Web Analytics Made Easy - Statcounter

در گزارش این رسانه آمریکایی آمده است که این شرکت نظامی آمریکایی باید تولید خود را افزایش دهد تا  بتواند تقاضای فزاینده کشورهای خارجی برای خرید سلاح را تامین کند.

لاکهید مارتین روز سه شنبه از سود بالای سه ماهه اول سال  جاری میلادی (۲۰۲۲ ) خبر داد و پیش بینی درآمد حاصل فروش تسلیحات نظامی در سال جاری را ۶۶ میلیارد دلار اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 " جی مالاو"  مدیر ارشد مالی شرکت لاکهید مارتین معتقد است که تولید اضافی تسلیحات برای اوکراین تأثیر فوری بر شرایط  مالی این شرکت نخواهد داشت.

"لاکهید مارتین" تولید کننده جنگنده های اف ۳۵، بالگردهای بلک هاک و مجموعه ای از مهمات و سیستم های دفاع موشکی است که آلمان و سایر کشورها به دنبال خرید آنها هستند.

وال استریت ژورنال می گوید مدیران شرکت لاکهید مارتین اعلام کرده اند اجرای قراردادهای جدید نظامی سال ها طول می کشد.

"کاتلین هیکس" معاون وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته دور دیگری از گفتگوها را با روسای شرکت های بزرگ نظامی آمریکا از جمله بوئینگ، لاکهید مارتین، و ریتون در مورد حمایت احتمالی آنها از اوکراین برگزار کرد که تمرکز این گفتگو بر تسریع و گسترش تولید تسلیحات برای اوکراین  بود.

 به گزارش ایرنا، ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز  روز سه شنبه به وقت محلی در نشسیت مجازی با مقامات نظامی ۱۳ کشور متحد واشنگتن خواستار تسریع کمک های نظامی این کشورها به اوکراین شد.

"دیو باتلر" سخنگوی این نشست عصر سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد: رهبران نظامی کشورهای شرکت کننده ارزیابی‌ها و دیدگاه های خود در مورد  تهاجم روسیه به اوکراین از جمله کمک‌های امنیتی چندجانبه به کی یف  جهت بازپس‌گیری و دفاع از حاکمیت خود را به اشتراک گذاشتند.

 به گفته وی، در این دیدار مجازی مقامات نظامی از کشورهایی چون استرالیا، کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، نروژ، پرتغال، سوئد، ترکیه و انگلیس شرکت داشتند.

مارک میلی در این نشست از مقامات شرکت کننده خواست کمک های نظامی به اوکراین را تسریع کنند. وی همچنین  بر اهمیت تعامل با متحدان و شرکا برای رفع نیازهای فوری اوکراین تاکید کرد.

آمریکا در حالی از متحدانش درخواست تسریع در ارسال تسلیحات به اوکراین کرده که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار برقراری آتش بس چهار روزه در اوکراین همزمان با "هفته مقدس" مسیحیان ارتدوکس شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

https://www.wsj.com/articles/lockheed-martin-in-talks-with-pentagon-on-ukraine-weapons-۱۱۶۵۰۳۶۹۰۹۵

برچسب‌ها تحولات اوکراین فروش تسلیحات پنتاگون پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تحولات اوکراین فروش تسلیحات پنتاگون تحولات اوکراین فروش تسلیحات پنتاگون لاکهید مارتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۱۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت

خبرگزاری کیودو به نقل از یک منبع ناشناس پنتاگون گفت که ایالات متحده و ژاپن به طور مشترک بیش از ۳ میلیارد دلار برای توسعه نوع جدیدی از موشک با قابلیت رهگیری تسلیحات مافوق صوت اختصاص خواهند داد. پیش بینی می‌شود این پروژه رهگیر تا دهه ۲۰۳۰ تکمیل شود. انتظار می‌رود ژاپن یک میلیارد دلار برای این منظور اختصاص دهد.

طبق گزارش ها، این برنامه در آگوست ۲۰۲۳ مورد توافق جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن قرار گرفت. موشک جدید برای سرنگونی موشک‌های مافوق صوت ورودی در طی آسیب پذیرترین مرحله پروازشان، قبل از ورود مجدد به جو از فضا، طراحی خواهد شد.

پنتاگون قبلاً گفته بود که کشتی‌های ژاپن در آینده به زودی مجهز به سیستم Aegis خواهد شد. Aegis یک سامانه آمریکایی است که برای دفاع در برابر موشک‌های بالستیک کوتاه و میان برد طراحی شده است.

پروژه رهگیر در حالی با ژاپن آغاز می‌شود که ایالات متحده در توسعه سلاح‌های مافوق صوت از روسیه و چین عقب مانده است، که شامل وسایل نقلیه و موشک‌هایی می‌شود که سریعتر از ۵ ماخ یا پنج برابر سرعت صوت حرکت می‌کنند.

نیکی ریویو سال گذشته گزارش داد ژاپن با هدف مقابله با تهدیدات احتمالی چین، روسیه و کره شمالی در حال برنامه ریزی برای تولید موشک جدیدی است که قادر به رهگیری موشک‌های بالستیک و سایر تسلیحات مافوق صوت خواهد بود و تولید آزمایشی آن در سال ۲۰۲۳ آغاز شد و تا سال ۲۰۲۷ به ناوگان هوایی ژاپن وارد خواهد شد.

ژاپن همچنین سال گذشته میلادی ۴۰۰ موشک کروز آمریکایی تاماهاک خریداری کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد
  • ۲۰ شرکت برتر تولید کننده تسلیحات نظامی در سال ۲۰۲۴؛ از Rheinmetall تا Leonardo
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • ببینید | نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • تسلیحات نظامی اهدایی آمریکا و اروپا به اوکراین در مسکو ! | ویدئو
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • فیلم/ نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است