Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@12:53:39 GMT

رشد 12 درصدي فرزندآوري در زنان 45 تا 54 ساله

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۳۴۷۱

خبرگزاری آریا-بر اساس آخرین آمار منتشره از سوی سازمان ثبت احوال کشور در سال گذشته، میزان فرزندآوری در تمامی گروه سنی رشد داشته و شاهد رشد 12 درصدی فرزند آوری در زنان 45 تا 54 ساله (گروه های پر خطر) هستیم .
به گزارش خبرگزاری آریا، سال گذشته 47 هزار و 598 هزار نوزاد از مادران گروه سنی 40 تا 44 ساله متولد شده‌اند که نسبت به سال گذشته از افزایش 7 درصدی برخوردار است، همچنین در گروه سنی 45 تا 49 ساله نیز طی سال گذشته 3 هزار و 756 زن، صاحب فرزند شدند که میزان فرزندآوری این گروه پرخطر نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان فرزندآوری مادران گروه سنی 50 تا 54 ساله نیز در سال گذشته 255 فرزند بوده است.
بر اساس آخرین آمار منتشره از سوی سازمان ثبت احوال کشور سال گذشته، میزان فرزندآوری در تمامی گروه سنی رشد داشته تا جایی که می‌توان اظهار داشت، روند کاهش موالید در کشور متوقف شده است، حالا برخی آماری که اعلام شده می‌تواند نگرانی‌های تازه‌ای را به‌دنبال داشته باشد.
با نگاهی کوتاه به این آمار می‌توان به سادگی دریافت، اختلاف سنی و به تعبیری اختلاف نسلی روبه فزونی گذاشته تا جایی که می‌طلبد متخصصان و کارشناسان حوزه‌های مختلف این بار وارد عمل شوند تا بتوانند سن فرزندآوری را کاهش دهند. البته نه تنها فرزندآوری در سنین بالا می‌تواند پیامد‌های منفی فردی و اجتماعی زیادی را به‌دنبال داشته باشد، بلکه به مرور باز هم ممکن است، کشور را به مرحله سالمندی جمعیت نزدیک‌تر کند.
حداقل برای دختران فرصت برای ازدواج و فرزندآوری به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته و زمان طلایی آن در دهه 20 زندگی، دیگر سپری شده است. به همین دلیل، آنان که فرصت ازدواج پیدا می‌کنند، فرزندآوری را به زور تکنیک‌ها و فناوری‌های پزشکی در انتهای دهه 30 و ابتدای دهه 40 زندگی خود تجربه می‌کنند که به استناد آمار، فرزندآوری در بین زنان 40 تا 45 سال (7 درصد) و 45 تا 50 سال (12 درصد) به نسبت سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فرزندآوری میزان فرزندآوری سال گذشته گروه سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۳۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان، داده‌های بررسی ملی رشد خانواده نشان می‌دهد که درصد زنان متأهل ۱۵ تا ۴۹ ساله که نابارور بودند از ۲۰۱۱-۲۰۱۵ (۶.۷٪) به ۲۰۱۵-۲۰۱۹ (۸.۷٪) افزایش یافته است.

محققان داده‌های مبتنی بر ۲۱۰۰۰ مصاحبه با زنان و مردان ۱۵ تا ۴۹ ساله را بررسی کردند.

این تجزیه و تحلیل همچنین به آنچه که محققان آن را «اختلال باروری» می‌نامیدند، نیز پرداخت.

طبق گزارش‌ها، به طور کلی، نرخ باروری مختل بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ ثابت بوده است. در میان زنان متأهل ۱۵ تا ۴۴ ساله، ۱۵.۵ درصد در بررسی قبلی اختلال باروری داشتند، در مقایسه با ۱۶ درصد در بررسی بعدی.

این گزارش تخمین می‌زند که تا سال ۲۰۱۹ بیش از ۸.۵ میلیون زن آمریکایی ۱۵ تا ۴۴ ساله به نوعی مشکل باروری داشتند.

کد خبر 6090457

دیگر خبرها

  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • شناسایی ۶۰ شهید خدمت | ساخت ۱۱ هزار مسکن
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • جزئیات تسیهلات ازدواج و فرزندآوری
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟