Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@14:05:45 GMT

گرافن به مدار خورشید نزدیک می‌شود!

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۲۹۰۶

گرافن به مدار خورشید نزدیک می‌شود!

شرکت اپلاید نانولایرز با همکاری محققانی از دانشگاه صنعتی دلفت و پژوهشگرانی از کشور شیلی به دنبال بررسی کاربرد‌های گرافن در صنعت فضایی است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شرکت اپلاید نانولایرز با همکاری محققانی از دانشگاه صنعتی دلفت و پژوهشگرانی از کشور شیلی به دنبال بررسی کاربرد‌های گرافن در صنعت فضایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها قصد دارند تا مزیت‌های ادوات گرافنی را در برابر تابش‌های شدید و مخرب فضایی و تحمل دما‌های بالا بررسی کنند.

چندی پیش شرکت اسپیس ایکس با موفقیت چهارمین ماموریت حمل و نقل فضایی را از کیپ کاناورال در فلوریدا انجام داد. در نتیجه، تقریباً در دو ماه آینده، آزمایش‌هایی که توسط محققانی از هلند و شیلی طراحی شده، با استفاده از دستگاه‌های آزمایش گرافن تولید شده توسط اپلاید نانولایرز (Applied Nanolayers)، برای اولین بار تأثیر سفر واقعی در فضا و اثر قرار گرفتن در فضا بر دستگاه‌های گرافن رسانا را بررسی خواهند کرد.

متخصصان اپلاید نانولایرز و دانشگاه صنعتی دلفت با هم همکاری می‌کنند تا مشخصات مورد نیاز مواد گرافنی و دستگاه‌های فیزیکی برای صلاحیت پرواز فضایی، را به دست آورند. دستگاه‌هایی که در این آزمایش‌ها به‌دست‌آید مورد بررسی قرار خواهند کرد تا مشخص شود که چگونه اجزای گرافن در برابر ارتعاش، تشعشع و دمای شدید فضا مقاومت می‌کنند و از داده‌های تولید شده برای ارائه داده‌های تایید شده عملکرد گرافن به توسعه‌دهندگان حسگر و آشکارساز برای کمک به طراحی دستگاه استفاده شود. توانایی گرافن برای بهبود حساسیت و دقت حسگر‌های مورد استفاده برای ناوبری و مشاهدات نجومی به ویژه برای سفر‌های فضایی آینده مهم است.

پاول هگز مدیرعامل شرکت اپلاید نانولایرز گفت: «این اولین بار است که اجزای گرافن ما در فضا آزمایش می‌شوند و ما شیفته عملکرد آن‌ها هستیم. استفاده از گرافن در کاربرد‌های فضایی بسیار متنوعی پیشنهاد شده است، اما این پروژه به طور خاص بر عملکرد دستگاه‌های گرافنی و توانایی گرافن برای مقاومت در برابر سختی‌های فضا متمرکز است. اکنون که راه‌اندازی طبق برنامه انجام شده است، برای محققان دانشگاه صنعتی دلفت و پژوهشگران شیلی آرزوی موفقیت می‌کنیم، زیرا آن‌ها صبورانه منتظر دریافت داده‌های آزمایشی در ماه ژوئن هستند.»

SpaceX Transporter ۴ یک مأموریت تخصصی برای مشتریان تجاری و دولتی است که ده‌ها ریزماهواره و نانوماهواره کوچک را با استفاده از برنامه SmallSat Rideshare SpaceX برای رسیدن به SSO (مدار سنکرون خورشید) حمل می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گرافن خورشید فضا دانشگاه صنعتی دلفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۲۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از حفر و بهره برداری از ۱۳ حلقه چاه آب جدید در سطح حوزه امور آب و فاضلاب کرج طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بیان کرد: با ورود چاه‌های جدید الحفر به مدار بهره برداری، میزان ۲۵۸ لیتر بر ثانیه به چرخه تولید آب در محدوده فوق افزوده شده است.

وی گفت: با توجه به آغاز فصل گرم سال و افزایش میزان مصرف آب در استان، تمهیدات لازم جهت مدیریت تقاضا اندیشیده شده و پرسنل شرکت آبفا به صورت شبانه روزی درصدد ارائه خدمات بهینه به مشترکان هستند.

کد خبر 6092170

دیگر خبرها

  • محمد خاتمی: تورم به سطح فوق‌العاده نگران کننده رسید | چرا به شاخص‌های برنامه ۲۰ ساله نزدیک نشده‌ایم؟
  • «کامیون زباله فضایی» به یک موشک پیر نزدیک شد
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • دنباله‌داری که هنوز نیامده سر و صدا به پا کرد
  • دنباله‌داری که هنوز نیامده سر و صدا به پا کرده و از ستارگان هم درخشان‌تر خواهد بود
  • تصویری ترسناک از خورشید در آسمان چین؛ چه اتفاقی افتاده؟
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم