Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@22:08:36 GMT

میل بازگشت به روستا در مردم بیشتر شده است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۱۹۵۴

میل بازگشت به روستا در مردم بیشتر شده است

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری شامگاه سه شنبه در دیدار نعمت الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید،گفت: مردم روستا‌ها و مناطق محروم مانند شهر‌های بزرگ امکان بهره‌گیری از تسهیلات مالی و بانکی را ندارند و در این شرایط صندوق‌هایی مانند کارآفرینی امید می‌توانند نقش مهمی در اشتغال آفرینی و جلوگیری از مهاجرت این افراد به شهر‌ها داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: روستا در سال‌های دورتر نقش مهمی در اشتغال خرد داشتند که به لطف بی توجهی مسئولان در چند سال اخیر بسیاری از آن‌ها تخلیه و به برهوت تبدیل شدند و لازم است تا دوباره حمایت لازم از این مناطق انجام بگیرد و روند مهاجرت معکوس شود.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر توزیع عادلانه تسهیلات به مناطق مختلف کشور گفت: لازم است تا رسته شغلی و تسهیلات ارائه شده در هر منطقه بر اساس ارزیابی میدانی و شرایط اقلیمی خاص مناطق انجام شود تا نتایج مطلوب تری در ثبات روستاییان و افزایش ضریب اشتغال شاهد باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این صندوق با انگیزه و برنامه‌های مدونی که دارد می‌تواند در تحقق شعار سال گزارش‌های امیدوارکننده‌ای به مردم، مسئولان و به خصوص مقام معظم رهبری بدهد گفت: بسیار خوب است که این صندوق با بازاریابی و ایجاد بازارچه‌های فروش بستر لازم جهت فروش محصولات خرد اشتغال روستایی را فراهم کند.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه این صندوق یک مجموعه جهت دار، بابرنامه و هدفمند است، گفت: جا دارد بانک مرکزی و ارکان اقتصادی دولت در تصویب اعتبارات و بودجه به این صندوق در راستای ریشه کنی بیکاری در روستا‌ها اهتمام بیشتری داشته باشد.

 رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بنده از سال‌های قبل با اقدامات و فعالیت‌های صندوق امید آشنایی دارم و این مجموعه را نهادی دلسوز، کاربلد و با برنامه در جهت گره گشایی از مردم می‌دانم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به تغییر قریب الوقوع نام صندوق به (عدالت و پیشرفت)گفت: مهم محتوا و اصل کار است و نام و عنوان فرع بر آن می‌باشد.

 رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: این صندوق بدلیل تعریف مشخص اهداف در کنار مشخص بودن جامعه هدف در ارایه تسهیلات می‌تواند عملکرد درخشانی داشته باشد؛ اشتغال زایی در اولویت اقدامات این صندوق باشد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور در ادامه با اشاره به توافقنامه مشترک بین حوزه علمیه قم و صندوق کارآفرینی امید گفت: طرح‌های اشتغال طلاب در این قبیل توافقنامه‌ها باید متناسب با شوون طلبگی باشد و طلاب را از درس، پژوهش و تحقیق باز ندارد و صرفا بتواند مشکلات معیشتی آن‌ها را پوشش بدهد.

نعمت الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در روز نخست سفر به قم با آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه دیدار و ازخانه تاریخی، بوم گردی و گردشگری وفایی در روستای قاضی بالا در بخش سلفچگان قم بازدید کرد.

دیدار با سید محمدتقی شاهچراغی استاندار، و آیات علی رضا اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه و سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) از برنامه‌های روز چهارشنبه «۳۱ فروردین ماه» مدیرعامل این صندوق در استان قم است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه علمیه قم روستا رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه آیت الله حسینی بوشهری کارآفرینی امید حوزه علمیه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۱۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح چهارشنبه در آیین تجلیل از اساتید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر اظهار داشت: همانطور که مردم با ستارگان شمال، جنوب، شرق و غرب را پیدا می کنند، روحانیت نیز همچون چراغی هستند که راه به مردم نشان می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان داشت: امام هادی(ع) می فرمایند که اگر در زمان غیبت علما نبودند که از مکتب اهل بیت دفاع کنند و شیعیان را از دام ابلیس نجات دهند، همه مرتد می شدند. امروز سکان شیعیان به دست علما است و آنان را از غرق شدن در ابتذال رفتاری نجات می دهند.

وی با بیان اینکه علما بالاترین و ارزشمندترین انسان ها هستند ابراز داشت: این مقام عالم هست، عالمی که درس می خواند و اهل تهذیب است، پیراسته از رذائل اخلاقی و اهل خدمت به اسلام و مسلمین و در شرایط کنونی انقلابی و پیرو ولایت فقیه است‌ و مجاهدت در راه اسلام به هر شکل ممکن انجام می دهد، این عالم با این درجه اگر خانواده در کنار او نباشد دچار چالش می شود بنابراین خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه یکی از نعمت های الهی برای علما همسران خوب است گفت: اگر همسران علما اهل خدمت به مسائل دینی باشند درجه کار بالاتر است‌.

کد خبر 6093936

دیگر خبرها

  • کنایه علی جنتی به افشای زمین خواری در حوزه علمیه ازگل/ نادیده گرفتن تخلفات صدیقی نوعی دهن کجی به مردم است
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است
  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • آیت الله مطهری مسایل مربوط به حجاب را عالمانه بیان می کرد
  • وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه