Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس اقتصادی، گفت: برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۱ باید نسبت درآمد و هزینه‌های جاری کشور را منطقی کنیم و با کاهش هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری درآمد‌های عمومی در بخش مولد به بهبود اقتصادی کشور کمک کنیم. محسن حاج‌محمدی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص چشم‌انداز و راهکارهای بهبود اقتصادی ایران در سال ۱۴۰۱، گفت: دستیابی به رشد اقتصادی ۲ الی ۵ درصد در سال ۱۴۰۱ قابل‌انتظار است و با توجه به مشکلات اقتصادی کشور ازجمله وجود تحریم‌هانمی توانیم انتظار رشد اقتصادی بالایی را در سال ۱۴۰۱ داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی برداشت از صندوق توسعه ملی، واگذاری بعضی از دارایی‌های دولت، افزایش نرخ ارز، استقراض از بانک مرکزی و یا فروش اوراق را از مواردی دانست که دولت باید توجه داشته باشد، اگر برای کسری بودجه به سمت هرکدام از آن‌ها برود قطعاً در پایان سال ۱۴۰۱ کارنامه اقتصادی موفقی نخواهیم داشت.
این تحلیل‌گر حوزه کسب‌وکار، اظهار کرد: برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۱ باید نسبت درآمد و هزینه را منطقی کنیم و با کاهش هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری درآمدهای عمومی در بخش مولد به بهبود اقتصادی کشور کمک کنیم.

به گفتهٔ حاج محمدی بهترین کاری که به رشد اقتصادی کشور کمک می‌کند سبز شدن بورس است که نشان می‌دهد فضای اقتصادی کشور حال بهتری دارد.
وی گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارها برای افزایش بهره‌وری اقتصادی این است که صنایع مادر ازجمله فولاد و آهن و ساختمان که در بحث اشتغال تأثیر مستقیم دارند را بالنده و فعال نگه‌داریم.

این کارشناس اقتصادی در پایان عنوان کرد: با رشد و توسعه صادرات محصولات صنایع پتروشیمی به کشورهای دیگر خصوصاً کشورهای همسایه نیز می‌توانیم درزمینه‌های اقتصادی در سال ۱۴۰۱ شرایط مناسب‌تری داشته باشیم.   بیشتر بخوانید: ظرفیت‌های زیادی در کشور برای افزایش رشد اقتصادی وجود دارد/ لزوم اراده ملی برای دستیابی به رشد اقتصادی   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی بهروه وری اقتصاد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بهروه وری اقتصاد اقتصادی کشور رشد اقتصادی هزینه ها کشور کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۲۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین محبیان صبح چهارشنبه در آیین تجلیل از کارگران اظهار کرد: کارگران نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری کارگران از ارکان مهم اقتصاد کشور هستند.

وی افزود: رهبر انقلاب تاکید داشتند جهش تولید زمانی محقق می شود که کارگر ما حال خوبی را داشته باشد و کمترین میزان مشکل و دغدغه را داشته باشد و در هین راستا اقتصاد کشور هم رونق می یابد و شاهد جهش تولید خواهیم بود.

فرماندار بیجار عنوان کرد: ما در هر مسند و جایگاهی هستیم باید در راستای ارتقای کیفی کار تلاش کنیم تا جهش تولید ایجاد شود و شاهد پیشرفت کشور باشیم.

وی ادامه داد: طبق تاکیدات رهبر انقلاب همه ما نه تنها کارگران و هرکسی که حقوقی می گیرد باید برای اثر بخشی و نتیجه بهتر باید تلاش داشته باشیم.

محبیان اعلام کرد: حدوداً ۴۰ میلیون نفر درکشور ما از حوزه کارگری ارتزاق دارند و اینجاست که اهمیت فرمایش رهبر مشخص می شود که باید به قشر کارگر بیش از پیش توجه کرد.

لزوم جذب سرمایه گذار در بیجار

فرماندار بیجار بر لزوم سرمایه گذاری در بیجار اشاره کرد و بیان داشت: در استان هایی که برخورداری بیشتری دارند سرمایه گذارن مشارکت فعالی در اقتصاد آن شهر دارند.

وی اضافه کرد: بسیاری از سرمایه گذاران کردستانی در خارج استان هزینه و سرمایه گذاری کرده اند و ما انتظار داریم که سرمایه گذار به شهرستان و استان بیایند تا شاهد پیشرفت این استان و شهرستان باشیم.

محبیان تصریح کرد: بیجار دارای ظرفیت های بی‌شماری است که می تواند با سرایه گذاری مناسب شاهد رونق تولید در این شهرستان باشیم.

وی خاطر نشانن کرد: در تمامی حوزه ها در شهرستان باید از خام فروشی جلوگیری کرد و فراوری تولید در شهرستان انجام شود تا از این طریق نرخ بیکاری بتواند کاهش یابد و مهاجرت معکوس رقم بخورد.

فرماندار بیجار یادآور شد: هرجا یک واحد نمونه ای وجود دارد و رکوردی رقم می خورد با همت کارگران است و در کشور ما دو رکن سرمایه گذار و کارگر باید در کنار هم باشند تا بتوانیم شاهد پیشرفت کشور باشیم.

کد خبر 6094054

دیگر خبرها

  • دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است
  • تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور
  • کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین