Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@11:46:02 GMT

تلاش دولت بایدن برای تخریب روابط روسیه و ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۳۱۸۰

تلاش دولت بایدن برای تخریب روابط روسیه و ونزوئلا

به گزارش ایلنا، روزنامه اکونومیست بریتانیا با انتشار گزارشی نوشت که دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا ممکن است با اجرائی کردن تحریم های نفتی علیه روسیه به دنبال تخریب روابط مسکو و کاراکاس باشد.

این روزنامه نوشت: «ونزوئلا ممکن است از ممنوعیت واردات نفت روسیه که از ۲۲ آوریل اجرایی می‌شود، بهره مند شود،‌ چرا که این کشور مقادیر کافی نفت برای جایگزینی واردات آمریکا از روسیه تولید می‌کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده است که با این وجود، تحریم نفت ونزوئلا از سوی ایالات متحده و همچنین تحریم‌های شخصی علیه «نیکولاس مادورو»، رئیس‌جمهور این کشور همچنان پابرجاست.

این روزنامه افزود: «اگر بایدن در پی پیشرفت در روابط با ونزوئلا باشد، این تنها به دلایل اقتصادی نخواهد بود. او ممکن است به دنبال استفاده از جنگ در اوکراین برای ایجاد فاصله بین ونزوئلا و روسیه به عنوان یکی از نزدیک‌ترین متحدان مسکو باشد».

در این گزارش، دیدار سه مقام آمریکایی با مادورو در کاراکاس در تاریخ پنجم مارس، درست ۳ روز قبل از اعلام ممنوعیت واردات نفت از روسیه توسط بایدن یاد آوری شده است.

«الیوت آبرامز»، نماینده دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در امور ونزوئلا گفت: «جدول زمانی موجود  نشان می‌دهد که دولت در تلاش است تا نفت بیشتری به دست آورد».

در پی این دیدار، مقامات ونزوئلا دو شهروند آمریکایی را که در بازداشت بودند، آزاد کردند.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که برنامه‌هایی برای دیداری جدید بین مقامات ونزوئلا و آمریکا در «ترینیداد» و «توباگو» به زودی وجود دارد.

روزنامه اکونومیست در پایان نوشت: «در حالی که دولت بایدن اصرار دارد که به دنبال عادی‌سازی روابط با مادورو نیست و نسبت به وضعیت حقوق بشر در ونزوئلا نگران است، اما ناظران تاکید می‌کنند که مادورو بیش از هر زمان دیگری در قوی‌ترین موقعیت خود قرار دارد و اگر توافقی حاصل شود، قطعا بر اساس شروط بایدن نخواهد بود».

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: روسیه ونزوئلا بایدن اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۳۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس جمهور اوکراین بار دیگر خواستار تحویل تسلیحات نظامی بیشتر برای نبرد با روسیه شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین روز شنبه اعلام کرد که این کشور برای دفاع هوایی به دریافت تسلیحات فوری نیاز دارد.

رییس جمهور اوکراین، پس از حمله اخیر روسیه به بخش انرژی اوکراین، گفت که اوکراین برای محافظت از شهرهای خود و تسلط بر خط مقدم به مقادیر کافی دفاع هوایی و سایر تسلیحات نیاز دارد.

زلنسکی تاکید کرد که هر کسی که به اوکراین کمک کند تا در برابر ترور روسیه بایسد، مدافع واقعی زندگی است.

قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا شنبه گذشته با وجود اختلافات در تأمین کمک مالی با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی را در جریان یک رأی گیری گسترده دو حزبی ارائه کرد.

بر پایه این گزارش، المیادین گزارش داد که نمایندگان کنگره آمریکا با اکثریت آرا لایحه کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری واشنگتن به کی‌یف را تصویب کردند.

کد خبر 6090232

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند