Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:27:27 GMT

افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی از اول اردیبهشت اعمال می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۲۲۴۸

افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی از اول اردیبهشت اعمال می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اسماعیل بگی از اعمال افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی در سال جدید از ابتدای اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: فرآیند توزیع و الصاق برچسب‌های تعبیه شده ویژه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال جاری (که با توجه به ویژگی‌های خاص طراحی شده در آن مقدمه آغاز اجرای طرح پرداخت الکترونیک نیز محسوب می‌شود)، در حال انجام است و از نخستین روز اردیبهشت ماه در معرض دید شهروندان تهرانی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: این افزایش بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، افزایش متوسط ۲۵ درصد به طور معمول و ۳۵ درصد بر اساس شرایط برخی خطوط و کاربری‌ها را شامل خواهد شد و مسافران می‌توانند با اسکن بارکد دوبعدی برچسب تعبیه شده، علاوه بر اطلاع از میزان کرایه، به خدمات دیگری نظیر امکان ثبت پیام تقدیر و تشکر، انتقاد و پیشنهاد و دیگر موضوعات در نظر گرفته شده به این منظور نیز دسترسی داشته باشند. ضمن اینکه عملیات الصاق برچسب تاکسی‌های تلفنی و گردشی نیز طی هفته آتی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران بار دیگر بر ابتدای اردیبهشت ماه به عنوان زمان در نظر گرفته شده برای اعمال افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها تاکید کرد و گفت: شهروندان تهرانی در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند با سامانه ۱۸۸۸ تماس گرفته، مراتب را به دست اندرکاران امر در سازمان تاکسیرانی شهر تهران اطلاع دهند.

کد خبر 5471289

منبع: مهر

کلیدواژه: تاکسیرانی کرایه تاکسی حمل و نقل عمومی افزایش کرایه تاکسی شهرداری تهران شورای شهر تهران ماه رمضان 1401 شهر تهران قوه قضاییه سازمان تامین اجتماعی آموزش و پرورش علیرضا زاکانی پلیس راهور شعار سال شرکت کنترل کیفیت هوای تهران شب های قدر دستگیری موزه افزایش نرخ کرایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۲۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟

به گزارش صدای ایران از ایلنا، وی با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجود عدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، گفت: الان هنوز سال مالی ۱۴۰۲ است و ربطی به کامل نشدن بودجه ندارد، براساس قانون کسانی که سال گذشته ثبت‌نام کردند و دریافت تسهیلات آنها بنا به شرایطی به امسال موکول شده خب به نرخ سال گذشته دریافت می‌کنند و کسانی که امسال پرونده تشکیل داده و ثبت‌نام کنند، به نرخ امسال تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: تسهیلات ازدواج و فرزندآوری باید پرداخت شود و آنچه که در اینجا اهمیت دارد احکام بودجه است که تصویب و ابلاغ شده است، بر این اساس عدم بررسی و تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند.

راستینه همچنین در رابطه با افزایش حقوق سربازان نیز تصریح کرد: ما احکام را تحویل دولت دادیم و به دولت اجازه دادیم بر اساس احکام جدول مصارف خود را تدوین کند، خب جداول ارتباطی به حقوق و مزایا ندارد؛ حقوق و مزایا از احکام تبعیت می‌کند لذا بهانه‌ای برای دولت وجود ندارد. دولت بر اساس احکامی که تصویب و ابلاغ شده باید نسبت به اعمال افزایش حقوق و مزایای سربازان اقدام کند.

وی در پاسخ به این سوال که دولت مالیات بر ارزش افزوده را افزایش داده، اما همسان‌سازی را اجرا نمی‌کند، عنوان کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حتما باید اعمال شود، ما قطعا این مساله را پیگیری می‌کنیم، یکی از وظایف دولت این است که احکام برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۳ را که تصویب و ابلاغ شده با جدیت اجرا کند. در بحث همسان‌سازی که میان دولت و مجلس اتفاق نظر وجود دارد؛ حالا اینکه این ماه اعمال نشده حتماً دولت باید با معوقاتش نسبت پرداخت آن در ماه‌های بعد اقدام کند.»

دیگر خبرها

  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد ۵۰ درصد افزایش یافت
  • نرخ جدید کرایه تاکسی و اتوبوس در کرمانشاه اعلام شد
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • باد شدید و رگبار باران در تهران
  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • رگبار باران در تهران از چهارشنبه/ افزایش دما تا ۵ روز آینده
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • تهران دوباره بارانی می شود؟/ پیش‌بینی هوای تهران طی پنج روز آینده
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست