Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@04:33:03 GMT

روسیه۳۶دیپلمات اروپایی را اخراج میکند

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۹۴۶۵

وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد مسکو ۳۶ دیپلمات اروپایی را اخراج می کند. ناطقان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت مزبور تاکید کرد که اخراج این دیپلمات ها از دو کشور اروپایی به تلافی اقدامات مشابه علیه نمایندگان مسکو در کشورهای دیگر به دلیل عملیات نظامی کرملین در اوکراین انجام می شود.

وزارت امور خارجه روسیه خبر داد که ۲۱ دیپلمات از کشور بلژیک و ۱۵ دیپلمات از هلند را عنصر نامطلوب خوانده و دو هفته به آنها زمان داده است تا روسیه را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسکو همچنین نماینده لوگزامبورگ را احضار کرده و به وی هشدار داده که روسیه ممکن است درجهت اتخاذ تدابیر متقابل به دلیل اخراج سفیر روسیه در این کشور کوچک اروپایی تصمیم گیری کند.

روسیه پیشتر اعلام کرده بود که ۴ دیپلمات لیتوانیایی، ۳ دیپلمات استونیایی و ۳ دیپلمات لتونیایی را اخراج  می کند. سه کشور مذکور ۱۰ دیپلمات روس را در اقدامی هماهنگ از خاک خود اخراج کرده بودند.

همچنین هلند، بلژیک، جمهوری چک و ایرلند از اخراج ده ها دیپلمات روس خبر دادند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه روز ۲۴ فوریه (پنجم اسفندماه) دستور آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین را صادر کرد و از آن زمان تاکنون درگیری و مذاکرات دو کشور منجر به برقراری آتش بس و توقف درگیری‌ها نشده است. منبع: ایرنا برچسب ها: روسیه ، 36دیپلمات اروپایی ، اخراج

منبع: ناطقان

کلیدواژه: روسیه 36دیپلمات اروپایی اخراج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از فایننشال تایمز، بانک های اروپایی گزارش داده اند که طی سال گذشته ۸۰۰ میلیون یورو به دولت روسیه مالیات داده اند که نسبت به پیش از آغاز درگیری مسکو و کی یف ۴ برابر شده است.

دلیل افزایش پرداخت مالیات از سوی بانک های اروپایی در روسیه بالا رفتن درآمد آنها در این کشور اعلام شده است.

فقط ۷ بانک اروپایی از جمله دویچه بانک، ای ان جی و کومرتس بانک اعلام کرده اند که از حضور در بازار روسیه ۳ میلیارد یورو درآمد داشته اند.

درآمد این بانک ها در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۱ معادل ۳ برابر رشد کرده است.

مالیات پرداخت شده از سوی بانک های اروپایی به دولت روسیه معادل ۰.۴ درصد کل مالیاتی بوده که کرملین انتظار داشت از فعالیت های غیر نفتی و گازی در این کشور دریافت کند.

افزایش نرخ بهره بانکی و تحریم های اعمال شده علیه روسیه از جمله عوامل موثر بر افزایش درآمد بانک های خارجی در این کشور بوده است.

فقط نیمی از مالیات پرداختی از سوی بانک‌های اروپایی به دولت روسیه از سوی بانک رایفایزن اتریش پرداخت شده چرا که این بانک بیشترین حضور و فعالیت را نسبت به دیگر بانک‌های دیگر اروپایی در روسیه دارد.

کد خبر 6092784 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها