Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@22:23:15 GMT

استاندار در ساخت جاده یاسوج- سی‌سخت چه عقیده‌ای دارد؟

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۰۳۰۸

استاندار در ساخت جاده یاسوج- سی‌سخت چه عقیده‌ای دارد؟

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد استانی با طبیعت بکر و زیبا و جنگل‌های گسترده در مناطق سردسیری و گرمسیری است که با استفاده از این ظرفیت بزرگ می‌توان مشکلات استان کوچک اما زرخیز را برطرف کردوژ

در حال حاضر با روندی که از سالها پیش توسط مدیریت‌های ضعیف رقم خورده اگر همین جنگل‌ها و درختان بلوط را از استان بگیریم چیزی دیگر برای آن باقی نخواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌تردید ضربه زدن به این ظرفیت بزرگ چه عامدانه و چه سهوی آینده تاریکی را برای استان کهگیلویه و بویراحمد رقم خواهد زد.

از یک سو آتش سوزی‌های عمدی و سهوی در سال‌های اخیر، آفت‌های درختان جنگلی از جمله آفت اخیر درختان بلوط، جاده سازی‌های کورکورانه و بدون مطالعه، دور زدن منابع طبیعی و محیط زیست در پروژه‌های عمرانی و سایر معضلات دیگر ضربه مهلک بر پیکره جنگلهای استان وارد کرده است تا جایی که بنا به گفته کارشناسان طی ۱۰ سال آینده چیزی از جنگل باقی نخواهد ماند.

یکی از پروژه‌هایی که در سال‌های اخیر سر و صدای زیادی به پا کرد پروژه یاسوج سی سخت بود که درختان زیادی برای اجرای آن قطع شد و عده ای به نام دوستداران محیط زیست به صورت مقطعی موضع‌گیری‌های در فضای مجازی داشتند اما باز هم جای تعجب است که چرا این موضع‌گیری‌ها تاریخ مصرف داشت و دوستداران محیط زیست در یک مقطع خاص سر و صدا به پا کردند و اکنون کاملا خاموش و ساکت شده‌اند.

آن گونه که فعالین زیست‌ محیطی گفتند حفر تونل در جاده یاسوج به سی سخت حد فاصل گردنه قلیانی تعداد بسیار زیادی درختان جنگلی را قلع و قمع می‌کند.

آنها معتقدند حفر تونل در این نقطه جایگزین دیگری هم دارد اعتقاد آنها بر این است که می‌توان به جای حفر تونل و نابود کردن جنگل فکری دیگر کرد و با تعریض جاده کنونی و احداث چند پل و ابنیه علاوه بر ایمن کردن جاده، محوری پرجاذبه و سرسبز را نیز پیش روی گردشگران و توریست‌ها قرار داد.

اما استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای برنامه ریزی به صورت شفاف رای و نظر خود را در خصوص چگونگی تکمیل جاده یاسوج- سی‌سخت اعلام کرد موضوعی که خیلی ها تا پیش از این منتظرش بودند.

در این نشست معلوم شد که استاندار نیز هم عقیده با فعالان زیست محیطی به دنبال راه حلی دیگر برای ساخت این جاده است.

سیدعلی احمدزاده از مسئولان مرتبط حوزه عمرانی خواست چاره‌ای دیگر بیاندیشند و به مانند برخی نقاط کشور پلی احداث کرده و علاوه بر ساخت جاده در کنار آن طبیعت نیز حفظ شود.

به گزارش فارس هر چند ساخت چنین پلی در جاده یاسوج- سی‌سخت هزینه‌بر و زمان‌بر خواهد بود اما تاکید استاندار بر روی این موضوع باعث شد تا همه بدانند سید علی احمدزاده در جاده یاسوج سی سخت چه نظر و عقیده ای دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس تونل جاده یاسوج سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۰۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره هنر انقلاب در یاسوج

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • عقیده سالم در افراد، جامعه سالم به دنبال دارد
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • ◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • اختتامیه جشنواره هنر انقلاب در یاسوج
  • تصاویر سد شاه قاسم یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد