Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته سرهنگ کرم حسنی در پی شکایت یکی از شهروندان و وصول شکوائیه متضمن به دستور قضایی مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری اینستاگرام وی، بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان دره شهرقرار گرفت.

او گفت: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان پلیس فتا در نهایت فردی که اقدام به دسترسی اکانت اینستاگرام شاکی نموده بود مورد شناسایی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ حسنی گفت: با هماهنگی صورت پذیرفته با مقام قضائی متهم به پلیس فتا احضارشد که ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی بود که در نهایت با توجه به ادله دیجیتال و مستندات موجود به جرم خود اعتراف کرد و با تکمیل تحقیقات پلیس، متهم به همراه پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

او گفت: در ادامه بررسی‌های صورت پذیرفته مشخص شد، متهم به دلیل اختلافی که با شاکی داشته است اقدام به این کار کرده بود و دلیل اصلی دسترسی غیرمجاز به اکانت شاکی سهل نگاری وی بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر به کاربران در فضای مجازی توصیه کرد: شهروندان عزیز درفعالیت‌های خود مراقب باشند که به هرکسی به راحتی اعتماد نکنند و رمز‌های شخصی خود را در اختیار افراد غریبه قرار ندهند.

سرهنگ حسنی گفت: لازم است شهروندان نسبت به حفظ و مراقبت از داده‌های خصوصی خود کوشا بوده و آموزش‌های لازم را ازطریق سایت پلیس فتا برای نحوه استفاده از فضای مجازی دریافت کنند و در صورت بروز مشکلاتی از این قبیل آن را از از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی یا مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ اعلام نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای مجازی نیروی انتظامی شناسایی متهم پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۲۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا

مردی شیاد که با فریب نمایندگان شرکت‌های مختلف در شهرستان‌ها اقدام به کلاهبرداری و خرید سکه و طلا می‌کرد از سوی پلیس فتا البرز دستگیر شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ «رسول جلیلیان» رئیس‌پلیس فتا استان البرز گفت: با مراجعه چند نفر مبنی بر کلاهبرداری از آنها در بررسی‌ها مشخص شد، متهم ابتدا با استفاده از سایت آگهی اینترنتی، فروشندگان سکه و طلا را شناسایی می‌کرده است سپس قربانیان بعدی خود را از طریق خیابان‌گردی و عکس‌برداری از تابلوی شرکت‌ها و مغازه‌هایی که روی تابلو آنها شماره تلفن ثبت بوده شناسایی کرده است. این کلاهبردار پس از تماس با نمایندگان آن شرکت‌ها در شهرستان‌ها، با چرب‌زبانی و دادن برخی اطلاعات، خود را به عنوان مدیر بالا دستی یا دست‌اندرکار، معرفی و عنوان داشته یکی از اقوامم به شهر شما سفر کرده اما دچار تصادف شده و الان در بیمارستان منتظر عمل جراحی است از آنجا که سقف انتقال من پر شده فقط شما را به‌عنوان نمایندگی در آن شهر داشتیم که می‌توانید به من کمک کنید. قربانیان نیز فریب خورده و مبالغی که متهم خواسته بود را به حساب اعلامی واریز می‌کرده‌اند اما پس از آن وی اقدام به بلاک‌کردن آنها کرده و بعد از آن با پول واریزی که در واقع به حساب فروشنده سکه و طلا رفته بود اقدام به خرید سکه و طلا می‌کرده است.

وی اضافه کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی صورت‌گرفته، مخفیگاه و مسیرهای تردد متهم در کرج شناسایی و با هماهنگی انجام‌شده با مرجع قضایی متهم طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی بدنی تعداد ۲ دستگاه گوشی تلفن‌همراه، ارتکاب جرم (گوشی – سیم‌کارت‌های فعال) کشف و ضبط شد.

جلیلیان بیان کرد: تحقیقات لازم توسط کارشناسان این پلیس انجام شد که متهم در ابتدا به بزه ارتکابی خود اقرار و اعلام کرد که تعداد افرادی که با آنها تماس گرفته و موفق به کلاهبرداری از آنها شده ۱۰۰ نفر از سراسر کشور است.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • شناسایی و دستگیری قاتل در خرم‌آباد
  • دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی | عامل قتل با وینچستر دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • دسترسی کودکان فرانسه به گوشی و شبکه اجتماعی محدود شود
  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • دستگیری شرور و عامل تیراندازی در محله بی‌سیم تهران
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا