Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهادرزاده گفت:خوشبختانه میزان استقبال والدین و دانش اموزان استان یزد از بازگشایی مدارس بسیار خوب است به طوری که در حال حاضر ۹۷ درصد دانش آموزان سر کلاس درس حاضر می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعیده بهادرزاده معاون آموزش ابتدایی اموزش و پرورش استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به بازگشایی مدارس اظهار کرد: با شیوع کرونا به ناچار دوسال مدارس کشور و به تبع آن استان یزد رو به تعطیلی رفت و تا جایی که امکان داشت کلاس ها در بستر فضای مجازی رقم خورد اما بی شک این روش دانش اموزان همه مقاطه تحصیلی را با افت روبرو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهادرزاده افزود: پژوهش های جهانی نشان می دهد که شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش ها باعث افت های آشکار و پنهان شده است که افت آشکار در عملکرد دانش آموز به وضوح مشخص است و افت پنهان که بخشی از ان به آزمون ها غیر استاندارد در فضای مجازی برمی گردد.

وی با بیان اینکه خیلی از قبولی ها در دو سال شیوع کرونا واقعی نبود تصریح کرد: کمک هایی که والدین به دانش اموزان در امتحانات می کردند،  مشکلاتی مربوط به دانش اموزان دیرآموز و دارای اختلال یادگیری که در فضای مجازی دیده نشدند و اموزش های لازم را کسب نکردند،  همه این‌ها از مصداق های افت پنهان آموزش و پرورش در این دو سال کرونا است.

معاون آموزش ابتدایی اموزش و پرورش یزد ابراز کرد: عدم کسب مهارت های اجتماعی و عدم فعالیت های تربیتی و پرورشی هم از موارد افت پنهانی بود که فضای مجازی نتوانست برای ان ها کاری انجام دهد و در کنار اینها، فشار های روحی و روانی، افسردگی دانش اموزان و افزایش اضافه وزن به دلیل کم تحرکی هم مشاهده شد.

بهادرزاده عنوان کرد|: بر اساس سند تحول آموزش تربیتی باید ۶ ساعت باشد که در آموزش مجازی علیرغم کار جهادی که توسط معلمان صورت گرفت در بهترین حالت تنها ۵۰درصد آموزش محقق شده است و بر اساس تخقیقات جهانی اگر دانش آموز سه ماه در منزل بماند با یک سال افت تحصیلی روبرو خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به تعطیلی پی در پی مدارس دو سال افت تحصیلی در مدارس یزد را شاهد هستیم که در رفتار، کردار و درس دانش اموزان و به ویژه دانش آموزان اول ابتدایی اثرگذار بوده است و مردودی ها بالاتر رفته است و نگرانی از این شرایط باعث شد تا ضرورت بازگشایی مدارس محسوس تر شود.

بهادر زاده با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز ترک تحصیل کرده بودند گفت: با تلاش مدیران مدارس در سال گذشته بیش از یک هزار و ۲۵۰ دانش آموز به تحصیل برگشتند و ۲۵۰ نفر از این ها هم در سال جدید دوباره به مدارس جذب شده اند و نکته قابل توجه این است که اکثر دانش اموزان ترک تحصیل کرده دارای خانواده های باسواد بودند که به خاطر ترس از کرونا تحصیل فرزندشان را عقب انداخته بودند.

وی با بیان اینکه افت دوساله تحصیلی را نمی توان با چند کلاس تقویتی جبران کرد گفت: وقتی دانش آموز مطلبی را یاد نگیرند این افت بر روی سال بعد انباشته می شود و با توجه به ارتباطات افقی و عمودی دورس دانش آموز در سال بعد تحصیلی دچار افت بیشتری می شود که بر اساس ابلاغ وزارت اموزش و پرورش برای کاهش افت تحصیل و جبران خسارت های این دوسال، بعد از امتحان نوبت دوم کلیه دانش اموزانی که نیاز به تلاش بیشتر را کسب کرده اند و بنا به روایت دیگر مردود شده و یا نمره قابل قبول گرفته اند شناسایی کردیم.

بهادرزاده با اشاره به شناسایی ۱۱ هزار دانش اموز مردودی در امتحانات نوبت دوم در استان یزد اذعان کرد: برخی دانش اموزان در دو درس و برخی در سه درس دچار افت شدید تحصیلی هستند که سه درس فارسی، ریاضی و علوم در رتبه اول قرار  دارند که با کلاس های جبرانی از اسفند ماه سعی شده افت تحصیلی دوساله کاهش پیدا کند.

معاون آموزش ابتدایی اموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: با تلاش شورای اموزش و پرورش و قول های استاندار یزد سعی می شود این شرایط برای همه مدارس حتی در مناطق کمتر برخوردار هم رقم بخورد که بعد از ۲۰ ساعت دوره در مرحله اول و پایش در خرداد ماه، یک دوره ۴۰ ساعته هم در تابستان برگزار می شود.

وی تاکید کرد: بنا به درخواست استاندار یزد دوره های جبرانی تابستان تنها به آموزش خلاصه نخواهد شد و بخشی از ساعات به آموزش های تربیتی و پرورشی اختصاص خواهد یافت.

بهادرزاده در خصوص میزان استقبال دانش اموزن از اموزش حضوری گفت: خوشبختانه میزان استقبال والدین و دانش اموزان استان یزد از بازگشایی مدارس بسیار خوب بود به طوری که در حال حاضر ۹۷ درصد دانش اموزان سر کلاس درس حاضر می شود و سه درصد باقی مانده دلایل موجهه ماندد اینکه دانش اموز بیماری زمینه ای دارد حاضر نشذند که قبلا هم این دانش اموزان با گواهی پزشک خارج از مدرسه ادامه تحصیل می دادند.

انتهای پیام/


 

منبع: دانا

کلیدواژه: بازگشایی مدارس اموزش و پرورش دانش آموزان دانش اموزان افت تحصیل دانش آموز استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۲۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری

فخرالدین اسدی اظهار داشت: توسعه فضا‌های ورزشی باز و سرپوشیده، زمین چمن مصنوعی و توسعه کلاس‌های تربیت بدنی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم است.

وی افزود: سرانه فضای ورزشی مدارس استان هم‌اکنون ۴۶ صدم مترمربع است و توسعه ورزش در مدارس ابتدایی با اجرای طرح مهارت آموزی در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، در این طرح دانش‌آموزان پایه چهارم در رشته طناب زنی، پنجم در رشته تنیس و ششم در رشته شنا و دوومیدانی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

آغاز مسابقات ورزشی دانش آموزان در چهارمحال و بختیاری

اسدی اضافه کرد: امسال شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز پایه ششم در رشته شنا آموزش می‌بینند.

وی به اجرای طرح پایلوت کشوری سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان مدارس عشایری اشاره کرد و بیان داشت: هشت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز عشایری استان زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند.

اسدی ادامه داد: در استان چهارمحال و بختیاری ۱۵هزار فرهنگی، آموزش ۱۹۴ هزار دانش‌آموز را برعهده دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • کلاس‌های تخریبی دانش‌آموزان و معلمان را عذاب می‌دهد
  • تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • نسخه‌پیچی و ممنوعیت‌های عجیب به سبک دهه ۶۰ در مدارس دخترانه | دانش‌آموزان را لجباز نکنید!
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت