Web Analytics Made Easy - Statcounter

همه ما می‌دانیم که اپل در زبان انگلیسی به معنی سیب است و کمپانی اپل هم نام خود را از این میوه گرفته است. اما ایده این نام دقیقاً از کجا آمده و چگونه انتخاب شده است؟ داستان‌های هیجان انگیزی در مورد منشاء نام اپل وجود دارد، اما کدام یک از آن‌ها به حقیقت نزدیک‌تر هستند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد نام کمپانی اپل و ریشه تاریخی آن بیشتر بدانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا به اپل ”اپل“ می‌گویند؟

نظریه‌های جالبی در مورد پشت پرده انتخاب نام اپل وجود دارد؛ برخی می‌گویند استیو جابز و استیو وزنیاک این نام را برای شرکت‌شان انتخاب کردند تا در دفترچه‌های تلفن آن زمان، قبل از آتاری که یک غول در دنیای فناوری بود، بیاید! (به دلیل اینکه Apple در زبان انگلیسی از لحاظ ترتیب حروف الفبا جلوتر از Atari قرار دارد). برخی دیگر هم انتخاب نام اپل را ادای احترامی به گروه بیتلز و شرکت ضبط موسیقی آن‌ها به نام Apple Records می‌دانند.

اما با وجود این داستان‌ها و نظریه‌های هیجان انگیز، حقیقت بسیار ساده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. در کتاب زندگینامه استیو جابز به قلم والتر ایزاکسون، دقیقاً اشاره شده که جابز این نام را صرفاً به این دلیل که سیب را دوست داشت، انتخاب کرد! به گفته ایزاکسون، جابز دلیل انتخاب این نام را چنین عنوان کرده است: «به نظر سرگرم‌کننده و جذاب بود و هیچ حس بدی منتقل نمی‌کرد… به‌علاوه، ما را از آتاری در دفترچه تلفن جلوتر می‌برد»؛ بنابراین به نظر می‌رسد که حداقل یکی از نظریه‌های مربوط به منشأ نام اپل، یعنی همان قرار گرفتن در دفترچه تلفن جلوتر از آتاری، چندان هم دور از حقیقت نبوده است.

استیو جابز و استیو وزنیاک در سال ۱۹۷۶

به گفته استیو وزنیاک، یکی دیگر از بنیانگذاران اپل، جابز در آن زمان به تازگی از مزرعه‌ای در اورگان که آن را “باغ سیب” توصیف می‌کرد، بازگشته بود و به آن‌ها پیشنهاد کرد تا نام شرکت را “Apple Computer” بگذارند. وزنیاک در زندگینامه خود توضیح می‌دهد که هر دو نفر سعی کردند به نام‌های فنی‌تری برای شرکت‌شان فکر کنند، اما در نهایت نتوانستند نام دیگری پیدا کنند و از همین رو به اپل رضایت دادند.

خوب، این تمام چیزی است که در مورد پشت پرده انتخاب نام اپل وجود دارد و به نظر می‌رسد تمام تئوری‌های جذاب و گاه عجیب که مطرح می‌شوند، زاییده خیال‌پردازی‌های افراد هستند! اما جریان لوگوی این شرکت چیست؟!

معروف‌ترین سیب گاز زده دنیا!

این روز‌ها همه مردم جهان، اپل را با لوگوی ساده و در عین حال جذاب آن می‌شناسند. ریشه نام این شرکت را بررسی کردیم، اما جریان سیب گاز زده لوگو چیست؟ در این مورد هم نظریه‌های جالبی وجود دارد و تئوری‌های زیادی از جمله الهام گرفتن از آلن تورینگ، دانشمندی که پس از خوردن یک سیب سمی درگذشت، مطرح شده است!

لوگوی اپل در گذر تاریخ!

اما خالق این لوگو، آقای راب جانوف، به فوربس توضیح داده که تکه گاز زده شده از سیب در لوگوی اپل در واقع برای این بوده که مخاطبان ابعاد میوه را به درستی درک کرده و آن را با میوه‌های کوچک‌تر اشتباه نگیرد. نکته جالب دیگر در مورد اپل این است که این شرکت در سال ۱۹۷۶ و قبل از اینکه لوگوی ساده فعلی را برای خود انتخاب کند، از یک طرح پیچیده به عنوان لوگو استفاده می‌کرد که در آن دانشمند مشهور، اسحاق نیوتن در کنار درخت سیب به تصویر کشیده بود!

یک نام نمادین در تاریخ جهان

تعداد بسیار کمی از شرکت‌ها هستند که نام‌شان مانند اپل مشهور شده و فوراً توسط افراد قابل تشخیص باشد. اپل در دهه‌های اخیر با نوآوری‌های بزرگ خود توانسته نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد و از آنجایی که هنوز هم به روند موفق خود ادامه داده و هر از گاهی یک غافل‌گیری جدید ارائه می‌کند، به طور قطع در سال‌های آینده نیز همچنان نام و لوگوی این شرکت به عنوان یک نماد جهانی باقی خواهد ماند.

منبع: دیجی رو

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمپانی اپل جالبترین ها نام اپل گاز زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۳۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | زاکانی هم وارد ماجرای بی‌حجابی شد؛ شهردار تهران درباره اجرای طرح نور چه گفت؟

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901313

دیگر خبرها

  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • زاکانی و مجموعه‌اش هم وارد ماجرای بی‌حجابی شد | فیلم
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • ببینید | زاکانی هم وارد ماجرای بی‌حجابی شد؛ شهردار تهران درباره اجرای طرح نور چه گفت؟
  • همه ماجرای تغییر نام استقلال | ویدئو
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • افتضاح مجموعه شهرداری؛ مالک جدید سرخ‌ها نماد ایرانی را هم نمی‌شناسد؟ | تصویر
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • جنجال حذف ستاره از لوگوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • ماجرای دعوای هند و شرکت مهندسی توسعه گاز چه بود؟