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ از شرط سنی مندرج در بند (۲) ابلاغیه شماره ۲۰/۲-۱۰۰۶ مورخ ۱۷/۱۲/۱۴۰۰ معاف باشند.

وی در پایان گفت: ان‌شاءالله که در سایه عنایت خداوند متعال و امام زمان (عج) همه عزیزان ایثارگر مشمول سلامت و پاینده و در خدمت به صنعت نفت و تحقق مأموریت‌های خطیر آن موفق و کوشا باشند.

منبع: شانا

کلیدواژه: حمید حسین نژاد پیمانکاران استخدام وزارت نفت تبدیل وضعیت ایثارگران ایثارگران صنعت نفت منابع انسانی مهدی علی مددی وزیر نفت جواد اوجی استخدام رسمی قانون بودجه وزارت نفت وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۹۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ اردیبهشت؛ آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، میثم لطیفی، امروز چهارشنبه در حیاط دولت، درباره ممنوعیت دریافت هدیه برای کارکنان دولت، اظهار داشت: بخشنامه‌ای از طرف دفتر سلامت اداری و فرهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده که بر اساس آن، دریافت هرگونه هدیه برای کارکنان دولت، ممنوع است؛ امیدواریم با این کار، سلامت اداری، افزایش و فساد، کاهش پیدا کند.

لطیفی تصریح کرد: ۱۴ اردیبهشت، آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش برگزار می‌شود؛ در این آزمون، پس از ۱۰ سال، ۱۹۱۱۲ تن در رشته مشاوره تحصیلی برای دانش‌آموزان ـ امور تربیتی و سبک زندگی، مربیان سلامت و مربیان تربیت بدنی ـ جذب خواهیم داشت؛ ۱۰ سال بود که این مجوز داده نشده بود.   رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هزار تن برای این آزمون، ثبت نام کرده‌اند و جهاد دانشگاهی، آن را برگزار می‌کند، گفت: امیدواریم تا نیمه خرداد، نتایج آزمون اعلام شود و اول مهر، این افراد در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار شوند.   لطیفی اظهار داشت: این کار، تدبیر و دستور رهبر معظم انقلاب بود که برای کیفیت‌بخشی، مربیان پرورشی را در آموزش و پروش، جذب کنیم.   رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، درباره استخدام سرایداران یا نیرو‌های خدماتی در مدارس با عنوان بابای مدرسه، تصریح کرد: در این زمینه قرار بود که تأمین اعتبار از طرف سازمان برنامه و بودجه مشخص شود؛ ما در سقف تأمین اعتبار، کمک می‌کنیم و مدارسی که جمعیت بیشتری دارند و در مناطق محرومند، در اولویت هستند.

دیگر خبرها

  • جهاددانشگاهی متولی برگزاری آزمون کتبی استخدام در آموزش و پرورش است/ تشریح مراحل مصاحبه و گزینش
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • ۲۰ هزار سهمیه استخدامی آموزش و پرورش سهم ایثارگران است
  • ۳۱ هزار مجوز استخدام فرزندان ایثارگر کسب شده است
  • آزمون استخدامی جامعه ایثارگران را برگزار می‌کنیم
  • برگزاری آزمون استخدام ۱۹ هزار معلم | زمان آغاز به کار معلمان جدید مشخص شد
  • برگزاری ۲ آزمون استخدامی جذب معلم در اردیبهشت
  • نرخ بیکاری جامعه ایثارگری به زیر ۹ درصد رسید
  • ۱۴ اردیبهشت؛ آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش
  • سازمان اداری و استخدامی : کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند