Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین همایش "نفس ایثار" همزمان با ماه مبارک رمضان با حضور مسئولین، خانواده‌های اهداء کننده‌های عضو در فرهنگسرای اندیشه شهرستان محلات برگزار شد.

در این مراسم از خانواده‌های اهداء کننده‌های کننده اعضاء در شهرستان محلات تجلیل شد.

در این مراسم ضمن اجرای مولودی خوانی و سخنرانی توسط حجت الاسلام شیخ حسن کارشناس مسائل خانواده، پیرامون ایثار، انفاق و بخشش، تئاتر نمایشی "من می‌خوام فرشته شم" به نویسندگی و کارگردانی میثم کرمی به روی صحنه رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهدای عضو مربوط به افرادی است که دچار مرگ مغزی می‌شوند و با توجه به نظر متخصصان مبنی بر احیاء نشدن بیمار با رضایت خانواده اعضای این بیماران اهدء می‌شود.

بر اثر مرگ مغزی، خون‌رسانی به مغز متوقف شده، اکسیژن‌رسانی به آن انجام نمی‌گیرد و مغز تمام کارکرد خود را از دست می‌دهد و دچار تخریب غیر قابل برگشت می‌شود، اما اعضای دیگر از جمله قلب، کبد و کلیه‌ها هنوز دارای عملکرد هستند.

امکان بهبودی و برگشت بیمار مرگ مغزی به هیچ عنوان وجود ندارد و اقدام پسندیده‌ای است که افراد با رضایت قلبی خود، با امضاء و تکمیل رضایت نامه، امکان زندگی کردن به چند بیمار دیگر را بدهند.

استان مرکزی به دلیل حجم بالای تصادفات و حوادث دیگر از جمله استان‌هایی است که به تعداد بیشتری از پیوند اعضا احتیاج دارد که خوشبختانه در چند سال گذشته تعداد افرادی به اهداء عضو اعضای بدن خود بعد از مرگ مغزی رضایت می‌دهند افزایش یافته و امید است با فرهنگ سازی این اقدام انسان دوستانه جان بیشتری از بیماران نیازمند عضو نجات یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای عضو شهرستان محلات مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۳۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر

مدتی پیش شهروند خبرنگار ما با ارسال تصویری از کانال آب که بدون حفاظ در حاشیه جاده اراک - سلفچگان رها شده بود ابراز نگرانی کرد و درخواست رسیدگی داشت.

با پیگیری‌های انجام شده این مشکل برطرف شد و حفاظی برای کانال آب قرار داده شد و ترمیم و بهسازی این بخش از جاده به همت مسئولان صورت گرفت.

شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر از این اقدام ابراز خرسندی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - مرکزی

بیشتر بخوانید:

نگرانی رانندگان از وجود کانال بدون حفاظ در کنار جاده اراک - سلفچگان + تصویر

قبل از قرار دادن حفاظ برای کانال آب

بعد از ترمیم و قرار دادن حفاظ برای کانال آب

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • ۱۲ طلبه و ۴ مداح که اعضاء بدن‌شان اهداء شد/ انتشار شماره جدید «خیمه»
  • ثبت ششمین اهدای عضو در استان یزد
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • جدال پدر و دختر بر سر خواستگار آمریکایی | رضایت نمی‌دهم مگر به شرط...
  • کارگر؛ رضایت شغلی و توسعه اقتصادی
  • رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر
  • تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی در استان یزد
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی