Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن نظرپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون در جزیره کیش امکان تصفیه ۱۰ هزار مترمکعب فاضلاب وجود دارد که در ۲ مرحله سرمایه گذاری این میزان به ۲۰ هزار متر مکعب خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه مراحل ساخت مدول دوم فاضلاب با ظرفیت پنج هزار متر مکعب به اتمام رسیده و درحال  تجهیز است افزود: این طرح با ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده و پیش بینی می شود تا پایان تابستان به مدار تصفیه وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظر پور اضافه کرد: مرحله بعدی توسعه به ظرفیت پنج هزار متر مکعب نیز مراحل مطالعات خود را به اتمام رسانده و منابع مورد نیاز آن نیز در اعتبارات ۱۴۰۱ شرکت لحاظ شده و در  آینده نزدیک عملیات احداث آن آغاز خواهد شد.

سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات جزیره کیش با اشاره به فعالیت های این شرکت در بخش تصفیه فاضلاب در ایام نوروز اظهار داشت: در این ایام میزان جمع اوری پسماند ۵۵ درصد و فاضلاب نیز ۸۰ درصد نسبت به روزهای ماقبل آن افزایش داشت.

وی یادآور شد: این میزان منجر به افزایش فشار کاری بر روی زیرساخت های جزیره کیش شد اما واحدهای تخصیصی به گونه ای مدیریت کردند که تمام فاضلاب های تصفیه شده خروجی همواره در بحث BOD فاضلاب یا میزان اکسیژن خواهی بیولوژیکی و COD اکسیژن خواهی شیمیایی همواره زیر ۱۷۰ بوده است.

نظرپور افزود: علی رغم افزایش چند برابری ورودی پساب فاضلاب به لاگن های تصفیه خانه در ایام نوروز اجازه خروج پساب به محیط زیست داده نشد و تلاش کردیم تمام آب تصفیه شده خروجی بر اساس استانداردهای لازم در اختیار فضای سبز جزیره کیش قرار بگیرد.

مدول اول این تصفیه خانه با ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب نیز در  سال ۱۳۹۳ به بهره داری رسیده که با افزایش جمعیت و مسافر به ویژه در فصول پاییز و زمستان شاهد رشد حجم ورودی است.

با اجرای مدول های تازه با استفاده از دیفیوزرهای هوادهی، سامانه میکسرهای هایپر کلاسیک تصفیه خانه به سامانه هوا دهی عمقی تغییر خواهد کرد تا روند تصفیه فاضلاب بهبود یابد.

هم اکنون بیش از ۹۰  درصد آب مورد نیاز فضای سبز جزیره از طریق آب تصفیه شده از فاضلاب تامین می شود که این امر برای صرفه جویی در منابع ارزشمند آب در جزیره کیش اهمیت زیادی دارد.

برچسب‌ها کیش آب و فاضلاب سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش آب و فاضلاب سازمان منطقه آزاد کیش کیش آب و فاضلاب سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان هزار متر مکعب جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۱۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی هرمزگان؛ سید محمد نور موسوی با اعلام این خبر افزود: این حجم آبگیری در سازه‌های آبخیزداری شهرستان‌های بستک، بندرلنگه و پارسیان ذخیره شده است.

وی بیان کرد: حفظ پوشش گیاهی، افزایش آب سفره‌های زیر زمینی، رونق کشاورزی در پایین دست سازه‌ها، ایجاد اشتغال در جوامع محلی، افزایش رسوب و جلوگیری از فرسایش خاک مهم‌ترین فواید سازه‌های آبخیزداری است.

کد خبر 6098388

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های فاضلاب رشت با قراردادی بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان
  • گزارش شبکه روسی از ظرفیت جزیره کیش برای جذب گردشگر +فیلم
  • هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت وجود ندارد
  • برداشت از فاز ۱۱ تا پایان دولت به ۳۰ میلیون متر مکعب می رسد
  • فاضلاب شهر بندر عباس سر و سامان می گیرد
  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • نیویورک میزبان جزیره آزمایشگاهی اقلیمی