Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@07:26:21 GMT

گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و رئیس رژیم اسرائیل

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۱۸۳۸

گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و رئیس رژیم اسرائیل

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی،‌ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم اسرائیل تلفنی درباره اقدامات شهرک نشینان و نظامیان اسرائیلی در فلسطین و قدس اشغالی گفت‌وگو کردند.

رئیس جمهور ترکیه در این تماس تلفنی بر لزوم جلوگیری از اقدامات تحریک‌آمیز و تهدیدآمیز علیه جایگاه و معنویت مسجدالاقصی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوغان با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که در این تماس تلفنی، اقدامات گروه‌های افراطی و نظامیان اسرائیلی در فلسطین، روابط دوجانبه و مسائل منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ضمن تاکید بر این که از آغاز ماه مبارک رمضان تاکنون بیش از ۴۰۰ فلسطینی مجروح و ۱۸ نفر از جمله کودکان جان خود را در کرانه باختری و مسجد الاقصی از دست داده‌اند، گفت:‍‍‍‍ یورش دو روز اخیر به مسجدالاقصی که بعد از نماز صبح صورت گرفت، منجر به بروز تنش به غزه شد و این بیش از پیش متاثرکننده بود.

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: در این برهه حساس بار دیگر بر لزوم جلوگیری از اقدامات تحریک‌ و تهدیدآمیز علیه جایگاه و معنویت مسجدالاقصی تاکید می‌کنم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان میانکاله دعای روز هجدهم رمضان اردوغان رئیس جمهور ترکیه هرتزوگ اسرائیل رژیم صهیونیستی ماه رمضان میانکاله دعای روز هجدهم رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۱۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد

احمد داود اوغلو رئیس حزب آینده ترکیه سه شنبه شب با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در استانبول دیدار و درباره غزه گفت و کو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دو طرف در این دیدار در مورد تحولات سیاسی و میدانی مرتبط با جنگ علیه غزه، نسل‌کشی ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه و راه‌های کمک‌رسانی به ملت فلسطین گفت و گو کردند.

هنیه و اوغلو همچنین گفتگویی مفصل در مورد اوضاع جاری در کرانه باختری، قدس و مسجد الاقصی و وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی به ویژه در سایه تصمیمات جائرانه ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی داشتند.

در این دیدار تلاش‌های صورت گرفته برای آتش‌بس در غزه و نتیجه وساطت‌ها بررسی شد.

هنیه ضمن تقدیر از موضع رسمی و مردمی ترکیه در حمایت از فلسطین بر ضرورت ادامه تلاش‌ها در عرصه منطقه و جهان برای تحمیل شکستی سخت و تاریخی بر رژیم اشغالگر تاکید کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل