Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: همه دستگاه‌ها بویژه متولیان فرهنگی و دینی وظیفه دارند موضوع کاهش خشونت را در دستور کار خود قرار دهند. خبرگزاری میزان - سیدمهدی قویدل در جلسه کار گروه فرهنگی_اجتماعی شورای فرهنگ عمومی استان کرمان که در راستای هم اندیشی و هم افزایی در خصوص برنامه پیشنهادی کنترل و کاهش خشونت در استان برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اجرای ماموریت پنجم سند تحول و تعالی دستگاه قضایی مبنی بر پیشگیری از وقوع جرایم، با تلاش کارشناسان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان، در سال ۱۳۹۹، ۱۰ اولویت جرایم در سطح استان کرمان مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: عمده عناوین اتهامی ۱۰ اولویت نخست جرایم استان مرتبط با خشونت و رفتار پرخاشگرانه و عدم کنترل خشم افراد در جامعه است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان  خاطرنشان کرد: بر همین اساس تدوین طرح کنترل و کاهش خشونت در استان کرمان به صورت ویژه در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان قرار گرفت.
قویدل گفت: در راستای بررسی این طرح کار گروه فرهنگی اجتماعی، شورای فرهنگ عمومی استان تشکیل شده است و قصد داریم با حضور اعضا این کارگروه طرح کنترل و کاهش خشونت را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهیم، تا پس از تکمیل، اصلاحات احتمالی برای تصویب و اجرا در شورای فرهنگ عمومی استان کرمان مطرح شود.
وی ضمن تاکید بر اهمیت موضوع کنترل و کاهش خشونت در جامعه تصریح کرد: طبق پیش بینی و هدف گذاری انجام شده در این طرح، کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از خشونت‌های رفتاری و کلامی علیه افراد جامعه بویژه کودکان و زنان در دستور کار قرار دارد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در ادامه بیان کرد: طبق قوانین از جمله قانون اساسی، دستورالعمل‌ها و قانون پنجم و ششم توسعه، همه دستگاه‌ها بویژه متولیان فرهنگی و دینی وظیفه دارند موضوع کاهش خشونت در جامعه و به تبع آن کاهش جرایم از طریق اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی و آموزش مهارت‌های زندگی را با استفاده از مبانی دینی و علمی به صورت جدی پیگیری کرده و در دستور کار خود قرار دهند.
قویدل گفت: در اجرای دقیق طرح کنترل و کاهش خشونت در استان از ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی استفاده خواهد شد، ضمن اینکه بنا داریم با بهره گیری از جایگاه ویژه شورای فرهنگ عمومی استان با تعیین سهم و نقش هر یک از دستگاه‌ها این طرح را به صورت سازمان یافته و هدفمند در استان پیگیری و اجرا کنیم. بیشتر بخوانید: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان: یکی از دغدغه‌های مهم پیشگیری از جرایم بستر فضای مجازی است

انتهای پیام/

برچسب ها: پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شورای فرهنگ عمومی استان کنترل و کاهش خشونت دستور کار دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۲۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛سرهنگ عسگری معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان گفت: آگاهی قشر جوان و والدین با آسیب‌های اجتماعی از اهداف برگزاری این همایش است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان