Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس،  بعد از دو سال قرار است که امسال نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار شود. بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران باید تمامی نمایشگاه ها به شهر آفتاب برود اما به دلیل آماده نبودن زیرساخت ها امسال نمایشگاه کتاب در مصلی تهران برگزار می شود.

مسوولان وزارت ارشاد خواستار این بودند که نمایشگاه امسال در شهر آفتاب برگزار شود اما متولیان نمایشگاه آفتاب اعلام کردند که نمی توانند نمایشگاه را تا زمان برگزاری آماده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چهار سال گذشته در شهر آفتاب اتفاق خاصی رخ نداد. زیرساخت‌ها تکمیل نشده و در نتیجه برای برگزاری برخی از نمایشگاه ها این شهر هنوز آماده نیست اما مسئولین شهری قرار است که شهر آفتاب را برای برگزاری نمایشگاه ها آماده کنند.

با توجه به ایمنی نسبی جامعه در سایه تسریع روند واکسیناسیون  امسال نمایشگاه کتاب برگزار می شود

کرونا 2 سال نمایشگاه کتاب را به تعویق انداخت. یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید شد که با توجه به ایمنی نسبی جامعه در سایه تسریع روند واکسیناسیون و بازگشت بسیاری از فعالیت‌ها و اقدامات در تمامی عرصه‌ها از جمله عرصه فرهنگ و هنر به شرایط عادی؛ بعد از دو سال وقفه، نمایشگاه سی‌و سوم کتاب تهران در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ خورشیدی به شکل فیزیکی و مجازی برگزار خواهد شد.

حرف و حدیث های در خصوص مکان برگزاری نمایشگاه کتاب مطرح شد.علی رمضانی،‌ قائم‌مقام این نمایشگاه در حساب کاربری خود در توئیتر با  تاکید بر برگزاری این دوره از نمایشگاه در مصلای تهران نوشت:

«نمایشگاه کتاب تهران طبق برنامه تعیین شده قبلی با همکاری همه دستگاه‌های ملی، استانی و شهری از جمله شهرداری تهران در اردیبهشت‌ماه سال جاری در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار خواهد شد.»

توافق مجدد شهرداری تهران و وزارت ارشاد برای برگزاری نمایشگاه کتاب  در مصلی

مسوولان شهر آفتاب اعلام کردند که نمی توانند شهر آفتاب را برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده کنند. عباس تقدس‌نژاد، مدیرعامل شهر آفتاب نیز ضمن تأکید بر توافق شهرداری تهران و وزارت ارشاد برای برگزاری نمایشگاه کتاب امسال در مصلی افزوده است: «با توافق مجدد شهرداری تهران و وزارت ارشاد برای برگزاری نمایشگاه کتاب امسال  در مصلی، تابع محض تصمیمات شهردار تهران بوده و امید که در سال‌های آتی توفیق داشته باشیم به بهترین نحو ممکن میزبان مشتاقان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب باشیم.»


شهرداری تهران  با همه توان در کنار وزارت ارشاد خواهد بود

همچنین عبدالمطهر محمدخانی رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با انتشار توئیتی اعلام کرد که میزبانی شهر آفتاب از نمایشگاه کتاب تهران به‌سال آینده ۱۴۰۲ منتقل شده‌است و اردیبهشت ۱۴۰۱ خورشیدی، مصلی حضرت امام‌خمینی(ره) به‌عنوان میزبان گام سی‌وسوم نمایشگاه کتاب تهران به جمع‌بندی و قطعیت نهایی رسیده است.

محمدخانی در توییت خود نوشته بود: نمایشگاه کتاب امسال در مصلی تهران برگزار خواهد شد و شهرداری تهران نیز به امید خدا با همه توان در کنار وزارت ارشاد، خادم اصحاب فرهنگ و مردم عزیز خواهد بود. درعین‌حال تلاش می‌کنیم با تمهید بهترین امکانات، زمینه انتقال این رخداد بزرگ فرهنگی را از سال ۱۴۰۱ به شهر آفتاب فراهم کنیم.

بر اساس این گزارش، در مورد برگزاری نمایشگاه‌ها در سطح شهر در اواخر پاییز 1400 مباحثی در شورای شهر تهران مطرح شد. مسوولان  جدید وزارت ارشاد هم به دنبال این بودند که راستی‌آزمایی‌ها صورت گیرد. در نتیجه از نمایشگاه بازدید کردند اما نقایصی در شهر آفتاب وجود داشت.

وزارت ارشاد ۱۰۰ هزار متر مربع فضا برای برگزاری نمایشگاه میخواهد اما در شهر آفتاب نهایتاً ۴۵ هزار مترمربع می‌توان فضا آماده کرد

چند سال قبل هم شاهد بودیم که به دلیل همین نقائص، مشکلاتی برای ناشران در شهر آفتاب در هنگام برگزاری نمایشگاه ایجاد شد.علیرضا نادعلی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت برگزاری نمایشگاه کتاب به خبرنگار فارس گفت:تعیین تکلیف نهایی صورت گرفت و قرار شد که نمایشگاه در مصلی برگزار شود.

وی با بیان اینکه در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب مباحثی مطرح شده بود، گفت: به دلیل برخی مشکلات نمی‌توان نمایشگاه را در شهر آفتاب برگزار کرد. وزارت ارشاد ۱۰۰ هزار متر مربع فضا برای برگزاری نمایشگاه میخواهد اما در شهر آفتاب نهایتاً ۴۵ هزار تا ۵۰ هزار مترمربع می‌توان فضا برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: چند سال قبل که نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار شده بود به دلیل بارش باران بسیاری از ناشران خسارت دیدند چرا که آب وارد برخی از سوله ها شده بود.

نادعلی تاکید کرد که امسال نمایشگاه در مصلی برگزار می‌شود و در صورتیکه زیرساختها فراهم شود سال آینده نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار می‌شود.

دستورالعمل تشکیل کمیته ایمنی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تهیه شد.مجید آرون معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تهیه دستورالعمل تشکیل کمیته ایمنی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: شورای اسلامی شهر تهران ۱۷ اسفندماه سال گذشته در خصوص سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مأموریت داد تا با مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط نسبت به تشکیل کمیته ایمنی نمایشگاه اقدام کند.

وی ادامه داد: بر این اساس تاکنون دو جلسه کمیته ایمنی این نمایشگاه با حضور نمایندگان سازمان‌های تخصصی برگزار شده و طی آن تدارک لازم از جمله تهیه دستورالعمل تشکیل کمیته ایمنی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مجموعه مصلی امام خمینی (ره) در دستور کار قرار گرفت. همچنین طی بازدید میدانی از محل برگزاری نمایشگاه در مجموعه مصلی حضرت امام خمینی (ره) با حضور اعضای کمیته ایمنی، سازمان‌ها و دستگاه‌های تخصصی ارزیابی محیطی انجام و مقرر شد مکانی مناسب برای تعیین محل استقرار نیروهای امدادی و انتظامی پیش بینی شود. 

به گفته آرون، بر اساس جلسات کمیته ایمنی و بازدیدهای میدانی بعمل آمده، پیش بینی راه‌های خروج اضطراری، فضاهای تخلیه امن اضطراری مسیرهای ویژه امدادی، پد بالگرد و اورژانس هوایی، در دست بررسی است. همچنین مقرر شد آموزش‌های ایمنی اطفاء حریق، تخلیه اضطراری و کمک‌های اولیه، قبل از برگزاری نمایشگاه با هماهنگی سازمان آتش نشانی، جمعیت هلال احمر استان تهران و سازمان اورژانس تهران به مسئولان اجرایی و غرفه داران ارائه شود.

بر اساس این گزارش از اردیبهشت ماه سال جاری نمایشگاه کتاب بعد از دوسال توقف در مصلی برگزار می شود.در خصوص مکان برگزاری نمایشگاه مباحث متعددی مطرح شد برخی مکان برگزاری را شهر آفتاب و عده ای هم مصلی عنوان می کردند اما در نهایت به دلیل عدم تامین زیرساخت های لازم در شهر آفتاب امسال نمایشگاه در مصلی برگزار می‌شود اما مدیران شهری تاکید دارند که زیرساخت های لازم در شهر آفتاب فراهم می‌شود و قرار است در صورت تکمیل زیرساخت‌ها سال آینده نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهر افتاب نمایشگاه کتاب مصلی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای برگزاری نمایشگاه کتاب شورای اسلامی شهر تهران شهر آفتاب برگزار تشکیل کمیته ایمنی امسال نمایشگاه مصلی برگزار شهرداری تهران برگزار می شود سال نمایشگاه مکان برگزاری وزارت ارشاد نمایشگاه ها برگزار شود امام خمینی زیرساخت ها مطرح شد بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۰۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست فوق العاده هیئت رئیسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی برگزار شد. این نشست به ریاست نصرالله پریچهره سرپرست فدراسیون و با حضور حمیدرضا غزنوی نایب رئیس، مهدی سلاطی سرپرست دبیری فدراسیون، سهراب آزاد، سلامی، امیر غریبلو و چشمی بازرس فدراسیون برگزار شد.

در این جلسه تاریخ پیشنهادی برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزشی تعیین شد و مقرر شد که این تاریخ به وزارت ورزش و جوانان ارائه و پیشنهاد شود.

تاریخ پیشنهادی هیئت رئیسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی برای انتخابات ۳۰ خرداد ماه است. بررسی حضور سه رشته سپک تاکرا، فلوربال و جوجیتسو در مسابقات ایندورگیمز (داخل سالن آسیا)، میزبانی ایران از مسابقات سپک تاکرای آسیا در شهریور و بیس بال غرب آسیا در مهرماه ۱۴۰۳ و همچنین بازگشت رشته‌های آبی اسکی روی آب، جت اسکی و موج سواری به فدراسیون انجمن‌های ورزشی و اضافه شدن انجمن ماهیگیری به فدراسیون از دیگر موارد قابل بحث در این نشست بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • تاریخ دقیق قرعه‌کشی جام حذفی ایران مشخص شد
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس