Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیمی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در مورد صدور سند تک برگی اراضی کشاورزی و باغی مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

از سال ۹۳ با تصویب قانون تعیین تکیلف اراضی ملی و کشاوزری برنامه ریزی‌ها برای نقشه برداری و دریافت مدارک کشاورزان آغاز شد و از سال گذشته با تغییر رویکرد سازمان جهاد کشاورزی روند صدور سند تک برگی اراضی کشاورزی و باغی شدت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح برای تمامی پلاک‌های مشمول قانون اصلاحات اراضی و پلاک‌های شش دانگ صورت می‌پذیرد و پس از عکس برداری، رفع تداخلات ارضی و گذراندن مراحل ثبتی سند تک برگی صادر می‌شود.

در این طرح تا کنون ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و کشاورزی تعیین تکلیف، و حد نگاری سند دار شده است.

هموار شدن مسیر کشاورزان برای دریافت وام، بهره برداری‌های مناسب از زمین‌های کشاورزی، تعیین محدوده مالکیت اراضی با نقشه برداری‌های اصولی و کاهش بار مراجعات به دستگاه قضا از اصلی‌ترین مزایای این طرح ملی است.

استان مرکزی ۶۵۰ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی دارد و طرح رفع تداخلات ارضی و سند دار شدن زمین‌های زراعی و باغی هم اکنون در تمامی شهرستان‌های استان مرکزی در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی استان مرکزی سندتک برگی استان مرکزی سند تک برگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۲۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد: ۱۵۰ مترمربع از اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی ب اپیگیری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چالوس و دستور مقام قضایی و با همکاری ماموران نیروی انتظامی رفع تصرف شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران یک واحد پذیرایی غیرمجاز تخریب شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری کرمان با همکاری فرمانداران
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی