Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@13:09:13 GMT

چند نکته پیشگیری از سرقت موتور سیکلت

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۳۹۵۲

چند نکته پیشگیری از سرقت موتور سیکلت

سرهنگ" کامیار چهری " رئیس پلیس آگاهی استان  مرکزی در خصوص پیشگیری از سرقت موتور سیکلت، رعایت نکات زیر را به شهروندان پیشنهاد داد.

هنگام پارک موتورسیکلت، ضمن قفل و زنجیر نمودن به نقطه‌های ثابت و محکم، آن را در شعاع دید خود قرار دهید.

در موقع مراجعه به بازار و اماکن عمومی در سطح شهر از قبیل بیمارستان ها، ادارات، داروخانه‌ها حتی برای دقایقی کوتاه از رها کردن و یا سپردن موتورسیکلت خود به اشخاص و افراد ناشناس و غیر مسئول خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنانچه موتورسیکلت خود را در محلی غیر از پارکینگ عمومی حتی حیاط منزل پارک می‌نمایید حتماً با قفل و زنجیر به شی ثابت و محکم از قبیل میله و نرده قفل نمایید.

از پارک کردن موتورسیکلت خود در معابر شلوغ و رها کردن آن جداً خودداری کنید.

در موقع سرقت موتورسیکلت خود سریعاً مراتب را به نزدیک‌ترین مرکز انتظامی گزارش دهید.

حتی المقدور موتورسیکلت خود را در پارکینگ‌های عمومی پارک و رسید دریافت نمایید.

از جاسازی و مخفی نمودن اسناد و مدارک مالکیت شخصی و کارت سوخت در زیر زین موتورسیکلت خودداری نموده تا در صورت سرقت مورد استفاده سارقان قرار نگیرد.

تاکید می‌شود در صورت مشاهده سارقین در حین ارتکاب سرقت موتورسیکلت و عدم دسترسی به ضابطین مرجع قضایی، از آنجا که از مصادیق جرم مشهود بوده شهروندان می‌توانند ضمن خودداری از بر هم زدن صحنه جرم، از سارقین تا حضور مامورین با رعایت حقوق شهروندی و بدون هر گونه برخورد فیزیکی، مراقبت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرقت موتورسیکلت پلیس استان مرکزی موتورسیکلت خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۳۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت

 سرهنگ  علیرضا دلیری گفت: در شب گذشته طی تماس شهروندی از شهرستان ایرانشهر با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت مسلحانه موتور سیکلت خود را اعلام می‌نماید که بلافاصله تیم‌های عملیاتی پلیس آگاهی به محل اعزام و طرح مهار در سطح شهرستان و محور‌های مواصلاتی به اجرا در آمد.

 وی افزود: در بررسی‌های اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد دو نفر بصورت مسلحانه موتورسیکلت یک شهروند را به سرقت برده و به سرعت از محل متواری می‌شوند در اقدام اولیه و در رصد اطلاعاتی یکی از سارقان مسلح را که دارای سوابق متعدد سرقت بود را شناسایی و تحت نظر قرار دادند.

 که در نهایت طی یک عملیات پلیسی و غافلگیرانه کمتر از یک ساعت از وقوع سرقت سارق مسلح را در یکی از محلات دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شد. جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه تحقیقات در خصوص کشف سلاح به کاربرده در این سرقت یا سرقت‌ها همچنان ادامه دارد، خاطر نشان کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های اولیه کارآگاهان پلیس تاکنون به ۶ فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت و تلفن همراه در سطح شهرستان ایرانشهر اعتراف کرد.

????سرهنگ "دلیری " در پایان خاطر نشان کرد: متهم به همراه پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت
  • دستگیری سارقان زورگیر خیابان فرشته+ فیلم
  • داداش کلاه یادت نره 
  • دستگیری سارقان زورگیر باهوشیاری پلیس +فیلم
  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام
  • دستگیری زورگیر موتورسوار با شلیک تیر + فیلم
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد
  • ضبط ۲ دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز