Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین - زهرا بلندی: معضلاتی همچون بازار خلازیر، گل‌فروشی در حاشیه بزرگراه شهید هاشمی، محدودیت پارکینگ در راسته‌های تجاری و... نمونه‌ای از گره‌های چندین‌ساله منطقه ۱۹ هستند که شهردار منطقه ضمن برگزاری یک نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، در صدد چاره‌جویی و حل و فصل این مطالبات مهم قرار می‌گیرد.  ‍

معضل دستفروشان خلازیر و ساماندهی کوره‌های آجرپزی سال‌ها و طی دوره‌های مختلف مدیریت‌شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفته، اما همچنان در رأس مشکلات این منطقه است و قبل از هر موضوعی محل بحث است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه ۱۹ در ابتدای سخن، با اشاره به اینکه تبدیل تهدیدها به فرصت و تردیدها به تصمیم، شعار مدیریت شهری این منطقه است، می‌گوید: «بخش مهم مشکلات منطقه ما در ناحیه ۳ متمرکز است و ۲ معضل فرامنطقه‌ای بازار خلازیر و کوره‌های آجرپزی که چند سالی‌ است به عرصه‌های ناکارآمد و فضاهای بی‌دفاع شهری تبدیل شده‌اند، جزء مهم‌ترین موضوعات نیازمند بررسی در منطقه هستند که در وهله اول باید به آنها رسیدگی شود. ایجاد توافق با موقوفه مروی به‌عنوان یکی از مالکان منطقه نیز چالش مهمی در توسعه و رفع مشکلات این محدوده‌ از منطقه بود که رفع شده و راه را برای حل و فصل معضلات آن تا حد زیادی باز کرده است. خوشبختانه اختلافات حل شده و به یک هم‌افزایی با هدف توسعه ناحیه۳ منطقه۱۹ رسیده‌ایم.»

«مهدی هدایت» در این‌ باره می‌گوید: «در گام اول، دستفروشان خلازیر که همیشه اخبار فعالیتشان انعکاس منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای داشته سامان می‌یابند. با هماهنگی شرکت ساماندهی، فروشندگان دارای هویت مشخص، در مکانی مناسب با استقرار نیروی انتظامی و... فعالیت خواهند کرد تا هم فروشندگان در یک فضای مناسب محصولاتشان را عرضه کنند و هم خریداران در فضایی ایمن خرید کنند.»

هدایت در ادامه از کوره‌های آجرپزی با عنوان فرصت یاد می‌کند و ادامه می‌دهد: «ساخت‌وسازهای غیرمجاز متعدد، سکونت‌های غیررسمی و وجود عرصه‌های رهاشده همچون کوره‌های آجرپزی و بروز آسیب‌های اجتماعی در ناحیه۳، معضل بزرگی است که برای رفع ریشه‌ای آن طرح بازآفرینی ناحیه ۳ منطقه ۱۹ هفته گذشته در کارگروه فنی کمیسیون ماده۵ تصویب شده و هفته بعد در جلسه اصلی کمیسیون ماده۵ مطرح می‌شود. امیدواریم با توجه به اهمیت این طرح در منطقه، اجرای آن هرچه زودتر در دستور کار شورای عالی شهرسازی و معماری کشور قرار بگیرد و موانع توسعه در منطقه رفع شود.»

خروجی این طرح ایجاد انسجام در ساختار فضای ناحیه ۳، استفاده از عرصه‌های رهاشده در بخش خدمات و مسکن استطاعت‌پذیر، تأمین امنیت اجتماعی و تبدیل خلازیرِ نابسامان به پهنه اشتغال، صنایع دانش‌بنیان و پروژه‌های بزرگ‌مقیاس مسکن است.

رونق ریه تنفسی شهر

رها شدن بوستانی به عظمت بوستان ولایت با ظرفیتی چشمگیر، موضوع عمده دیگری‌ است که ساماندهی و رونق‌بخشی به آن مورد توجه ویژه شهردار منطقه ۱۹ در سال جدید قرار گرفته است. هدایت برنامه متعددی برای این بوستان در نظر گرفته است:‌ «طی برنامه‌ای کوتاه‌مدت در تلاش برای ساماندهی وضعیت فعلی این بوستان هستیم؛ بیش از ۴۰میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی بوستان ولایت در بودجه سال۱۴۰۱ منظور شده تا بهسازی روشنایی، خط‌کشی رینگ، تأمین امنیت با نصب دوربین، فعال شدن دهکده ورزش و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در اولویت قرار بگیرند.»

شهردار منطقه ۱۹ درباره طرح بلندمدت در بوستانی فرامنطقه‌ای و حتی فراشهری تهران می‌گوید: «پیگیری‌ها انجام گرفته و طرح اولیه بوستان ولایت به‌عنوان ریه تنفسی شهر تهران تصویب شد و در ۴ربع دایره بوستان ولایت قرار است بخش‌های ۴گانه «دهکده ورزش»، «پارک اکولوژیک»، «سرای نوآوری و دانش‌بنیان و صنایع خلاق» و «بوستان آمادگی و بحران» به‌صورت ویژه فعال شوند. با این حال، در ۴محور بوستان ولایت آماده جذب سرمایه‌گذاران بزرگ‌مقیاس هم هستیم و در هر حوزه‌ای ظرفیت برای جذب سرمایه‌گذار داریم.»

کوتاه کردن دست مافیای گل‌فروش

رویکرد ما در برخورد با موضوع جمع‌آوری گل‌فروشان بارها در دوره‌های مختلف عنوان شده، اما آن‌طور که باید عملیاتی نشده و جمع‌آوری آنها فقط به‌صورت مقطعی انجام شده است. شهردار منطقه ۱۹ در این باره می‌گوید:‌ «رویکرد ما در ساماندهی گل‌فروشان با گذشته فرق دارد. برخوردها و جمع‌آوری روزانه به قوت خود باقی‌است، اما در کنار این کار که چندان نتیجه‌بخش نیست - با هدف رفع ریشه‌ای این مشکل - پیمانکاری مشخص کرده‌ایم و در چند نقطه دارای باند کندرور محور  یادشده غرفه‌هایی را ایجاد خواهیم کرد. هدف اصلی ما در حوزه ساماندهی گل‌فروشان این است که مافیای گل‌فروشان فعال در این بزرگراه را از میان برداریم و غرفه‌ها را به افرادی که همراه کودکان در نقاط ناامن آن محدوده با حقوق ناچیز گل‌فروشی می‌کنند ارائه ‌کنیم تا دیگر در کنار بزرگراه موجب خطرات جبران‌ناپذیر و ترافیک نشوند.»

شکل‌گیری بازارها و راسته‌های تجاری متعدد در دل محله‌های منطقه ۱۹ طی سال‌های اخیر معضل کمبود پارکینگ را برای اهالی به بار آورده است. شهردار منطقه در پاسخ به پرسشی در این باره می‌گوید:‌ «بوستان ولایت بیشترین ظرفیت را برای سرمایه‌گذران در حوزه‌های مختلف دارد و حوزه حمل‌ونقل و پارکینگ هم نمونه بارزی از آن می‌تواند باشد. با این حال، عملیات اجرایی پارکینگ طبقاتی «توحید» عبدل‌آباد، در قالب ۳طبقه با ظرفیت ۱۲۰واحد، طی ۲ ماه آینده شروع می‌شود و تا حداکثر ۳ ماه آینده پروژه پارکینگ مکانیزه نعمت‌آباد هم تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.»


 

کد خبر 670783 برچسب‌ها همشهری محله شهرداری منطقه ۱۹

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله شهرداری منطقه ۱۹ شهردار منطقه ۱۹ کوره های آجرپزی بوستان ولایت گل فروشان منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۹۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: ۱۷ بوستان جدید به مساحت ۶۹۲ هزار و ۶۲۱ مترمربع با اعتبار ۷۹ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ احداث شد.

مهدی اصفهانیان‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم، اظهار کرد: اجرای پروژه‌های استفاده از پساب تصفیه شده در راستای توسعه و نگهداری از فضای سبز با رویکرد توسعه پایدار در سطح بوستان‌های جنگلی و فرا شهری انجام می‌شود.

وی افزود: این پروژه در سال ۱۴۰۲ با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در حوزه معاونت خدمات شهری و در سطح مناطق هشتگانه پیش‌بینی شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۳ نیز بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای این حوزه در نظر گرفته شده است تا از پساب‌های تصفیه شده در بوستان‌های جنگلی استفاده شود.

اصفهانیان‌مقدم ادامه داد: مکانیزاسیون شبکه آبیاری فضای سبز و حذف آبیاری تانکری اقدام مهم دیگری در سال گذشته بوده است که سال ۱۴۰۲ در این خصوص ۹۰ میلیارد تومان هزینه شد.

وی اضافه کرد: این موضوع نقش مهمی در افزایش بهره‌وری و کاهش میزان مصرف آب دارد تا جایی که در سطح مناطق هشت‌گانه هیچ‌گونه آبیاری با تانکر مگر در مواقع حادثه یا قطعی آب، وجود ندارد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: به منظور توسعه شبکه‌ها و خطوط انتقال آب خام در سال ۱۴۰۲، ۱۲ هزار و ۲۳۵ متر طول با هزینه بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان توسعه شبکه انجام شد.

اصفهانیان مقدم با اشاره به اینکه مساحت آبیاری تحت فشار ۳۰ هزار مترمربع و آبیاری قطره‌ای ۲۵۰ هزار مترمربع است، افزود: سال ۱۴۰۲ حدود ۱۶۰۰ مترمکعب حجم مخزن برای شبکه‌های آبیاری فضای سبز احداث شد.

کد خبر 748148

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • خبرهایی از ساخت دو فیلم درباره امام رضا(ع) و اقبال لاهوری
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • مسؤولان اصفهان عزمی جدی برای ساماندهی منطقه جوی‌آباد ندارند
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم