Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون عمران معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهراصفهان، گفت: یکی از دغدغه‌های شورای ششم شهر اصفهان تکمیل شهرسازی الکترونیک بوده و حفظ کرامت ارباب رجوع، صرفه‌جویی در وقت، ازبین رفتن تفکیک‌سازی، یکسان‌سازی افراد برای گرفتن مجوز و ایجاد شفافیت از ثمرات این اتفاق برای شهروندان است.

‌رسول میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به بحث بهره‌برداری از سیستم شهرداری الکترونیک تا پایان خردادماه سال جاری، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های شورای ششم شهر اصفهان تکمیل شهرسازی الکترونیک و ارتقای سرای هشت بوده است، در گذشته صدور پروانه ساختمانی طولانی‌تر بود و مراجعه و پیگیری‌ها شهروندان در سازمان نظام مهندسی و بخش‌های دیگری برای پیگیری روند طولانی‌تر را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با زمان‌بر بودن روند مراجعه‌های شهروندان احتمال داشت که سال‌ها این قوانین ساختمانی طول بکشد، ادامه داد: از ابتدای فعالیت دوره ششم عزم جدی شورای اسلامی شهر و کمیسیون شهرسازی بر ارتقا و تبدیل سرای هشت به سرای ۱۰ بود و با تکمیل شهرسازی الکترونیک شهروند می‌تواند کار خود را به صورت آنلاین و به موقع انجام دهد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تاکید کرد: تکمیل شهرسازی الکترونیک ثمرات زیادی برای شهروندان خواهد داشت از جمله حفظ کرامت ارباب رجوع، صرفه‌جویی در وقت، از بین رفتن تفکیک‌سازی بین افراد، یکسان‌سازی افراد برای گرفتن و ایجاد شفافیت را به همراه دارد.

وی ادامه داد: برای تحقق این برنامه و ایجاد شفافیت جلسه‌های متعددی با کمیسیون حوزه معاونت عمران و حوزه شهرسازی که مکلف به انجام این کار بوده، برگزار شده است تا با انجام این برنامه در منطقه هفت و شش شهروندان بتوانند فعالیت ساختمانی را با شهرسازی الکترونیک انجام دهند.

میرباقری خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود که تا پایان خردادماه این برنامه عملیاتی شده و شفافیت برای شهروندان ایجاد شود، این اتفاق گام مهمی در فعالیت شهرسازی در مناطق است و زمان صدور پروانه برای شهروندان نیز کوتاه‌تر می‌شود، همچنین در تعامل با سازمان نظام مهندسی و دیگر بخش‌ها در تلاش برای کاهش مشکلات شهروندان هستیم.

کد خبر 566545

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرسازي الكترونيك شورای ششم اصفهان پروژه هاي عمراني شفافیت اطلاعات خدمات شهری طرح شفافیت مدیریت شهری شهرداری اصفهان مصوبات شورای ششم شهرداري الكترونيك کمیسیون شهرسازی و معماری منشور شورای ششم تکریم ارباب رجوع صدور پروانه ساختمانی پاسخگویی مناسب به ارباب رجوع برنامه ریزی شهری خدمات شهروندان رضایت شهروندان عضو شورای شهر اصفهان رسول میرباقری راه ۴ ساله شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق برای شهروندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۲۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدانور رشیدی عصر یکشنبه در نشست مدیران و معاونین شهرداری سنندج با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج با تبریک نهم اردیبهشت اظهار کرد: حوزه کاری در شهرداری‌ها به دلیل محدودیت‌های مالی و گستره انتظارات مردم بسیار سخت است اما برنامه‌های شهرداری در سال‌جاری بر سه مبنای کارهای، کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های یاد شده زمینه خدمت‌رسانی بیشتر به شهر و شهروندان را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی اقدامات شهرداری در راستای ایجاد زیرساخت‌ها مانند اجرای ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در راستای هوشمندسازی شهر، هدایت آب‌های سطحی، احداث سوله برای ساماندهی بازیافت و سگ‌های بلاصاحب و غیره انجام شده که شاید برای مردم مشهود نباشد، اما اینها اقدامات زیرساختی هستند که در آینده نتایج آن به نفع شهر و شهروندان خواهد بود.

وی با بیان اینکه پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است، افزود: همگام‌سازی و به روز رسانی اقدامات در شهرداری الکترونیک جزو اولویت ما بود که استارت آن زده شد و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جلو رفته و قطعاً تحقق شهرداری الکترونیک گام بلندی در شفاف‌سازی، کاهش فساد اداری و غیره خواهد بود.

رشیدی گفت: با تلاش تمام مجموعه مدیریت شهری و همراهی شوراها شاخص‌های خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف از جمله آسفالت، سرانه فضای سبز، شهرداری هوشمند، برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و غیره ارتقا پیدا کرده و می‌توانیم با سند کاملاً ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی وانت‌های میوه فروش را در سال ۱۴۰۱ در سطح قابل قبول اجرا کردیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۵ اردیبهشت ماه جاری ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر اجرا خواهد شد.

به گفته وی، در این راستا ۵ نقطه‌ای که در راستای استقرار وانت‌های میوه فروش قبلاً در نظر گرفته شده بود به ۱۰ نقطه افزایش یافته است و امیدواریم شاهد اجرای قابل قبول این طرح در سنندج باشیم.

شهردار سنندج با تاکید براینکه برنامه ریزی‌های خوبی هم برای ساماندهی دست فروشان صورت گرفته است، عنوان کرد: تمام توان خود را در راستای اجرای کامل ساماندهی دستفروشان انجام خواهیم داد و در این راستا نیازمند همراهی دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف است.

شهردار سنندج اجرای پارک‌های ۳۶ هکتاری پیرچنار، ۲۰ هکتاری نیشتمان و سه هکتاری نایسر و۲۰ پارک درون محلی را از اقدامات مدیریت شهری برای افزایش سرانه فضای سبز در سال‌جاری برشمرد و گفت: در راستا رفع مشکلات ترافیکی، تقاطع غیر همسطح محمدی، بلوار ۲۴ متری توس نوذر امسال اجرا می‌شود.

کلنگ‌زنی دو پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی هسته مرکزی شهر و چندین پروژه عمرانی از برنامه‌های امسال شهرداری است که توسط رشیدی در این نشست مطرح شد.

کد خبر 6091391

دیگر خبرها

  • برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • استاندار هرمزگان: از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • باز شدن گره‌های چند دهه شهر یزد در شورای ششم