Web Analytics Made Easy - Statcounter

 با گذر زمان شیوه آموزش قرآن کریم تغییر کرد و به مدارس راه یافت و با پیشرفت تکنولوژی نرم افزار‌هایی در این زمینه طراحی شدند. در دومین دوره مجازی شدن نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و بیست و نهمین دوره برگزاری حضوری آن، نرم افزار‌های قرآنی در بستر مجازی این نمایشگاه در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است که  از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فهم آسان

نرم افزار فهم آسان برنامه‌ای سرگرم کننده است که جنبه آموزشی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوجوانان و بزرگسالان می‌توانند از این نرم افزار استفاده کنند. با کمک این نرم افزار می‌توان ترجمه و مفاهیم قرآن را به صورتی متفاوت، آسان، کاربردی، جذاب و سرگرم کننده آموخت.

همانگونه که نام نرم افزار نشان می‌دهد این نرم افزار در راستای فهم دقیق و آسان مفاهیم قرآنی تولید و منتشر شده است.

حفظ آسان

نرم افزار «حفظ آسان» برای تلفن همراه و به صورت تخصصی برای حفظ جزء سی ام قرآن کریم طراحی و آماده شده است. شیوه‌ حفظ قرآن از طریق کلیپ‌های آموزشی، ارائه آزمون‌های گوناگون در راستای تقویت حافظه بصری و تثبیت محفوظات و ارائه برنامه حفظ روزانه از ویژگی های این نرم‌افزار موبایلی است.

قصه‌های قرآنی

نرم افزار «قصه‌های قرآنی» از دیگر نرم افزار‌های موبایلی است. این نرم افزار یکی از کم نظیرترین آثار قرآنی متناسب با کودک و نرم افزارهای  قصه و بازی‌های قرآنی برای کودکان است. طراحی هنرمندانه نرم افزار در کنار داشتن رابط کاربری مناسب و غنی از محتوا‌های قرآنی از ویژگی‌های این نرم افزار است. می‌توان با استفاده از این نرم افزار ضمن بازی، با قصه‌ها و ماجرا‌های مختلف قرآنی و مذهبی آشنا شد.

آموزش قرآن به کودکان

نرم افزار «آموزش قرآن به کودکان» نرم افزار تلفن همراه است که برای کودکان با محتوای حفظ و معارف جزء سی قرآن کریم و سوره حمد طراحی شد. از جمله ویژگی‌های این نرم افزار که آن را از نرم افزار‌های دیگر متمایز می‌کند، می‌توان به استفاده از فضای شاد و جذاب در عین حال محتوای آموزشی غنی اشاره کرد.

سایت نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به منظور استفاده کسانی که نمی‌توانند به مصلای تهران، محل برگزاری نمایشگاه بروند در کنار نمایشگاه حضوری فعالیت می‌کند؛ و تمامی نرم افزارهای ذکر شده در آن قابل دانلود و استفاده است. این نمایشگاه تا پایان ماه رمضان  برپاست. 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایشگاه قرآن نرم افزار نمایشگاه مجازی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۱۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر چهارشنبه در کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه ای و اجلاسیه اساتید معارف اسلامی سراسر کشور گفت: خداوند قرآن کریم را به گستره فراگیر همه زمان‌ها تا روز قیامت نازل کرده و امام هادی علیه السلام نیز در این خصوص فرمودند تازگی و طراوت قرآن کریم به دلیل آن است که خداوند این کتاب را تنها برای زمان و مردم خاصی نازل نکرده است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: باید از تمام افرادی که در برپایی کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه ای تلاش کردند قدردانی کرد و امام راحل و مقام معظم رهبری همواره بر این موضوع تاکید داشتند که باید در قرآن تامل و تدبیر کرد که در این صورت کلام وحی در انسان نفوذ کرده و اثر بخش خواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در موضوعات مختلف رویکرد قرآنی دارند که البته این امر در قبل و بعد از انقلاب اسلامی متفاوت بوده و تفسیر آیات بر اساس شرایط هر دوره بوده است.

وی تاکید کرد: شیوه تفسیری آیت الله خامنه ای اجتهادی و قرآن به قرآن و مبتنی بر روایات و خرد و عقل است که برخی پژوهشگران نکات ظریفی در خصوص روش تفسیری رهبر معظم انقلاب بیان کرده اند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تدبیر و تامل در کلام وحی پیش از تلاوت آن دارای اهمیت است که در این راستا توجه به محکمات در کنار مشابهات باید مورد توجه کرد.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: تفسیر قرآن کریم باید به نحوی باشد تا همگان آن را فهم و درک کنند و باید موضوعات مختلف اجتماعی مورد توجه باشد و صرفاً به احکام پرداخته نشود و رویکرد هدایتی و تربیتی در این عرصه مورد توجه باشد.

امام جمعه قم با بیان اینکه قرآن نسخه شفابخشی برای بشریت است افزود: تامل در قرآن کریم موجب خواهد شد زنگار از دل انسان برداشته شود و بستر لازم برای هدایت انسان فراهم گردد که در این صورت آدمی مشمول رحمت الهی نیز خواهد شد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است و در هر بیان ایشان از معارف قرآنی نشانه‌های دیده می‌شود.

کد خبر 6094253

دیگر خبرها

  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود