Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@11:48:46 GMT

ناوهای آمریکایی‌ها در خلیج‌ فارس باید حساب پس‌ بدهند

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۰۰۲۱

ناوهای آمریکایی‌ها در خلیج‌ فارس باید حساب پس‌ بدهند

به گزارش خبرگزاری مهر، دریادار پاسدار علی عظمایی در مراسم گرامیداشت شهدای خلیج فارس در امامزاده سید مظفر (ع) ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، امنیت و مدافعین حرم اظهار داشت: هرمزگان این افتخار را دارد که در سه جبهه از ابتدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس حضور داشته است و شهدایی را تقدیم اسلام کرده است و در جبهه داخل مقابل منافقین کوردل در دهه ۶۰ شهدایی را تقدیم انقلاب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در جای جای خیابان‌های بندرعباس شهدایی تقدیم شده‌اند از شهید دقت در خیابان شاه حسینی سابق، شهید سقایی در مقابل خیابان آیت‌الله غفاری و شهید مرادی و احمد مجرد در سه راه مرادی بندرعباس تا شهید دباغیان در پارک‌شهر و شهید آبسواران همه در خیابان‌های هرمزگان و بندرعباس به شهادت رسیدند.

فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه بیان کرد: جوانان باید بدانند که برای هر قدمی در خیابان‌های هرمزگان می‌گذارند شهدایی تقدیم شده است و این شهدا در مقابل منافقین ایستادند و جان خود را فدای انقلاب کردند تا امنیت در شهر و استان به طور کامل برقرار شود.

سردار عظمایی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس رزمندگانی از تمام شهرهای هرمزگان به ندای حضرت امام (ره) لبیک گفتند و در مقابل دشمنان ایستادند و گردان ۴۲۲ را تشکیل دادند لذا باید افتخار کنیم هرمزگان همان طوری که عزیز دلمان شهید بزرگوار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمودند رزمندگان و شهدای هرمزگانی مظلوم هستند.

وی عنوان کرد: در جایی شما تصویری از شهدای هرمزگانی نمی‌بینید و این مظلومیت رزمندگان و شهدای هرمزگانی است اما این رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس در لشکرهای مختلف نه تنها فقط لشکر ثارالله در لشکر امام حسین علیه السلام و تیپ المهدی (عج) نیز حضور داشتند و شهدایی تقدیم کرده‌اند.

فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: در عرصه دریا شهیدان دارا و رئیسی که از بازماندگان عملیات‌های جبهه‌های جنوب بودند، شهید دارا که از ناحیه پا در جبهه‌های خوزستان جانباز شده بود و با عصا راه می‌رفت و شهید اسدالله رئیسی قاری و حافظ قرآن کریم بود و به عنوان یک رزمنده آمدند در خلیج‌فارس مقابل دشمنان و استکبار جهانی ایستادند و به افتخار هرمزگان تبدیل شدند.

سردار عظمایی تصریح کرد: شهیدان دارا و رئیسی می‌توانستند در نبرد خلیج‌ فارس شرکت نکنند اما فرزندان خود را رها کردند و آمدند در خلیج‌فارس چرا که دشمنان بعد از والفجر هشت مستقیم وارد کارزار نبرد دریایی در خلیج‌فارس شدند و سکوهای نفتی، نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری ما را مورد حمله قرار می‌دادند و ناوگان خود را سرازیر منطقه خلیج‌فارس کرده بودند.

وی افزود: رزمندگان بندرعباس، جزیره هرمز و استان هرمزگان دور هم جمع شدند و مجموعه‌ای را تشکیل دادند و در جزیره ابوموسی با شناورهایی که باقی مانده از عملیات والفجر ۸ بود مستقر شدند و آمریکایی‌ها و قدرت‌های فرامنطقه‌ای اصلاً باور نمی‌کردند که در منطقه خلیج‌فارس با این قایق‌ها بتوان در مقابل ناوگان دریایی و ناو هواپیمابر ۳۲۰ متری با ۷۵ جنگنده و پنج هزار پرسنل بایستد اما دیدید که با قدرت ایمان جلوی آمریکایی‌ها ایستادند.

فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه بیان کرد: در حال حاضر جوان‌های ما بهتر از جوان‌های دیروز پا در رکاب ولایت هستد و باید از این بابت شکرگذار خداوند متعال باشیم که چگونه به برکت خون شهدا جلوی استکبار ایستاده‌ایم در حالی که سایر کشورها در مقابل صهیونیست‌ها سر خم می‌کنند.

عظمایی خاطرنشان کرد: امروز آمریکایی‌ها برای تردد در خلیج‌فارس باید به ما حساب پس‌بدهند چرا که ضربه ما را خورده‌اند و می‌دانند هر چه ولی‌امر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمان دهد رزمندگان اجرایی می‌کنند.

کد خبر 5471146

منبع: مهر

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی دریایی سپاه ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه ارتش جمهوری اسلامی ایران آمار کرونا ماه رمضان 1401 خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی مشهد روز ارتش ایلام هفته هنر انقلاب اسلامی امام حسن مجتبی ع 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران خلیج فارس آمریکایی ها دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۰۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما در این خلیج فارس ماندگار هستیم انگیسی‌ها رفتند، آمریکایی‌ها هم خواهند رفت چرا که بیگانگان جایشان در این منطقه نیست، این منطقه تنها جای ما و کشورهای مسلمان منطقه خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه جشنواره خلیج فارس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امنیت در خلیج فارس برقرار است، اظهار داشت: خلیج فارس محلی برای ایجاد وحدت بین کشورهای مسلمان منطقه با ایران اسلامی است.

وی افزود: ما طولانی ترین ساحل را در خلیج فارس دارا هستیم و بیشترین جزایر راهبردی در این منطقه حساس قرار دارد، خلیج فارس، خلیج فارس بوده، هست و خواهد ماند و افتخار می‌کنیم در این خلیج فارس امنیت خوبی را برقرار می‌کنیم.

سپاه: اگر کشوری نفتکشی از ایران ببرد جبران خواهیم کرد

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: روز خلیج فارس یعنی روزی که ما خلیج فارس را از دست امپریالیسمی که در منطقه حاضر بود (پرتغالی‌ها) آزاد کردیم، پرتغالی‌ها 127 سال در این منطقه بودند اما ما ماندیم و آنها رفتند.

وی تصریح کرد : ما در این خلیج فارس ماندگار هستیم انگیسی‌ها رفتند، آمریکایی‌ها هم خواهند رفت چرا که بیگانگان جایشان در این منطقه نیست، این منطقه تنها جای ما و کشورهای مسلمان منطقه خواهد بود.

.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۲ اردیبهشت
  • تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس
  • ببینید | وقتی ایران کشتی و بالگرد آمریکایی‌ها را زد؛ جنگ شهید نادر مهدی با قایق با ناوهای آمریکایی!
  • نخستین واریزی مالک جدید به حساب استقلال
  • استقلالی‌ها چشم انتظار نخستین واریزی مالک جدید
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • بررسی اضافه شدن نام «خلیج فارس» به استقلال/ اولیایی:مالکان جدید باشگاه اول طرح توسعه ارائه بدهند
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌ فارس کوتاه نخواهد آمد