Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  روز سه شنبه ایرنا  از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، نشست قرارگاه صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی با حضور سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، نماینده ویژه استانداری، مدیر کل و معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مدیر و کارشناسان امور اراضی سازمان و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها در سالن جلسات سازمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالرضا روشن نژاد، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در این نشست با اشاره به اهمیت موضوع سند دار کردن اراضی کشاورزی استان، اجرای این طرح را از تکالیف مهم و اولویت دار در عملیاتی کردن برنامه تحولی سازمان دانست و ضمن تأکید بر تسهیل روند اجرای طرح صدور اسناد برای اراضی کشاورزی، بر لزوم برنامه ریزی و هماهنگی و تعامل مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها با دستگاه های ذیربط برای تحقق صد درصدی برنامه مطابق برش شهرستانی ابلاغی تأکید کرد.

حامد فرضی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز با اشاره به اینکه البرز از استان های پیشرو در ثبیت حاکمیت دولت بر اراضی ملی در حوزه منابع طبیعی است، افزود: سال گذشته با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، اجرای طرح کاداستر اراضی ملی در استان البرز با موفقیت به اتمام رسید، به نحوی که برای ۳۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی سند تک برگ صادر شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه در خصوص رفع تداخلات اراضی کشاورزی، عمده کارها در حوزه منابع طبیعی است و با استقرار دبیرخانه و برگزاری جلسات مربوطه در اداره کل منابع طبیعی، امور مربوطه با جدیت پیگیری می شود، اظهارداشت: مقدمات خوبی فراهم شده است و آمادگی کامل داریم برای انجام تکالیف سازمانی در حوزه رفع تداخلات، طبق مصوبات قرارگاه به یک جمع بندی منطقی برسیم.

فرضی ابراز خرسندی کرد: با پیگیری و اقدام به موقع شهرستانها مطابق زمان بندی مشخص، شاهد حل و فصل مشکلات پلاک ها در حوزه رفع تداخلات اراضی کشاورزی باشیم.

ایرج الماسی، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز نیز در گزارشی به اقدامات و پیگیری های صورت گرفته در خصوص رفع تداخلات انجام شده، میزان حدنگاری انجام شده و باقی مانده استان و پرداخت.

مدیر امور اراضی با بیان اینکه در مجموع ۶۸۳ پلاک به مساحتی بالغ بر ۴۶۰ هزار هکتار در استان وجود دارد؛ افزود: از مجموع پلاک های استان تا کنون ۴۵ پلاک رفع تداخل شده است و در مجموع ۷۲ هزار هکتار از اراضی استان رفع تداخل شده است.

وی تصریح کرد: برای رفع تداخل  ۱۰۰ پلاک دیگر، قرارداد منعقد شده و در دست اجرا است و از این تعداد ۲۰ پلاک نیز در مرحله نهایی رفع تداخل قرار دارد که به زودی تعیین تکلیف می شود.

الماسی با اشاره به اینکه ۱۳۹ پلاک ششدانگ مستثنیات و فاقد تداخلات است، افزود: ۲۵ مورد هم مطابق اعلام اداره کل منابع طبیعی شش دانگ ملی است و مابقی ۳۸۵ مورد در دست اقدام می باشد.

عملیات اجرایی طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی استان البرز با هدف تسریع در اجرای قانون حدنگاری و صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی به ویژه در مناطق روستایی استان از اسفند سال گذشته آغاز شد و با همکاری مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و ثبت اسناد و املاک، در حال انجام است.


 

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری اراضی کشاورزی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری اراضی کشاورزی استان البرز منابع طبیعی و آبخیزداری اراضی کشاورزی استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۹۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد

به گزارش خبرنگار مهر، در نشست شورای قضائی و شورای حفظ حقوق بیت المال سه فقره از اسناد تک برگ اراضی کشاورزی با حضور «رضا افلاطونی»، معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور و هیأت همراه تحویل کشاورزان استان شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر ظهر شنبه در این مراسم گفت: یکی از اولویت‌های مهم اداره ثبت اسناد و املاک صدور اسناد تک برگ اراضی کشاورزی است که تاکنون برای ۱۱ هزار و ۴۷۴ قطعه به مساحت ۱۳۰ هزار و ۵۴ هکتار سند تک برگ صادر شده است.

محمدرضا بزرگمهر افزود: ۳۱ فقره سند تک برگ اراضی کشاورزی به مساحت پنج هزار و ۸۰۰ هکتار نیز در طی ۲ روز گذشته صادر شده است که به صورت نمادین سه فقره سند تک برگ توسط رئیس سازمان امور اراضی کشور به کشاورزان تحویل داده شد.

کد خبر 6089879

دیگر خبرها

  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • ابلاغ مقررات تسهیل صدور پروانه تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل
  • تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران