Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی روز چهارشنبه در دیدار کارکنان نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در منطقه شمال اصفهان به مرکزیت کاشان با اشاره به آیه یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ سوره مبارکه صف، افزود: دشمن اراده کرده نور خدا را با افواه که همان رسانه و زبان است، خاموش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: بر این پایه، تعبیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) دست بزن نظام در مقابل رسانه‌های غول دنیا است، به طور کامل متین و صحیح است.

امام جمعه کاشان با اشاره به آیه‌ای دیگر از قرآن کریم، ادامه داد: اگرچه مشرکان و کافران نمی‌گذراند خداوند متعال نورش را کامل کند اما مطئمن باشید که پروردگار جهانیان اراده کرده که پیروزی با اسلام است.

وی با تاکید بر لزوم جهاد تبیین در انجام رسالت خبری و اطلاع‌رسانی، خاطرنشان کرد: خبرنگاران در کنار بهره‌گیری از ظرافت‌های خبری نیازمند تبیین نیز هستند، چرا که اگر برخی وقت‌ها فعالیت صحیح انجام شده تبیین نشود، جای منکر و معروف عوض می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، خبرنگاری را کار پیامبران و انبیاء الهی دانست و گفت: نبی یعنی فردی که خبر را بدون کم و زیاد از خداوند متعال دریافت و با حفاظت از آن بدون کم و بیش به دیگران منتقل می‌کند.

وی افزود: حضرت محمد (ص) پیامبر اعظم اسلام وحی را از خداوند سبحان دریافت و با حفظ و حراست و بدون کم و بیش کردن، آن را به مردم ابلاغ می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان تاکید کرد: خبرنگاران نیز باید کار انبیاء را انجام دهند یعنی خبر را صحیح دریافت، خوب از آن حفاظت و درست نیز به مردم منتقل کنند.

به گفته وی، خبرنگاران در کنار دریافت خبر و انتشار، باید آن را با ظرافت و هنرمندانه به مخاطب انتقال دهند که قرآن کریم نمونه‌ای از این مهم است، چرا که کلام‌الله مجید، پیام است که خداوند متعال آن را با زیبایی خاصی با فصاحت و بلاغت بیان فرموده‌اند، به طوری که افرادی که در صدر اسلام، آخرین پیامبر الهی نبی مکرم اسلام (ص) را قبول نداشتند، شب‌ها با گوش دادن صوت دلنشین آیات قرآن، لذت می‌بردند.

امام جمعه کاشان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز ذائقه جوانان با خبرهای متنی میانه خوبی ندارد و خبرگزاری‌ها باید به دنبال ساخت نماهنگ و بخش‌های چند رسانه‌ای بروند.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و به ویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی ساخت نماهنگ از محتوای خطبه‌های نماز جمعه و یا سخنرانی‌های بسیار تاثیرگذار دیگر را در دستور کار قرار دهد.

سعید صادقی‌مقدم مسوول نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در منطقه شمال اصفهان نیز با تبریک انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، گزارشی از فعالیت‌های یک و نیم ساله اخیر در این دفتر رسانه‌ای ارایه کرد.

در این دیدار، تندیس یادبود آیین رونمایی صفحه اختصاصی، جشن ۳۰ سالگی و تقدیر از همکاران و مسوولان سابق خبرگزاری جمهوری اسلامی در منطقه شمال استان اصفهان به نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان اهدا شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نهم فروردین در حکمی حجت‌الاسلام سیدسعید حسینی را به امامت جمعه و نمایندگی ولی‌فقیه در کاشان منصوب کردند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، در سال ۱۳۱۳ خورشیدی و با تاسیس «آژانس خبری پارس» بنا گذارده شد و در طول بیش از هشت دهه فعالیت، افزون بر جریان‌سازی خبری یکی از منابع مهم خبری دیگر رسانه‌های داخلی و خارجی بوده است.

نمایندگی ایرنا در شمال استان اصفهان از سال ۶۹ مسوولیت پوشش رویدادهای خبری شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان و نطنز را با مرکزیت کاشان برعهده دارد.

برچسب‌ها امام جمعه کاشان ایرنا رسانه کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه کاشان ایرنا رسانه امام جمعه کاشان ایرنا رسانه کاشان خبرگزاری جمهوری اسلامی امام جمعه کاشان حجت الاسلام ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۱۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در یک حادثه رانندگی

ایسنا/مرکزی حمید نیکویی، خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی، امروز (شنبه ۱۵ اردیبهشت) در یک سانحه رانندگی در محور نیزار - قم کشته شد.

حمید صادقی، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محلات در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: زنده‌یاد حمید نیکویی از جمله پیشکسوتان عرصه خبر و رسانه شهرستان محلات بود که از سال‌ها پیش، از طریق روزنامه جمهوری اسلامی و سایر رسانه‌های کشوری، به پوشش اخبار شهرستان محلات می‌پرداخت.

وی با تسلیت درگذشت مرحوم نیکویی به جامعه رسانه‌ای محلات، ادامه داد: مرحوم نیکویی در سال‌های اخیر ارتباط خوبی با مجموعه‌های فرهنگی و هنری در اطلاع‌رسانی رویدادها داشت و در جلسات مختلف حضور فعال داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درگذشت خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در یک حادثه رانندگی
  • مرگ خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در یک حادثه رانندگی
  • غیرمسلمانان به کشتار مردم غزه اعتراض کرده اند ولی خبری از اعتراض در بلاد اسلامی نیست
  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است/ امروز دنیا دارد حقانیت جمهوری اسلامی را باور می‌کند
  • وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است
  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد
  • طولانی بودن دوره تحصیل مضرات اجتماعی دارد
  • معلم ستون فقرات دستگاه تعلیم و تربیت است
  • هویت بخشی رسالت امروز معلمان است
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است