Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه صهیونیستی تأکید کرد: روسیه در حال کاهش نیروهایش در سوریه است و ایرانی‌ها دارند خلأ را پر می‌کنند.

هاآرتص در تحلیلی نوشت: روسیه در حال کاهش نیروهای خود در سوریه،است و ایرانی‌ها و شبه‌نظامیان طرفدار ایران جایگزین سربازان روسی در حال ‌ترک سوریه می‌شوند. در نتیجه، عنصر جدیدی به نام جنگ در اوکراین می‌تواند حضور نظامی ایران را به عامل بزرگ‌تری در تصمیم‌گیری در سوریه تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رای اسرائیل همراه آمریکا برای تعلیق روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و اتهامات وزیر امور خارجه اسرائیل در مورد جنایات جنگی روسیه، دو واکنش خشمگین را به همراه داشت. وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای تند، اظهارات لاپید را تلاش پنهان و ضعیف برای سوءاستفاده از اوضاع اوکراین برای منحرف کردن توجه جامعه بین‌المللی از یکی از قدیمی‌ترین منازعات حل‌نشده یعنی منازعه فلسطینی- اسرائیلی خواند.

پس از حمله هوایی اسرائیل به سوریه در روز پنجشنبه، دریاسالار اولگ ژوراولف، یکی از فرماندهان ارشد روسیه در این کشور گفت که یک موشک ضدهوایی سوریه یک موشک اسرائیلی را رهگیری کرده است. موشک سوری ساخت روسیه است و به‌عنوان بخشی از قرارداد تسلیحاتی در سال 2007 به سوریه فروخته شده است.

اعلام این رهگیری توسط یک مقام ارشد روسیه فقط یک‌ اشاره ساده نیست. این اظهارات بدین معناست مسکو ممکن است سیاست «آسمان باز» را که به اسرائیل اعطا کرده مورد تجدیدنظر قرار دهد.

یک مقام نظامی اسرائیل گفت: اسرائیل سعی می‌کند محتاطانه رفتار کند مانند راه رفتن روی یک طناب نازک، اما از این پس دیگر فقط بحث احتیاط به خرج دادن نیست که به اهداف حساس برای روسیه، مانند پایگاه‌های ارتش سوریه، حمله نکنیم، بلکه بحث ملاحظات دیپلماتیک است. ما متوجه هستیم که دوره زمانی که اسرائیل می‌تواند آزادانه در آسمان سوریه عمل کند در حال کاهش است و ممکن است مجبور شویم سرعت حملات را افزایش دهیم.

یکی دیگر از دلایل فوری برای نگرانی اسرائیل، در روزهای اخیر بروز پیدا کرده است. روسیه در حال کاهش نیروهای خود در سوریه، برای تقویت حضور خود در اوکراین است. ایرانی‌ها و شبه نظامیان طرفدار ایران، جایگزین نیروهای روسی می‌شوند. به این ‌ترتیب تیپ 47 زرهی سوریه در بخش جنوبی منطقه حماه تحت فرماندهی ایران قرار گرفت. در پایگاه تیپ، که یک مرکز آموزشی نیز دارد، هفته گذشته حدود 40 خودروی نظامی و همچنین حدود 17 وانت‌بار مجهز به مسلسل وارد شدند که برخی از آنها توسط رزمندگان حزب‌الله رانده می‌شد. نام جنگ در اوکراین می‌تواند حضور نظامی ایران را به عامل بزرگ‌تری در تصمیم‌گیری در سوریه تبدیل کند. استقرار جدید نیروهای ایران به درخواست بشار اسد و با رضایت روسیه صورت گرفته است. این نشان‌دهنده اتکای دولت سوریه به ایرانی‌هاست. هماهنگی نظامی تل‌آویو و مسکو بر منافع مشترک برای جلوگیری از تعمیق جای پای ایران در سوریه که همسایه شمالی اسرائیل است، متکی است./کیهان

 

منبع: فردا

کلیدواژه: روزنامه صهیونیستی روسیه و اسرائیل کاهش نیروهای حال کاهش ایرانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۰۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست ها از کنگره آمریکا برای افزایش تدارکات تسلیحاتی برای اوکراین چیزی را عوض نمی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در واشنگتن در این باره ادامه داد: اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین هم وضعیت را در میدان نبرد تغییر نمی دهد.

آناتولی آنتونوف در ادامه افزود: آمریکا باید در لفاظی های تهاجمی خود نسبت به روسیه تجدید نظر کند. رویارویی دو قدرت هسته ای به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد و ما این موضوع را پیشتر هم اعلام کرده بودیم.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، مطابق با دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 6098607

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان | گزارش مهم یک پایگاه تحلیلی نظامی
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • پیش‌بینی «نیوزویک» از جنگ اوکراین: ۲۰۲۴ برای کی‌یف سخت خواهد بود
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • روایت ارتشبد آمریکایی از تحویل سوخو 35 به ایران
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی