Web Analytics Made Easy - Statcounter

 معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به بارندگی‌های خوب در روز‌های اخیر شاهد تکاپوی کشاورزان برای کشت حبوبات دیم هستیم.

محمد جواد تشکری گفت : سطح ابلاغی برای استان کشت ۱۳ هزار هکتار حبوبات دیم شامل ۵ هزار هکتار نخود و ۸ هزار هکتار دس است.
او گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها در سال‌های اخیر به کشاورزان توصیه می‌شود کشت پاییزه و انتظاری را مد نظر قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : به سبب اینکه در کشت‌های انتظاری در پاییز و اواخر زمستان کشت حبوبات رشد حداقلی می‌یابد که بار‌های بهاره تأثیر خوبی برای افزایش باردهی خواهد داشت.

به گفته تشکری زمستان پارسال هزار هکتار در استان به صورت انتظاری در استان کشت شده و در مجموع تا کنون در ۳۵۰۰ هکتار عملیات کشت حبوبات دیم انجام شده است.

او گفت : عدس به لحاظ امنیت غذایی مورد نیاز کشور است و کشاورزان از ارقام مناسب برای کشت استفاده کنند.

بیش از ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی استان زراعی است که سالانه با توجه به شرایط آب و هوایی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن نیز انواع محصول تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشت بهاره جهاد کشاورزی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۱۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است

احد وظیفه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طی روزهای اخیر در فلات مرکزی و استان‌های سمنان، تا حدودی بخش‌های غربی خراسان رضوی و استان‌های جنوبی کرمان، بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، فارس، شمال هرمزگان و مناطق شرقی تهران بارندگی‌های مناسبی دریافت کردیم که درصدی از کم بارشی در آن مناطق جبران شد.

به گفته او، علی‌رغم جبران بخشی از کم بارشی‌ها، کماکان ۱۴ درصد نسبت به دوره بلندمدت کمبود داریم. هرچند در دامنه‌های جنوبی البرز همچون استان‌های قزوین، تهران، البرز و خراسان رضوی ۳۰ تا ۴۰ درصد بارش‌ها کمتر از نرمال است.

وظیفه ادامه داد: با توجه به شرایط مساعد بارندگی در اردیبهشت ماه همانند فروردین ماه پیش‌بینی می‌شود که بخشی از کم بارشی‌ها جبران شود. البته در استان‌های تهران، سمنان، قزوین و خراسان رضوی کمبود بارش جدی است که برآورد می‌شود تا پایان سال آبی باقی بماند.

رئیس مرکز خشکسالی با تاکید بر مدیریت منابع آبی در مناطقی که کمبود بارش جدی است، افزود: بارش‌های اسفند تاکنون برای کشت دیم مناسب است که انتظار می‌رود کشاورزان دیم کار شرایط مطلوبی پیش رو داشته باشند.

او گفت: با توجه به شرایط مساعد دما، بارش و رطوبت کافی به ویژه در نیمه غربی کشور، شرایط خوبی برای برداشت محصولات داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی