Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام احمد غلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تشریح برنامه های سوگواری شهادت حضرت علی (ع) در شب های قدر جزیره قشم، اظهار داشت: امسال با لطف خداوند سبحان و همراهی و همکاری مردم و اقدامات قابل توجه کادر درمان به منظور پیشبرد روند واکسیناسیون در نگین خلیج فارس، این جزیره با کاهش موارد ابتلا و فوتی کرونایی در لیست شهرهای عادی(شهرهای آبی) قرار گرفت که همین مسئله باعث شد که بتوانیم امسال مراسم شب‌های قدر و احیا را در تمامی مساجد سرزمین آب و آفتاب با حضور اقشار مختلف مردم برنامه ریزی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده برگزاری مراسم ایام سوگواری شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) در شب های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان راس ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه شب در تمامی مساجد شهرستان قشم آغاز خواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم توضیح داد: آیین سنتی و معنوی «علم شمشیری» در جزیره به مناسبت ایام شهادت حضرت علی ابن ابیطالب علیه السلام و شب های لیالی قدر، همزمان با نوزدهمین روز از ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ از ساعت هشت صبح با نوحه خوانی و سینه زنی و ندای دلنشین لبیک یا علی ابن ابیطالب(ع) - (تحت عنوان پیاده روی قافله عاشقی) - در مسیر ۱۱ کیلومتری مسجد امام علی ابن ابیطالب (ع) قشم به سمت مسجد الغدیر روستای حمیری با حضور عزاداران علوی، به صورت پیاده روی اربعین حسینی در مسیر رفت و در مسیر بازگشت نیز از ساعت ۱۶ با نوحه خوانی و مدیحه سرایی از مسجد الغدیر روستای حمیری به سمت مسجد امام رضا(ع) قشم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام غلامی اضافه کرد: شامگاه پنجشنبه مصادف با شب ۲۰ رمضان نیز از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه حرکت دسته های عزاداری از مساجد شهر قشم از جمله مسجد علی بن ابیطالب (ع) از خیابان امام خمینی (ره) به سمت مسجد صاحب الزمان(عج)، از مسجد امام رضا(ع) و حضرت ابالفضل (ع) از بلوار صیادان به سمت مسجد صاحب الزمان(عج) و از مسجد امام حسن (ع) و امام حسین (ع) از بلوار شهید رجایی به سمت مسجد صاحب الزمان(عج) انجام خواهد شد.

وی افزود: روز جمعه مصادف با بیستمین روز از ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ هجری قمری از ساعت ۱۰ و ۳۰ تجمع در امامزاده سید مظفر(ع) به سمت مصلی امام علی (ع) قشم برای شرکت عزاداران علوی در نماز جمعه شهرستان برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم گفت: شامگاه جمعه شب ۲۱ رمضان نیز حرکت تمامی دسته های عزاداری راس ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه از مسجدهای صاحب الزمان(عج) میدان پاسداران سه راه مخابرات، مسجد امام رضا(ع) و حضرت ابالفضل(ع) از بلوار آزادگان میدان شهدا - چهار راه رسالت، مسجد امام حسن(ع) و امام حسین (ع) از بلوار شهید رجایی - میدان پاسداران- سه راه مخابرات به سمت مسجد علی ابن ابیطالب (ع) انجام خواهد شد.

وی با تشریح برنامه عزاداری و سوگواری مردم روزه دار قشم در روز شنبه ۲۱ رمضان ۱۴۴۳ هجری قمری(شهادت حضرت علی علیه السلام) اظهار داشت: در این روز سراسر غم و اندوه نیز حرکت تمامی هیات های عزاداری از مسجد صاحب الزمان(عج) از میدان پاسداران، مسجد امیرالمومنین(ع) از خیابان امام خمینی(ره) میدان پاسداران - بلوار شهید رجایی و از مسجدهای امام رضا(ع) و حضرت ابالفضل(ع) از چهارراه سعدی - میدان جهاد - بلوار شهید رجایی به سمت مسجد امام حسین(ع) شهر قشم انجام خواهد شد.

حجت الاسلام غلامی از برپایی موکت حضرت قمر بنی هاشم (ع) و موکب حضرت زینب(س) در مسیر حرکت هیات ها در ایام سوگواری شهادت حضرت علی (ع) خبر داد و گفت: برنامه‌های شب‌های احیا و قدر با تلاوت قرآن و قرائت دعای شریف جوشن کبیر، دعای افتتاح، ابوحمزه ثمالی، روضه خوانی، دعای قرآن به سر گرفتن و سخنرانی در میان برنامه‌ها اجرا می‌شود و این برنامه‌ها به گونه‌ای است که سحرخیزان بتوانند به برنامه سحری در منزل هم برسند.

لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و به همراه داشتن کتاب ادعیه شخصی

وی توصیه کرد: عزاداران، سوگواران و افرادی که می‌خواهند در این برنامه‌ها حضور داشته باشند برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید از ماسک استفاده کنند و وسایل شخصی از جمله کتاب‌ ادعیه خود را به همراه داشته باشند و تا آنجا که برایشان مقدور است در منازل وضو بگیرند.

شهرستان قشم دارای ۲ بقعه متبرکه، حدود ۳۲۰ مسجد، ۲۰ حسینیه و تکایا و یک مهدیه است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها شب قدر سازمان تبلیغات اسلامی خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شب قدر سازمان تبلیغات اسلامی خلیج فارس شب قدر سازمان تبلیغات اسلامی خلیج فارس مسجد صاحب الزمان عج بلوار شهید رجایی علی ابن ابیطالب میدان پاسداران شهادت حضرت علی سمت مسجد امام رضا ع مسجد امام برنامه ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۱۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود

ایسنا/قم سوگواره شعر «صادقانه‌ها» با شعرخوانی جمعی از شاعران آیینی مطرح کشور و استان قم در مسجد اعظم به‌مناسبت شهادت امام صادق(ع) برگزار می‌شود.

در آستانه فرا رسیدن ایام شهادت ششمین امام شیعیان و رئیس مکتب جعفری حضرت امام جعفر صادق(ع)، سوگواره شعر «صادقانه‌ها» با حضور شاعران برجسته و مطرح آیینی کشور و استان قم در مسجد اعظم برگزار می‌شود.

در این سوگواره استاد محمد علی مجاهدی، استاد علی انسانی، حجت‌الاسلام جواد محمد زمانی، احمد علوی، محسن ناصحی، فراز ملکیان، مجید تال و سید حمیدرضا برقعی در رثای صادق آل محمد(ص) به شعرخوانی خواهند پرداخت.

این برنامه با اجرای نجم‌الدین شریعتی، مداحی امیر کرمانشاهی از مداحان اهل بیت(ع)، روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت‌ماه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراسم سالگرد استاد شهید مطهری در مسجد نارمک برگزار می شود
  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود
  • پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد
  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت