Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@22:01:05 GMT

مبلغ فطریه در کهگیلویه وبویراحمد اعلام شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۹۵۳۹

مبلغ فطریه در کهگیلویه وبویراحمد اعلام شد

حجت الاسلام سید نصیر حسینی در جلسه شورای زکات گفت: امسال میزان زکات فطریه برای افرادی که قوت غالب آنان گندم است برای هر تن ۳۲ هزار تومان تعیین شد. 

او میزان زکات فطریه برای افرادی که قوت غالب آنان برنج است را ۶۸ هزار تومان اعلام کرد  و می گوید: میزان زکات فطریه بر پایه قیمت گندم و یا برنج  ۳ کیلو گرم برای هر شخص  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی با اشاره به اینکه زکات در رفع فقر و محرومیت نقش آشکاری دارد گفت: میزان زکات فطریه واجب و با توجه به قوت غالب هر فرد تعیین شده است.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان، هیچ فرد یا گروهی در استان حق جمع آوری زکات را ندارند، چرا که  ادارات  بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) زکات فطریه را جمع آوری می‌کنند  .

او می گوید: اگر موسسات خیریه قصد جمع آوری زکات را داشته باشند باید از شورای زکات و کمیته امداد امام خمینی (ره) مجوز دریافت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی هم با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های برتر در زمینه جمع‌آوری زکات در سطح کشور است، گفت: تعهدات ابلاغیه استان در پارسال، ۲۱ میلیارد تومان بود این در حالی است که در این سال حدود ۲۶ میلیارد تومان زکات در  جمع‌آوری شد.

مبشری می گوید: ۶۱ درصد زکات جمع آوری شده در پارسال برای رفع امور محرومان هزینه و باقی مانده نیز صرف امور عامه المنفعه شد. 

پرداخت فطریه در ماه رمضان صحیح نیست و اگر کسی در طول ماه رمضان فطریه خود و خانواده‌اش را پرداخت کرده، باید بعد از تمام شدن ماه مبارک، دوباره فطریه را بپردازد، چون زمان دقیق پرداخت فطریه، بعد از آخرین غروب ماه رمضان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد نماینده ولی فقیه فطریه میزان زکات فطریه جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۹۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: با وجود اینکه اطلاع‌رسانی کافی برای اعلام ساعت جمع‌آوری زباله صورت گرفته، نزدیک به ۱۲ درصد پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود.

سیدمحسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم فرهنگ‌سازی و آموزش را از موضوعات مهم خدمات شهری دانست و اظهار کرد: اگر شهروندان همکاری و مشارکت نداشته باشند، به شهر پاکیزه نخواهیم رسید.

وی در خصوص آموزش‌های شهروندی افزود: پساب خاکستری یا فاضلابی که در بعضی مناطق توسط برخی شهروندان وارد معابر شهری می‌شود یکی از مشکلات مهم محیط زیست شهری در قم است.

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: طی هماهنگی با مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب مقرر شد که به شهروندان اطلاع‌رسانی کنند که تعداد زیادی توانستند با شبکه آب و فاضلاب ارتباط بگیرند و بسیاری از انشعابات وصل شد.

میرهادی عنوان کرد: زباله‌های خارج از نوبت که برخی شهروندان در بعضی مناطق خارج از منزل می‌گذارند یکی از معضلات محسوب می‌شود در حالی که ساعت اعلام شده برای جمع‌آوری پسماند از ۲۱:۰۰ تا ۶:۰۰ است.

وی گفت: نزدیک به ۱۲ درصد از پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود، با وجود اینکه اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان انجام شده است و امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم زباله روز را کاهش دهیم.

کد خبر 748158

دیگر خبرها

  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • مشعل های شرق کارون جمع آوری می شوند
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها