Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمد نجفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین میزان خسارت مربوط به درختان بادام، زردآلو و گوجه سبز بوده‌ است.
وی به کشاورزان و باغداران منطقه رخ توصیه کرد موضوع بیمه باغها و محصولات کشاورزی را جدی گرفته و از بیمه محصولات کشاورزی برای جبران خسارات وارده استفاده کنند.
مدیر مرکز جهاد کشاورزی بخش جلگه رخ تربت‌حیدریه گفت: در حالی که بیش از ۷۰ درصد دامداران این خطه تحت پوشش بیمه هستند و بین ۴۰ تا ۴۵ درصد کشاورزان محصولشان را بیمه کرده‌اند اما تنها پنج درصد باغداران محصول خود را تحت پوشش بیمه قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی افزود: این بدان دلیل است که میزان تعهد شرکت‌های بیمه‌گر در بخش باغ به مراتب کمتر و ناچیزتر از مبلغی است که دریافت می‌کنند و لذا برای باغداران مقرون به صرفه نیست محصول خود را تحت پوشش بیمه درآورند.

بخش رخ شهرستان تربت حیدریه به مرکزیت "رباط سنگ" با جمعیتی افزون بر ۳۰ هزار نفر، ۵۲ روستا، ۲ شهر و ۴۸ دهیاری دارد و در ۳۵ کیلومتری این شهرستان  واقع است.

این بخش با سطح زیرکشت حدود ۲۰ هزار هکتار زراعت آبی و دیم و ۸۰۰ هکتار باغ از قطب‌های تولید محصولات زراعی و باغی تربت‌حیدریه و خراسان رضوی به شمار می‌رود.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها تربت حیدریه کشاورزی خسارت بیمه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تربت حیدریه کشاورزی خسارت بیمه تربت حیدریه کشاورزی خسارت بیمه تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۲۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به ضرورت شناسنامه‌دار کردن باغات مازندران گفت: تاکنون ۱۵ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه‌دار شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسن رزاقی در همایش باغداران شهرستان قائم شهر، با اشاره به لزوم اطلاع رسانی به باغداران درباره اهمیت شناسنامه کردن باغ و دریافت پروانه کسب و کار گفت: شناسنامه دار شدن باغات در 22 شهرستان مازندران اجرا می‌شود و هم اکنون با همکاری مسئولان و کارشناسان اتاق اصناف کشاورزی مازندران در حال انجام است.

وی افزود: در طرح شناسنامه دار کردن باغات که در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی و با هدف واگذاری فعالیت کشاورزی و باغی به مردم انجام می‌شود، ساماندهی فعالیت باغداران مازندران و تولید محصول سالم که قابلیت صادراتی داشته باشد، اجرا می‌شود.

رزاقی گفت: تاکنون 15 هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه‌دار شدند.

وی تاکید کرد:  پیش بینی می‌شود قبل از برداشت مرکبات امسال در شهریور، باغات مرکبات شناسنامه دار بشوند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 230 هزار بهره بردار مرکبات در مازندران داریم و در 160هزار هکتار باغات استان سالانه بیش از سه میلیون تن محصول مرکبات برداشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: میزان تولید در باغات مازندران قابل توجه است و ارتقای کیفیت محصول برای صادرات ضرورتی است که باید به آن توجه شود.

رزاقی گفت: باغداران مازندران با شناسنامه دار کردن باغات می‌توانند در تولید مرکبات نقش ایفا کنند.

وی یادآور شد: عضویت باغداران و کشاورزان در اتاق اصناف کشاورزی هم یک فرصت برای باغداران بوده که می‌توانند در تعیین قیمت عادلانه محصولات مطالبه گری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد