Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی بعمل آمده با وزارت نیرو برق نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر همزمان با پیک مصرف، تابستان امسال وارد مدار خواهد شد.

محمود عباس‌زاده مشگینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایران اکونومیست افزود: در جلسه‌ای با همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی مشکلات و موانع موجود در مسیر اجرای سریع پروژه زمین‌گرمایی مشگین‌شهر بررسی و تصمیمات عملیاتی و جدی برای اتمام عملیات اجرایی و بهره‌برداری از این پروژه اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه دستورات لازم برای شروع فوری کار صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: با تکمیل این نیروگاه، جمهوری اسلامی ایران به باشگاه معدود کشورهای دارنده نیروگاه ژئوترمال خواهد پیوست و سبد تنوع انرژی کشور تکمیل خواهد شد و اساسا به همین دلیل این نیروگاه یک برند ملی است.

نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر با ظرفیت ۵۰ مگاوات در دامنه‌های سبلان احداث می‌شود و تاکنون علاوه بر صرف منابع ارزی بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است ، ۱۱ حلقه چاه اکتشافی تا عمق سه هزار و ۲۰۰ متری زمین حفر شده که هفت حلقه آن به بهره‌برداری رسیده و قابلیت نصب توربین و تولید برق را دارد.

همچنین سایر ظرفیت‌های این نیروگاه به عنوان نخستین نیروگاه زمین گرمایی کشور در زمینه‌های مختلف گردشگری، علمی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته و در آینده شاهد تبدیل این مکان به یکی از مراکز مهم تحقیقاتی ، صنعتی و اقتصادی کشور خواهیم بود.

با تکمیل این نیروگاه زمینه ایجاد سایر صنایع جانبی مرتبط با بخار داخل زمین از جمله کشت گلخانه‌ای، مزارع پرورش ماهی و شهرک‌های گردشگری در شهرستان مشگین‌شهر فراهم خواهد شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مشگین شهر ، انرژی برق ، شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مشگین شهر انرژی برق نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۳۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط جدید عربستانی ها برای جذب محمد صلاح: اعلام تمایل خودِ صلاح!

عربستانی‌ها پس از پاسخ منفی ستاره مصری لیورپول در تابستان گذشته به پیشنهاد الاتحاد، برای اقدام دوباره جهت جذب او شرط تعیین کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، گمانه‌زنی‌ها درباره حضور محمد صلاح، ستاره مصری لیورپول در لیگ عربستان دوباره بالا گرفته است.

الاتحاد عربستان تابستان پارسال آماده پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیون پوند برای مهاجم لیورپول بود اما این بازیکن به این پیشنهاد جواب منفی داد.

در شرایطی دوباره بحث صلاح در عربستان مطرح شده است که باشگاه‌های عربستانی تنها در صورتی برای جذب محمد صلاح در تابستان امسال اقدام خواهند کرد که او خودش اعلام کند که قصد بازی در لیگ سعودی را دارد.

صلاح ژوئن امسال ۳۲ ساله خواهد شد و قرارداد او تابستان ۲۰۲۵ با لیورپول به پایان خواهد رسید و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که او می‌خواهد قبل از پایان قراردادش لیورپول را ترک کند. البته به نظر می‌رسد خلاف ۲ سال اخیر، عربستانی‌ها در فصل نقل‌وانتقالاتی تابستان امسال رویکرد متفاوتی را در پول‌پاشی برای ستاره‌های مطرح فوتبال جهان در پیش بگیرند.

باشگاه‌های لیگ حرفه‌ای عربستان، تابستان پارسال نزدیک به ۸۰۰ میلیون پوند برای جذب بازیکن هزینه کردند اما انتظار می‌رود آنها تابستان امسال رویکرد آرام‌تری اتخاذ کنند.

باشگاه‌های لیگ حرفه‌ای عربستان (SPL) تابستان امسال روی جذب بازیکنان جوان‌تر تمرکز خواهند کرد و چهره‌های با نفوذ فوتبال این کشور معتقدند که باشگاه‌ها نباید صرفا به خاطر اسم یک بازیکن پول‌های کلان خرج کنند و به باشگاه‌ها توصیه می‌شود تا رویکردی بابرنامه و پایدارتر در بازار نقل‌و‍‌انتقالات داشته باشند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حضور ستاره مصری لیورپول در لیگ عربستان قطعی است تابستان داغ و جذاب در انتظار لیگ عربستان!

دیگر خبرها

  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • شرط جدید عربستانی ها برای جذب محمد صلاح: اعلام تمایل خودِ صلاح!
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم