Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

موضوع فقط شکست ۸ گله الغرافه قطر برابر الاهلی امارات در لیگ قهرمانان آسیا نیست؛ چه اینکه چنین باختی برای هر مربی و تیمی ممکن است رخ بدهد. بالاخره اتفاق است دیگر. مسئله به‌طور کلی مربوط می‌شود به بزرگنمایی‌هایی که در ایران در مورد شخصیت و توانایی‌های حرفه‌ای آندرا استراماچونی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مربی ایتالیایی ابتدای لیگ نوزدهم هدایت استقلال را برعهده گرفت و بعد از چند نتیجه ضعیف، با این تیم روی دور موفقیت افتاد. او زمانی که اواخر نیم‌فصل استقلال را با یک بازی بیشتر نسبت به رقبا به صدر جدول رسانده بود، به بهانه عدم‌دریافت به‌موقع دستمزدش از ایران رفت و قراردادش را با باشگاه فسخ کرد. استراماچونی مدت‌ها در خانه نشست تا بتواند کل پول قرارداد ۲ ساله‌اش را بگیرد. شکایت او از استقلال در جریان است و همین روزها نتایج شوکه‌کننده‌ای برای آبی‌ها به همراه خواهد داشت. در عین حال استراماچونی پس از این وقفه سرمربی الغرافه قطر شد که اینجا هم تیم او نتایج فوق‌العاده‌ای نگرفته است. شکست ۸ گله برابر الاهلی که خودش یکی از متوسط‌ترین تیم‌های لیگ امارات به شمار می‌رود، آخرین پرده از شاهکارهای استراماچونی به شمار می‌رود؛ نتیجه‌ای که رسانه‌های قطری را یکپارچه علیه مربی ایتالیایی شورانده است.

تردید در مهارت‌های فنی

آندرا استراماچونی با برچسب «سرمربی سابق اینتر» به ایران آمد و روی نیمکت استقلال نشست. با این حال رزومه او نشان نمی‌داد چندان هم مربی خارق‌العاده‌ای بوده باشد. دوره موقت حضور استرا در اینتر در سال ۲۰۱۲ موفقیت‌آمیز بود، اما با دائمی شدن جایگاه این مربی در نراتزوری، او نتایج متوسط و بلکه ضعیفی به‌دست آورد. در ادامه یک فصل کاملا معمولی را در اودینزه پشت سر گذاشت و سپس ۲ حضور مطلقا ناکام را در لیگ‌های یونان و جمهوری چک تجربه کرد. حضور او در استقلال به‌طور کلی بد نبود و عملکردش در جمع آبی‌پوشان نمره قبولی می‌گیرد، اما مسئله اینجاست که آن پروژه تمام نشد و بیشتر از همه هم خود استراماچونی مقصر بود. حالا هم که شاهد کیفیت عملکرد او در الغرافه هستیم؛ تیمی که در لیگ ستارگان قطر بین ۱۲ تیم پنجم شد و در لیگ قهرمانان آسیا هم‌چنین شکست عجیب و غریبی را برابر الاهلی امارات تجربه می‌کند. فعلا تنها پیروزی الغرافه در مسابقات این فصل، برابر آهال، نماینده ضعیف ترکمنستان رقم خورده است.

تردید در وفاداری

بیشتر از مسایل فنی اما آنچه باعث می‌شود استراماچونی را شایسته این همه سر و صدا ندانیم، مسئله وفاداری و اخلاق است. حقوق خیلی از بازیکنان و مربیان دنیا ممکن است دیر و زود شود و این اتفاق در ایران کاملا رایج است. البته که این چیزی از گناه مدیران بی‌کفایت کم نمی‌کند، اما انتظار می‌رود طرف خارجی هم کمی انسانی با موضوع رفتار کند. یعنی لااقل اینطور نباشد که شب بازی مهم تیمش سوار طیاره شود و از ایران برود. این درست همان کاری بود که استراماچونی کرد و کار به جایی رسید که هدایت استقلال را در بازی با پیکان وریا غفوری برعهده گرفت! بعد هم که استاد برای نیم‌فصل کار، دستمزد ۲ فصل را طلب کرد و مطمئن باشید این پول را خواهد گرفت. آیا هنوز فکر می‌کنید استرا شایسته آن همه قیل و قال بود؟

کد خبر 671103 برچسب‌ها استراماچونی خبر مهم لیگ قهرمانان آسیا باشگاه استقلال

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استراماچونی خبر مهم لیگ قهرمانان آسیا باشگاه استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۱۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلر استقلالی با دستکش سیدحسین مقابل سپاهان

به گزارش “ورزش سه”، استقلال ملاثانی در یکی از بازی‌های حساس جام حذفی عصر روز جمعه میزبان سپاهان اصفهان خواهد بود.

علی کردانی دروازه بان استقلال ملاثانی در مسابقه حساس عصر جمعه است و قبل از بازی خود یک هدیه ارزشمند را از سیدحسین حسینی دریافت کرده است.

کاپیتان استقلال در آستانه دیدار با سپاهان یک جفت دستکش و یک جفت کفش استوک خود را به علی کردانی هدیه کرده تا او بتواند با شرایط روحی بهتری مقابل سپاهان بازی کند.

کردانی دروازه‌بان جوان تیم لیگ یکی استقلال ملاثانی در این فصل به عنوان یک دروازه‌بان کم تجربه عملکرد خوبی را ارائه کرده و حالا قبل از بازی با سپاهان با هدیه ویژه سید حسین حسینی مواجه شده است.

این دروازه‌بان عصر روز جمعه با دستکش‌ها و کفش اهدایی کاپیتان استقلال مقابل سپاهان بازی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • متعصب ترین استقلالی لیگ اینجا است (عکس)
  • متعصب‌ترین استقلالی لیگ اینجا است (عکس)
  • با اکبرپور به عنوان یک استقلالی دست برادری داده‌ایم/ با استعفا موافقت نمی‌شود
  • واکنش به استعفای سیاوش: او استقلالی است
  • نکونام استقلالی‌ها را تعطیل کرد
  • گلر استقلالی با دستکش سیدحسین مقابل سپاهان
  • تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات | چهره محبوب آبی‌ها به ایران برمی‌گردد؟
  • دلخوری مدافع محبوب پرسپولیس از درویش: جدا می‌شوم!
  • مربی محبوب طارمی تا ۲۰۲۸ با پورتو!
  • بعضی از بازیکنان پرسپولیس، استقلالی هستند